Subject: Pöördumine seoses DT26041177 Taotlusega.
From: "Mati Raun" <[email-masked]>
To: "Transpordiameti klienditugi" <[email-masked]>, "Vahur Pormeister" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Tue, 5 May 2026 19:01:23 +0300

Tere,

29. aprillil esitasin Transpordiameti digiregistreerimise keskkonnas 
eraisikuna pealkirjas mainitud taotluse.

Kahjuks ei saanud ma oma taotlusele otsust ei 29. ega ka 30. aprilli 
tööpäeva jooksul, olin teadlik riigipühast ja arvestasin ka nädalavahetusega 
ning olin veendunud, et esmaspäeva hommikuks hiljemalt on taotlus 
menetletud, kuid kahjuks ei saanud see taotlus menetletud ka 4. mai tööpäeva 
lõpuks.

Esmaspäeva 4. mai hommikul üsna tööpäeva alguses võtsin ühendust teie 
klienditeenindusega, kurtsin oma muret ning klienditeenindaja lubas mulle 
tagasi helistada ja jagada mulle saadud infot. Klienditeenindaja helistaski 
tagasi ( siinkohal mainin, et mind teenindati väga viisakalt ) ja selgitas 
mulle, et taotlus on minu poolt esitatud korrektselt, Transpordiamet on 
taotluse läbi vaadanud ja nende poolt on asi korras ning nüüd on asi kinni 
Maksu ja Tolliameti ametnike taga, kes peavad omapoolse loa väljastama.

Mis siis ikka ja ma jäin ootele lootuses, et ju see juhtub tööpäeva jooksul.
Kahjuks ei tulnud mulle seda vastust ja kuna tööpäev hakkas lõppema 
helistasin ise Maksu ja Tolliametisse. Teenindaja kuulas mind ära ja mulle 
helistas üsna pea tagasi keegi teine Maksuameti spetsialist kes väga lahkelt 
selgitas mulle tekkinud olukorda järgnevalt.

"Mina vabandan, kuna tööalaselt on hulgaliselt muid muresid, kui meie 
erinevaid vestluseid täpselt meeles pidada, siis midagi võib minna minu 
tekstist kaduma, millestki võisin ma valesti aru saada, kuid kindlasti ei 
lisa ma siia kirja oma fantaasiaid."

Maksuametniku situatsiooni kirjeldus:
Kuna Transpordiamet on oma digiregistreerimise keskonna mitte korrektse 
toimimise tõttu nende ( Maksuameti ) töö ülekoormanud ja pealegi see 
digiregistreerimise keskond neil jälle ei tööta korrektselt siis nemad ( 
Maksuamet ) ei ole suure töökoormuse tõttu suutelised enam neid taotlusi 
läbi vaatama, ning juba esmaspäeva 4. mai hommikul on Maksuameti ja 
Transpordiameti vahel maha peetud koosolek - nõupidamine, kus juba hommikust 
on Maksuamet andnud oma volitused dokumentide lõppkontroll läbida 
Transpordiametil ning LÕPLIK registreerimise otsus väljastada 
Transpordiametil. Ning sellekohane info on edastatud ka Transpordiameti 
klienditeenindajatele, et seda saaks mulle ja teistele infoliinile 
helistavatele klientidele teatavaks teha.

Andke andeks aga mulle, kui seaduskuulekale kodanikule tundus, et üks amet 
kaebab mulle teise ameti tegemata jätmiste kohta.

Võtsin kiiresti uuesti ühendust Transpordiameti klienditeenindusega, mind 
kuulati ära, kuid Klienditeenindaja ei osanud minu edastatud info kohta 
mitte midagi lausuda, lubati uurida ja mulle lubati, et kogu info on 
edastatud vastava valdkonna spetsialistile, ning sellega tegeletakse 
personaalselt ASAP ning veel tööpäeva lõpuks on mul nn. Esmase 
registreerimise AKT olemas ning Taotlus saab menetletud.

Loomulikult ei tulnud mulle 4. mai kuupäevaga mitte ühtegi akti ega ka 
taotlus ei saanud menetletud ...

Täna hommikul võttis minuga tel. teel ühendust teie ametnik Hr. Vahur 
Pormeister kes on meie paljude automüüjate valdkonnas VÄGA KÕRGELT HINNATUD 
Transpordiameti kandev jõud kelle poole saab alati pöörduda erinevatele 
ametialastele küsimustele vastuste saamiseks.

Siinkohal mainin ära, et järjekordselt lahendas antud situatsiooni Hr. 
Pormeister ära, kell 9:30 oli mul Esmase registreerimise AKT meilile 
saadetud.

Siinkohal soovin veel ära mainida, et ( kahjuks nimesid ei tea ) ka enamuses 
teenindussaalis töötavad klienditeenindajad on lõpuks aru saanud-saamas, et 
Mati Raun eraisikuna ega ka ettevõtjana ei ole mingi koll, tühikargaja ega 
niisama õiguse tagaajaja vaid ma pigem juhin puudustele heas mõttes 
tähelepanu, kuidas peaks meid professionaalseid, pikaajalisi automüüjaid 
asjalikult teenindama. Siinkohal tuletan meelde, et me ei ole mitte kõik 
pelgalt vereimejatest autoärikad vaid paljud meist teenivad oma tegevusega 
elatist oma perele.
Ps, selles valdkonnas on võimalik ka ausalt äri ajada.

Omaltpoolt esitaksin Teile ka küsimuse, et milleks oli tarvis ära rikkuda, 
ära muuta, tühistada eelmine täiesti perfektselt töötav sõidukite 
eelregistreerimise süsteem?
Tänaseks olete te võtnud meilt Tunnustatud automüüjatelt eelise tavakodanike 
ees seda auga väljateenitud privileegi kasutada.

Kõike head soovides!

Lgp.Mati Raun
JapMarCar OÜ
Juhatuse liige
Tel.+372 53304177
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.japmarcar.ee <http://www.japmarcar.ee>
  <https://ci3.googleusercontent.com/mail-sig/AIorK4wcFJwsXvIf0aUp02qg-DK9HQ82iRhP-31-LPvRHms35ICfSzU_x7oG4X5ny5nlgCCSEXMMaMeTQEt1>