Subject: Hange 306501 – Justiits- ja Digiministeerium – andmepäring (MSÜS-välised load)
From: "Anneli Sander - MKM" <[email-masked]>
To: "Tiina Uudeberg - JUSTDIGI" <[email-masked]>
Cc: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>, "Lamiaa Bennis" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 19 Aug 2026 14:13:38 +0300

Lugupeetud Justiits- ja Digiministeeriumi kantsler, Tiina Uudeberg

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium koostab ülevaadet Eesti
ettevõtlusega seotud lubadest, sh sertifikaadid, tunnistused jms, mis on
seadusega nõutud majandustegevuse eelduseks, jätkamiseks või lõpetamiseks.
Selle töö tulemusena tekib riigile tervikpilt, milliseid lubasid
ettevõtjalt täna majandustegevuseks nõutakse ja see arusaamine loob
omakorda eeldused edasiseks lubade süsteemi paremaks haldamiseks ja riigi
pakutava teenuse parendamiseks. Kaardistuse tulemus aitab hinnata ka
võimalusi kuidas erinevate asutuste hallatavaid lubasid, sertifikaate jm
saaks tulevikus ettevõtjale koondvaatena kuvada, sealhulgas eesti.ee
ettevõtja vaates. Kaardistus on jagatud kolme eraldiseisvasse projekti,
millest tänaseks on lõpetatud kohaliku omavalitsuse pädevusse kuuluvad
lubade kaardistus ja majandustegevuse seadustiku üldosa seaduse (MSÜS)
kohaldamisalasse jäävad lubade kaardistus. Viimasena on veel käsil MSÜS
kohaldamisalast välja jäävate lubade kaardistus. Eesmärk on muu hulgas
tuvastada korduvkasutatavad andmeväljad, mis võimaldaksid tulevikus
rakendada andmete ühekordse küsimise põhimõtet. See tähendab, et ettevõtja
ei peaks sama teavet erinevatele asutustele korduvalt esitama. Selle
projekti läbiviimiseks on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
kaasanud töövõtjad EN Shipping OÜ ja Elmundo OÜ.

Analüüsi I etapi käigus oleme tuvastanud, et Teie asutuse haldusalas on
MSÜS kohaldamisalast välja jäävaid lubasid, mis kuuluvad selle kaardistuse
etapi skoopi ning mille osas palume Teie asutuse abi.

Oleme koostanud Excel-vormingus esialgse ülevaate Teie asutusega seotud
lubadest, sertifikaatidest ja tunnustustest. Palume see üle vaadata ning
puuduvad andmeväljad lisada või olemasolevad valideerida. Täpsemad juhised
on toodud sama tabeli esimesel töölehel.

Andmevälju on samuti võimalik täita automaatse andmeekstrakti abil otse
registrist, kui selline võimalus Teie asutusel on. Meie päringu struktuuri
palume siiski säilitada.

Kuna Exceli tabel hõlmab mitut tegevusvaldkonda, palume võimalusel kaasata
selle ülevaatamisse nende valdkondade eest vastutavad osakonnad. Tabel
käsitleb järgmisi valdkondi: õigusteenused/täitemenetlus (1),
õigusteenused/vabad õiguselukutsed (1), õigusteenused/tõlketeenused (1) .
Sulgudes on märgitud vastava valdkonnaga seotud lubade, sertifikaatide või
tunnustuste arv.

Palume vastuse esitada hiljemalt 27.08.2026. Vastamise tähtaeg on 5
tööpäeva kirja saamisest.

Vastuse esitamise vorm:

Palume vastuse esitada e-posti aadressile [email-masked]
(koopias: [email-masked]; [email-masked];
[email-masked]) kasutades lisatud Exceli vormi, et võimaldada saadud
info edasist töötlemist ja koondamist.

Palume vastuses alati märkida ka andmetabeli täitnud spetsialisti(de) nimi
ja kontaktid, et lisaküsimuste ja täpsustuste korral saaksime nendega otse
ühendust võtta.

Küsimuste korral palume võtta ühendust:

Lamiaa Bennis, ELMUNDO OÜ, [email-masked], Tel: +372 530 97
234.

Projekti kontakttelefon +372 5688 7688.

Lugupidamisega,

	Anneli Sander
ettevõtja digivärava projektijuht
Digimajanduse osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 5863 0357  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <https://www.mkm.ee> www.mkm.ee | Suur-Ameerika 1, Tallinn