Subject: FW: Kohaliku omavalitsuse esindamisest ja toimingutest koostööorganisatsioonides
From: "Eliko Saks" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Mon, 4 May 2026 11:12:50 +0300

Tere!
 
Edastame vastamiseks Põltsamaa Vallavolikogu esimehe küsimuse KVS kohta.

Lugupidamisega

Eliko Saks
kohalike omavalitsuste nõunik
kohalike omavalitsuste osakond
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium
______________________________
[email-masked]
502 5936
Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn 
www.agri.ee

From: Reet Alev <[email-masked]> 
Sent: esmaspäev, 4. mai 2026 10:46
To: Eliko Saks <[email-masked]>
Subject: Kohaliku omavalitsuse esindamisest ja toimingutest
koostööorganisatsioonides 
 
Tere!
 
Pöördun küsimustega kohaliku omavalitsuse esindamisest ja toimingutega
seonduvast koostööorganisatsioonides.
Olen Põltsamaa valla poolt määratud esindama omavalitsust nii Leader
tegevusgrupi so Jõgevamaa Koostöökoja juhatuses kui ka MARO so Jõgevamaa
Arendus- ja Ettevõtluskeskuse nõukogus. Soovin täpsustavat selgitust, kas
Leader taotlusvoorudega seotud otsustuste puhul st hindamiskomisjonide
moodustamine, taotluste nimekirja kinnitamine jms pean juhul kui MARO ja
KOV samast taotlusvoorust rahastust taotleb, end mõlemal juhul taandama. 
 
Samuti on tekkinud küsimus Jõgevamaa Koostöökoja projektitaotluste
menetlemise osas. Soovin selgitust, kas juhatuse esimehel ja ka juhatuse
liikmetel (nad ei ole taotluste hindajad vaid pärast eraldiseisva
hindamiskomisjoni poolt taotluste hindamist taotluste paremusjärjestuse
kinnitajad) on mõistlik enne taotluste hindamist hindamiskomisjonis e-pria
keskkonna kaudu tutvuda taotlustega ja nende osas arvamust avaldada. Kas
juhatuse liige, kellega seotud taotlus konkureerib taotlusvoorus võib
tutvuda e-pria kaudu teiste samas voorus esitatud taotlustega. Jõgevamaa
Koostöökoja  LEADER-projektitoetuste taotluste taotlemise, menetlemise,
hindamise korras on reguleeritud, et büroo teostab taotluste tehnilise
kontrolli ning seejärel lähevad taotlused hindamiskomisjonile.  Lisan
lingi nimetatud korrale ning soovin arvamust, kas korda oleks vajalik
täiendada selgitusega, millal ja kes juhatuse liikmetest võib esitatud
taotlustega tutvuda.
 https://jogevamaa.com/projektitoetused/hindamiskord-2023-2027/
 
Lugupidamisega
 
Reet Alev
vallavolikogu esimees
Põltsamaa Vallavolikogu
[email-masked] 
+372 5648 6262