Subject: Eelnõu 933 SE menetlemisest Riigikogus
From: "Raini Laide" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>,Õiguskantsleri Kantselei - OKK <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Prokuratuurid info - PROKS" <[email-masked]>, "Kohtute Infoteenistus - KOHTUD" <[email-masked]>
Date: Mon, 29 Jun 2026 14:25:29 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

29.06.2026 nr 1-1/15-933/1

Austatud koostööpartner

Vabariigi Valitsuse algatatud kriminaalmenetluse seadustiku muutmise seaduse 
(rahvusvahelise koostöö lihtsustamine) eelnõu 
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/dc687fa4-7405-4298-8179-38be693aa175/kriminaalmenetluse-seadustiku-muutmise-seadus-rahvusvahelise-koostoo-lihtsustamine/> 
933 SE võeti Riigikogu menetlusse 02.06.2026. Eelnõu juhtivkomisjon on 
õiguskomisjon.

Seaduse eesmärgiks on tagada Euroopa Liidu õigusaktide (eelkõige menetluse 
üleandmist käsitleva määruse) nõuetekohane rakendamine Eestis ning lahendada 
praktikas esilekerkinud kitsaskohad ja vähendada üleliigset bürokraatiat 
rahvusvahelises koostöös ELi liikmesriikidega, täita kehtivas õiguses 
ilmnenud lüngad ning lihtsustada rahaliste karistuste tunnustamise süsteemi.

Pöördun Teie poole õiguskomisjoni esimehe Madis Timpsoni palvel. Kui Teil on 
täiendavaid ettepanekuid, mis jäävad eelnõu reguleerimisalasse, siis palun 
esitage need komisjonile hiljemalt 07.09.2026 aadressil 
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Eelnõu 933 SE menetlusteabe ja- dokumentidega saab tutvuda eelnõu 
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/dc687fa4-7405-4298-8179-38be693aa175/kriminaalmenetluse-seadustiku-muutmise-seadus-rahvusvahelise-koostoo-lihtsustamine/> 
933 SE kaardil.

Teavitatud huvirühmad:

Eesti Advokatuur, kohtud, Tartu Ülikooli õigusteaduskond, Õiguskantsleri 
Kantselei, prokuratuur, Finantsinspektsioon, Eesti Linnade ja Valdade Liit.

Lugupidamisega

Raini Laide

Riigikogu Kantselei

õiguskomisjoni nõunik-sekretariaadijuhataja

T: +372 631 6450;

Riigikogu, Lossi plats 1a, 15165 Tallinn.

 <http://www.riigikogu.ee/> www.riigikogu.ee