Subject: FW: Harjumaa Jõelähtme vald Jõelähtme küla Kivisilla tee 1 kaitsme nimivoolu suurendamine LC0777
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 15 Aug 2025 11:37:21 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/25/3976-10

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Kubbi Janar <[email-masked]>
Sent: Friday, August 15, 2025 10:31 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Jõelähtme vald Jõelähtme küla Kivisilla tee 1
kaitsme nimivoolu suurendamine LC0777

Tere

Edastan korrigeeritud joonised.

Kilbi mõõdud joonisel versus reaalne olukord on erinev. Muidu poleks
joonisel kilbi tingmärk arusaadav, nagu on ka TV mastidega. Vaevalt nad
nii suured looduses tulevad. Nagu ka sai lisatud viitesse joonisel 002
teeb 4m täiesti kättesaadavaks. Kilbi asukoht ei muutu ja kuna tegemist on
Elektrilevi omandiga, võite vaielda sel teemal elektrilevi projektijuhi
Taavi Mureliga, kes võib teile ilusasti selgitada, miks ei saa kilbi
asukohta muuta. [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Muud vead on puhtalt olnud hooletus ja vabandan selle eest. Kui midagi
veel silma jääb palun anda julgelt teada. See projekt on veninud üleliia
kaua.

Üks küsimus tekkis. Miks asendiplaanile peab lisama kaeve kontuuri,
tegemaks joonise veel kirjumaks kui ta juba on, kui on lisatud kaasa
taastamise joonis, kus on sama lai kontuur välja toodud?

Lugupidamisega

Janar Kubbi

Projekteerija

Enersense AS

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, August 6, 2025 4:23 PM
To: Kubbi Janar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Harjumaa Jõelähtme vald Jõelähtme küla Kivisilla tee 1
kaitsme nimivoolu suurendamine LC0777

Tere

Oleme projekti läbi vaadanud ning palume korrigeerida/täiendada.

Palume jätkuvalt lähtuda projekti koostamisel Selektor Projekt OÜ tööst nr
P21014 „Riigitee nr 1 (E20) Tallinn-Narva km 16,7-26,5 Maardu – Jägala
lõigu eelprojekt“ (hõlmab ka riigiteed nr 11260 Jõelähtme – Kemba). Samuti
palume projekti koostamisel juhinduda Transpordiameti juhendist:
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/noude
d_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel ning varasematest tähelepanekutest.

*	Informeerime, et 17.11.2023 määruse nr 71 „Tee projekteerimise
normid“ § 11 ning lisa 1 tabelis 10 toodu kohaselt tuleb tagada normidest
tulenev vaba ruumi nõue ja antud juhul kavandada projekteeritav kilp min
4,0m kaugusele sõidutee äärest.
*	Lisaks informeerime, et projekteeritava kilbi (liitumiskilp) jääb
ristmiku nähtavusalasse ning seega palume kajastada asendiplaanil ristmike
nähtavusalad.

Võimalusel projekteerida kilp väljapoole ristmike nähtavusala. Lisame, et
erandina saame kaaluda 0,9m kõrguste kilpide paiknemist ristmike
nähtavusalas.

*	Võimalusel palume kaaluda kilbi rajamist väljapoole riigitee
maaüksust nt Kivisilla tee 1 kinnistule.

*	Palume esitada juurde ka Kilbi paigalduse joonis koos kilbi
mõõtmetega (varasemates versioonides oli antud joonis olemas).

*	Palume täpsustada, milliseid kilpe ikkagi planeeritakse.
Seletuskirja ning IKÕ plaani kohasel planeeritakse ka jaotuskilpi, mida
asendiplaanil pole kajastatud?

Võimalusel palume kaaluda kilpide rajamist väljapoole riigitee maaüksust
nt Kivisilla tee 1 kinnistule.

*	Asendiplaanil puuduvad reservtorude asukohas puurimiskaevikute
kontuurid, samuti ei kajastu tingmärkides reservtorude kontuurid.

Palume kajastada asendiplaanil ristumisel riigiteega nn noolega kastis min
sügavuse ja kaitsetorude tugevuse andmed (sh reservtorud).

Lisaks palume antud ristumise asukohas ka ristmevälja joonisel kajastada
reservtorudega seonduv info.

*	Asendiplaanil ei kajastu kohati avatud kaeve kontuurid. Palume
lisada.

*	Lisaks palume selgitada, kuidas on tagatud juurdepääs rajatavale
alajaamale. Juhime tähelepanu, et riigiteelt nr 11260 Jõelähtme-Kemba tee
juurdepääsu üle projekteeritava kergtee ei ole võimalik.

Palume ka asendiplaanil kajastada kuidas on tagatud juurdepääs
projekteeritavale alajaamale.

Antud nõue on TRAM ja ELV vahelises kokkuleppes sätestatud, et
„kavandatavatele alajaamadele peab olema sõidukitega juurdepääs. Juhul kui
juurdepääsuks ei ole võimalik Maanteede projekteerimisnormidest tulenevalt
uut mahasõitu rajada, siis tuleb juurdepääs kavandada läbi
naaberkinnistute või leida alajaamale uus asukoht, kus on juurdepääs
võimalik tagada.“

*	Palume projekti lahenduse koostamisel lähtuda Selektor Projekt OÜ
tööst nr P21014 „Riigitee nr 1 (E20) Tallinn-Narva km 16,7-26,5 Maardu –
Jägala lõigu eelprojekt“ (hõlmab ka riigiteed nr 11260 Jõelähtme – Kemba).
Maakaablid palume nihutada Kivisilla tee 2 kinnistuga külgnevas ulatuses
eemale teeprojektiga kajastatud rajatistest (märgid,
bussipeatus/kergliiklustee mulle).

*	Palume pikendada kaitsetoru 1250N, selliselt, et kaitsetoru
ulatuks projekteeritava kergtee mulde alt välja.

*	Postijaama tee 3 ja Muri tee 3 piirnevas lõigus tuleb arvestada
projekteeritavate valgustusmastidega ning maakaablid tuleb rajada kas 2,5m
sügavusele või arvestada kaugusega min 1,5m projekteeritavast mastist.
Palume kajastada asendiplaanil sügavused valgustusmastide asukohtades nn
noolega kastis.

Transpordiametil peab olema võimalus hiljem rajada antud lõiku
kergliiklustee ning valgustusmastid koos kaablitega.

*	Ristmevälja joonistel kajastada ka projekteeritud kergliiklusteede
kontuurid.

*	Ristumisel riigiteega soovitakse rajada 4x160D reservtoru ja
2xmadalpingekaabel kaitsetorus, seega palume seletuskirjas täpsustada,
kuidas tagatakse teemaal kinnisel paigaldamisel tekkinud tühimike täitmine
(2x maakaabel kaitsetorus, 4x reservtoru). Seletuskirjas kajastada
puurimise metoodika ja tühimike täitmise tehnoloogiline kirjeldus.

*	Seletuskirjas palume kajastada rajatavate tehnovõrkude sügavuse ja
kaitsetorude tugevuse andmed kooskõlas asendiplaaniga (sh reservtorudega
seotud andmed).
*	Seletuskirjas palume kajastada TRAM maaüksusele rajatavate
tehnovõrkude sügavuste ja kaitsetorude tugevuse andmed (kergliiklusteega,
riigiteega nr 11260, valgustusmastide asukohas).

IKÕ plaan

*	IKÕ plaanil palume antud asukohas kajastada selgemalt, mitu
reservtoru rajatakse (kas kajastada tingmärkides, asendiplaanil vm).
Lisaks ei selgu mitu madalpinge kaablit antud lõigus rajatakse.

Samuti on IKÕ ala kontuuri värvus sama reservtorude värvusega. Palume
eristada.

Lisaks kas antud reservtorude paiknemine on sellises ulatuses planeeritud?
Palume arvestada IKÕ ala ulatusega 1m toru horisontaalprojektsiooni
välispinnast.

IKÕ plaani tingmärkides palume kajastada, mitu reservtoru paigaldatakse
teemaale ning kajastada reservtoru mõiste tarbijatoru asemel.

*	Palume tabelist eemaldada antud tulp, kuna antud andmete esitamist
enam ei nõuta.

*	IKÕ plaani kirjanurgas palume kajastada Projekti täis pealkiri
vastavalt seletuskirjale ja asendiplaanile ning plaani koostaja ettevõtte
nimetus.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Juhime tähelepanu, et uute materjalide esitamisel võib märkuseid ning
asjaolusid lisanduda.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.