Subject: Kurgla uudismaa tee mahasõidu äravoolu
From: Karl Kärpuk <[email-masked]>
To: Teelahendused OÜ <[email-masked]>
Date: Tue, 2 Apr 2024 10:53:09 +0300

Tere!

Seoses 11304 Aruküla-Kostivere mahasõidukohaga Kurgla uudismaa teele:
Teoreetiliselt oleks võimalik mahasõidukoha kraavide vesi suunata küll 
mahasõidukohast ~290 m lõuna suunda jäävasse riigitee all olevasse truupi.
Praktiliselt aga seda ei saaks teha järgnevatel põhjustel:
- Selleks tuleks piki põllu äärt kaevata kraav maaparandussüsteemi alale 
ning maaomanikul ei ole põhjust sellega nõus olla.
- Mahasõidust ca 100 m lõuna suunda jääb olemasolev mahasõit põllu peale, 
kus truup hetkel puudub.
- Maantee all olev truup on amortiseerunud ning tuleks rekonstrueerida, kuid 
seda me tegema ei hakka. Truup on ummistunud ning truubi sissevool kõrgemal, 
kui ümbritsev maapind, s.t vesi hakkaks põllu peale voolama.

Meie oleme ise seda meelt, et mahasõidule üldse mitte kraave projekteerida. 
Põhjus - äravoolu ei saaks tagada ning vee hulk on nii väike, et see imbub 
maasse. Projekteeritud mahasõidu truubi valgala on ainult 1700 m².

Manuses on:
1) fotod põlluäärsest nõvast, põllu mahasõidust ja maanteealusest 
amortiseerunud truubist.
2) selgitav DWG joonis

Parimate soovidega,

Karl Kärpuk
AS Projekteerimisbüroo Maa ja Vesi
+372 52 59 019