Subject: Tõstamaa aleviku Kalli mnt 2c kinnistu ehitusloamenetlus - Hepa tankla - ristumiskoha ehitamise leping
From: "Lauri Lokko" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Antti Moppel" <[email-masked]>
Date: Fri, 28 Aug 2026 20:16:15 +0300

Tere
Saime teie kirja 26.08.2026 nr 7.1-2/26/10198-4, mille sisu oli
ehitusloamenetluses oleva ehitusprojekti kooskõlastamata jätmine. Üks
puudus oli, et sõlmimata on ristumiskohaleping. Palume alustada lepingu
menetlusega ning saata lepingu mustand, et tellija saaks lepinguga juba
tutvuda.

Ülejäänud märkused võtame töösse ja korrigeerime/täpsustame. Saadame
projekti korrektuurid umbes nädalaga. Kuivõrd need korrektuurid ei muuda
suurt pilti on võimalik lepingu mustandiga juba alustada olemasoleva
ehitisregistris oleva projekti versiooni alusel (Ehitusloa taotlus nr.
2611271/05706). Manuses konteiner EHRist.

Põhilised probleemid/selgitust vajav:

*

	Truubi läbilaskevõime.  Truubi täituvust, vooluhulka ja
voolukiirust läbi maantee truubi mõjutab enim Tõstamaa jõgi ja sellel olev
paisutus koos truubi taga oleva settehunnikuga - süsteem toimib sisuliselt
ühendatud anumate seaduse alusel. Tankla kinnistult tulev sademeveehulk
on mõeldud lühiajaliselt mahtuma kinnistu ääres olevatesse kraavidesse.
Kõrgeim arvutuslik veetase truubist ülesvoolu jääb u 1,6m madalamale
maantee servast ning veetasemete vahe kahel pool teemullet on väike(kuni
0,5m), mistõttu teemulde ärauhtumist infiltreerumise tõttu ei ole vaja
karta. Projektis on ette nähtud maanteetruubi väljavoolu ees olev sete
puhastada - ilma sette puhastamiseta võib truubiotste vahel tekkida
survete erinevus u 1,5m (ka ilma tankla lisandumiseta), mistõttu kiire
ehitustöö vastupidi eemaldab tänased maantee mulde riskid, mis on
tekkinud, kuna truubi väljavoolu ei ole piisavalt tihti puhastatud.
	Suurte sademete korral hakkab tööle maanteega risti olev
kraav(Laagisoo eesvool), mis on sisuliselt lõputu mahuti, mille juures
tankla pindalalt tulevad vee hulgad (kraavide mahuga võrreldes) on
imepisikesed.  Lisa paisutust sisuliselt ei teki ning mingitel aegadel
voolab vesi truubis üldse vastupidi. Tõstamaa jõe põhjakõrgusmärk on u
10...20 cm kõrgemal, kui maanteetruubi sissevoolu ots, mistõttu truubi
isepuhastusvõimet ei saa tagada. Kuivõrd tankla katendite kokkuvooluaeg ja
ülesvoolu jäävatelt põldudelt tuleneva vee kokkuvooluaeg on suurusjärgu
võrra erinev siis tõenäoliste lühiajaliste valingvihmade veed jõuavad enne
juba ära voolata, kui need põldudelt kraavi üldse jõuavad. Kuivõrd
konkreetne kinnistu on esimene enne truupi ja üks esimesi enne jõge, siis
antud juhul ei ole asjakohane vee kinnistusisene kinnihoidmine.
Hüdrauliliselt on mõistlik vesi kohe ja kiiresti kraavi juhtida, et see
jõuaks ära voolata enne põldudelt kogunevat vett - ka see vähendab maantee
riske.  Ka läbi õlipüüduri voolav vesi juhitakse ära võimalikult kiiresti
sama loogika alusel. Sademevee väljavool on projekteeritud
staadiumikohaselt. Sademevee toru uputus on lühiajaline ning jõgede
üleujutuspiirkondades muudmoodi lahendada ei oleks ka mõeldav.
	Eelduslik valingvihmaaegne vooluhulk ei ületa Qmax3% vooluhulka,
mille alusel on projektlahendus koostatud ning läbilaskevõimed
kontrollitud.

	Konkreetse kinnistu tegevused ei halvenda tee seisukorda - pigem
parandavad.

*

	Ülekäigurada. Täpsustame ülekäigukoha kujutuse (sh madaldatud
äärekiviga ülekäik) niipea, kui korrigeeritud teostusmõõdistus on käes;
kinnistu ehitustegevust see ei mõjuta.

Palume alustada ristumiskoha lepingu menetlusega. Kui leiate, et
allesjäänud märkused ei takista sisulist kooskõlastamist, palume kaaluda
ehitusloa eelnõu kooskõlastamist tingimuslikult — kooskõlastus kehtib
tingimusel, et ehitustööde alguseks saavad puudused korrigeeritud.
Korrektuurid esitame igal juhul umbes nädala jooksul; tingimuslik
kooskõlastus väldiks täiendavaid menetlusringe. Kuna käesolev
kooskõlastusring on juba lõpetatud, palume tingimuslikku kooskõlastamist
kaaluda eelnõu järgmisel esitamisel.

Tervitades

Lauri Lokko

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] | 58161452

Inseneribüroo Urmas Nugin OÜ