Subject: Reg 2/2539054, 30.07.25, TEAVITUS veekvaliteedi kõrvalekaldest Kose tee 58
From: "Tallinna Vesi AS" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Wed, 30 Jul 2025 16:17:13 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Hea klient!

Teie proovivõtupunktis, Kose tee 58, on tuvastatud joogivee 
kvaliteedinõuetele mittevastavus. 29.07.2025 võetud veeproovis tuvastati 32 
arv/100ml Coli-laadset bakterit. Kuigi tegemist on indikaatornäitajaga ja 
sellise vee joogiks tarbimine ei põhjusta normaalse immuunsusega inimesel 
reeglina vaevusi, soovitab AS Tallinna Vesi igasuguse riski välistamiseks 
ajutiselt Teie kinnistul kraanivett joogiks tarbides seda eelnevalt keeta. 
Bakterid hävivad vee kuumutamisel ja seetõttu on keedetud vee joogiks 
tarvitamine ohutu. Leitud bakterid on oma olemuselt keskkonnas (nt mullas ja 
taimestikus) leiduvad bakterid.

Soovitan joogivee kvaliteedi taastamiseks tagada kinnistusisestes torustikes 
pidev veevool pikema aja kestel, vähemalt 30 minutiks. Selleks palume Teil 
kinnistu siseselt jätta joogiveekraanid avatuks ka torustike kaugemates 
tarbimispunktides. Ühtlasi palume üle vaadata kinnistu veemõõdusõlm, kui 
sinna on paigaldatud filtrid, siis tuleks neid kindlasti hooldada või välja 
vahetada.

AS Tallinna Vesi peab oluliseks seirata joogivett regulaarselt ja 
laiaulatuslikult. Igakuiselt võtame üle linna sadu veeproove klientide 
kraanidest, mille eesmärk on tuvastada, kas joogivee nõuetelevastavus linna 
kõigis piirkondades on tagatud. Kokku teostame joogivee kvaliteedi kontrolli 
üle 120-s proovivõtukohas.

Tuleme kordusproovi võtma teisipäeval 6.08.2025.

Küsimuste korral palun võtke ühendust meie veevõrgu diagnostika juhiga Oleg 
Tšaikiniga (telefoni nr 6262 375).

Head soovidega

Kristiina Soovik

Veekvaliteedi juht

AS Tallinna Vesi

📞 +372 626 2200

✉️  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

🌐  <http://www.tallinnavesi.ee> www.tallinnavesi.ee

🧾 Iseteenindus: klient.tvesi.ee