Subject: Elektrituruseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (892 SE) menetlemine Riigikogus
From: Mari Tänav <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Marko Allikson" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Eesti Gaasiliit" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <
Date: Mon, 15 Jun 2026 17:24:59 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Austatud koostööpartner

Vabariigi Valitsuse algatatud elektrituruseaduse ja teiste seaduste muutmise 
seaduse eelnõu ( 
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/9aa6adac-e716-4dbf-a80e-990bc41dbd35/elektrituruseaduse-ja-teiste-seaduste-muutmise-seadus/> 
892 SE) võeti Riigikogu menetlusse 21. aprillil 2026 ja eelnõu 
juhtivkomisjoniks on majanduskomisjon.

Seadust muudetakse, et ajakohastada Eesti elektrituru reegleid, tugevdada 
energiajulgeolekut ning muuta süsteem tarbijasõbralikumaks ja paindlikumaks. 
Muudatustega viiakse Eesti õigus kooskõlla Euroopa Liidu elektrituru 
reformiga ning luuakse eeldused kindla, keskkonnasäästliku ja 
konkurentsivõimelise hinnaga elektrivarustuseks.

Eelnõu esimene lugemine Riigikogus toimus 9. juunil 2026, mil esimene 
lugemine lõpetati. Komisjon plaanib eelnõu edasiste aruteludega jätkata 
sügisistungjärgul.

Kogu eelnõu menetlusega seonduv teave, samuti teave komisjonile eelnõuga 
seoses laekunud arvamuste ja ettepanekute ning vastutava Riigikogu liikme ja 
ametniku ning kaasatud isikute kohta on leitav 
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/9aa6adac-e716-4dbf-a80e-990bc41dbd35/elektrituruseaduse-ja-teiste-seaduste-muutmise-seadus/> 
eelnõu kaardilt parlamendi veebilehel.

Teavitatud huvirühmad:

Alexela AS, AS Elenger Grupp, AS Gaasivõrk, Baltic Energy Partners OÜ, Eesti 
Elektritööstuse Liit, Eesti Energia AS, Eesti Gaasiliit, Eesti Jõujaamade ja 
Kaugkütte Ühing, Eesti Kaubandus-Tööstuskoda, Eesti Korteriühistute Liit, 
Eesti Taastuvenergia Koda, Eesti Tuuleenergia Assotsiatsioon, Eesti 
Tööandjate Keskliit, Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsioon, 
Electric Terminal OÜ, Elektrilevi OÜ, Elering AS, Enefit OÜ, Enery Estonia 
OÜ, Estiko Energia OÜ, Evecon OÜ, Fermi Energia AS, Gren Eesti AS, Ignitis 
renewables Estonia OÜ, Imatra Elekter AS, KC Energy OÜ, Keskkonnaamet, 
Konkurentsiamet, Loo Elekter AS, Osaühing Utilitas, Sunly AS, Tarbijakaitse 
ja Tehnilise Järelevalve Amet, Tulundusühistu Energiaühistu, 
Tuuletehnoloogia Liit, Viru Elektrivõrgud OÜ.

Lugupidamisega

Mari Tänav

Riigikogu majanduskomisjoni nõunik

T: +372 631 6438

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Riigikogu, Lossi plats 1a, 15165 Tallinn

 <http://www.riigikogu.ee/> www.riigikogu.ee