Subject: FW: Taotlus kooskõlastada tehnovõrgu projekt
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 29 Sep 2025 09:10:59 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/25/12189-2

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Friday, September 26, 2025 4:07 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: Vs: Taotlus kooskõlastada tehnovõrgu projekt

Tere,

Kirjutasin iga punkti juurde rohelisena vastuse:

1.	Tehnovõrgu paiknemise asukoha ja sügavuse osas palume järgida
Transpordiameti juhendus toodud väärtusi. Sealhulgas juhime tähelepanu, et
tehnovõrgu vähim sügavus teemaal mulde nõlvast kuni 1m kaugusel on 1,2m,
palume kajastada ka vastavalt ristmeväljajoonisel. Tehtud, muudetud
asendiplaan ja ristmevälja joonis.

2.	Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee kaitsevööndi
ulatuses välja tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine
meetod), sügavus ning kaitsetoru nõuded iga trassi lõigu kohta.

Asendiplaanil kajastada avatud meetodi lõigus: sügavus, kaitsetoru nõuded.
Sealhulgas juhime tähelepanu, et ehituskaeviku piirjooned kajastada ka
olemasoleva trassi asukohas, kus lahtikaeve toimub. Juhime tähelepanu, et
avatud kaeve laiuse osas tuleb samuti arvestada nõlvusega.  Joonis
täiendatud

3.	Avatud kaeviku paiknemine ja kaugused ei vasta Transpordiameti
juhendile. Asendiplaani joonisel näidata avatud kaeviku kaugused riigitee
nõlva alumisest joonest ja tee kattest. Avatud kaevikud ei tohi olla tee
nõlva alumisele joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte
servale lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m.
Eeltoodud nõude täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja
mulde varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk 1:1).

Juhime tähelepanu, et alternatiivina palume kaaluda lahendust mõnes muus
asukohas, kus avatud kaevikute kaugused vastavad Transpordiameti
juhendile. Ainuke alternatiiv on minna olemasoleva Elasa sidekaevu 056K09
juurde, mis asub 400m kaugusel, aga selleks tuleks kasutada sedasama
Transpordiameti teed, kus asub olemasolev sidetrass ning see rajamine on 1
majapidamisele rahaliselt üle jõu käiv, seetõttu prooviks leida ikkagi
erandit saada toru kätte Männituka kinnistu juurest.

Äärmisel juhul saame erandina kaaluda antud lahendust, kui esitatakse
katete taastamise läbilõige antud asukohas, kus nähtub, taastamise ulatus,
nõlvus 1:1, korrektselt kajastatud avatud kaeve kontuurid sh ka
olemasoleva sidetrassi lahtikaeve asukohas. Asendiplaanil kajastada
kaeviku põhja kontuur ja nõlva kontuur.  Täiendasin tüüplõikeid, lisasin
igaks juhuks asfaldi taastamise ristlõike, samuti tegin pikilõike kaevu
asukohast, lisasin asendiplaanile kaeviku põhja kontuuri (katkendjoon) ja
nõlva kontuuri.

Lisaks palume juurde esitada olemasoleva ELASA sidetrassi kohta
teostusmõõdistus ning kajastada ka olemasoleva sidetrassi sügavused
projekti asendiplaanil antud asukohas (5-6m ulatuses).  Elasa sidetrassi
teostus on manusena kaasas ning asendiplaanile on olemasoleva sidetrassi
kõrgused lisatud.

4.	Asendiplaanil ning seletuskirjas kajastada riigitee maaüksusele
planeeritava sidekaevu andmed (mõõdud, tüüp). Riigitee maaüksusele saame
lubada ainult uputatavaid kaeve, antud asjaolu kajastada projektis. Palume
kajastada tüüpjoonis/läbilõige kaevust. Lisaks kajastada asendiplaanil ja
seletuskirjas, kui sügavale jääb maapinnast kaevu kaas. Asendiplaanile kui
ka seletuskirja lisatud uputatud kaevu andmed ja kaevu kaane sügavus.

Sidekaeve saame lubada TRAM maaüksusel väljapoole riigitee mullet. Palume
sidekaev nihutada maksimaalset riigitee piirile.  Sidekaev nihutatud
riigitee piiri lähedale.

5.	Seletuskirjas palume kajastada sidekaevuga seotud asjaolud, tüüp,
mõõdud, kas tegemist on uputatava kaevuga ning kui sügavale kaev rajatakse
ja kui sügavale jääb kaevu kaas maapinnast. Seletuskirja lisatud uputatava
kaevu andmed, samuti lisan kirjaga kaasa ka

6.	Mõlemal IKÕ plaanil palume kajastada kõrval olevate kinnistute
katastriüksuste nimetused ja nr.  Parandatud

Tervitades,

Margo Soontaga

Projektijuht

Henson OÜ

+3725063962

Saatja: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: reede, 15. august 2025 16:16
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Teema: RE: Taotlus kooskõlastada tehnovõrgu projekt

Teie 22.07.2025

Meie 15.08.2025 nr 7.1-2/25/12189-2

Margo Soontaga

Henson OÜ

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

22.07.2025 esitasite taotluse kooskõlastada side maakaabelliini projekt
Henson OÜ nr P29_2025 „Männituka passiivse elektroonilise side
juurdepääsuvõrgu rajamine“ (edaspidi Projekt).

Tehnovõrk on projekteeritud riigitee nr 11267 Kuusalu-Valkla tee km 2,70
teemaale ja kaitsevööndisse.

Tutvunud esitatud materjalidega märgime, et projekteerimisel ei ole
arvestatud Transpordiameti juhendiga: „Nõuded
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_te
hnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf>  tehnovõrkude teemaale
paigaldamise kavandamisel“ ning me ei pea võimalikuks esitatud Projekti
kooskõlastada. Projekti materjalide korrigeerimisel palume lähtuda
Transpordiameti juhendist, muuhulgas toome välja alljärgnevad
tähelepanekud:

1.	Tehnovõrgu paiknemise asukoha ja sügavuse osas palume järgida
Transpordiameti juhendus toodud väärtusi. Sealhulgas juhime tähelepanu, et
tehnovõrgu vähim sügavus teemaal mulde nõlvast kuni 1m kaugusel on 1,2m,
palume kajastada ka vastavalt ristmeväljajoonisel.

2.	Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee kaitsevööndi
ulatuses välja tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine
meetod), sügavus ning kaitsetoru nõuded iga trassi lõigu kohta.

Asendiplaanil kajastada avatud meetodi lõigus: sügavus, kaitsetoru nõuded.
Sealhulgas juhime tähelepanu, et ehituskaeviku piirjooned kajastada ka
olemasoleva trassi asukohas, kus lahtikaeve toimub. Juhime tähelepanu, et
avatud kaeve laiuse osas tuleb samuti arvestada nõlvusega.

3.	Avatud kaeviku paiknemine ja kaugused ei vasta Transpordiameti
juhendile. Asendiplaani joonisel näidata avatud kaeviku kaugused riigitee
nõlva alumisest joonest ja tee kattest. Avatud kaevikud ei tohi olla tee
nõlva alumisele joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte
servale lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m.
Eeltoodud nõude täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja
mulde varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk 1:1).

Juhime tähelepanu, et alternatiivina palume kaaluda lahendust mõnes muus
asukohas, kus avatud kaevikute kaugused vastavad Transpordiameti
juhendile.

Äärmisel juhul saame erandina kaaluda antud lahendust, kui esitatakse
katete taastamise läbilõige antud asukohas, kus nähtub, taastamise ulatus,
nõlvus 1:1, korrektselt kajastatud avatud kaeve kontuurid sh ka
olemasoleva sidetrassi lahtikaeve asukohas. Asendiplaanil kajastada
kaeviku põhja kontuur ja nõlva kontuur.

Lisaks palume juurde esitada olemasoleva ELASA sidetrassi kohta
teostusmõõdistus ning kajastada ka olemasoleva sidetrassi sügavused
projekti asendiplaanil antud asukohas (5-6m ulatuses).

4.	Asendiplaanil ning seletuskirjas kajastada riigitee maaüksusele
planeeritava sidekaevu andmed (mõõdud, tüüp). Riigitee maaüksusele saame
lubada ainult uputatavaid kaeve, antud asjaolu kajastada projektis. Palume
kajastada tüüpjoonis/läbilõige kaevust. Lisaks kajastada asendiplaanil ja
seletuskirjas, kui sügavale jääb maapinnast kaevu kaas.

Sidekaeve saame lubada TRAM maaüksusel väljapoole riigitee mullet. Palume
sidekaev nihutada maksimaalset riigitee piirile.

5.	Seletuskirjas palume kajastada sidekaevuga seotud asjaolud, tüüp,
mõõdud, kas tegemist on uputatava kaevuga ning kui sügavale kaev rajatakse
ja kui sügavale jääb kaevu kaas maapinnast.

6.	Mõlemal IKÕ plaanil palume kajastada kõrval olevate kinnistute
katastriüksuste nimetused ja nr.

Lisame juurde, et tehnovõrgu omanikel (TELIA, ELASA) tuleb esitada
Transpordiametile garantiikirjad kehtivusajaga 5 aastat, milles kirja
väljastaja tagab ehitustööde tõttu teele ja riigitee maale tekkinud
võimalike kahjustuste likvideerimise oma kuludega.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Juhime tähelepanu, et uute materjalide esitamisel võib märkuseid ning
asjaolusid lisanduda.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 22, 2025 4:21 PM
To: 'Maanteeameti klienditugi' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Taotlus kooskõlastada tehnovõrgu projekt

Tere,

Edastan taotluse.

Tervitades,

Margo Soontaga

Projektijuht

Henson OÜ

+3725063962