Subject: FW: RB RW0500 Soodevahe-Kangru | TRAM tagasiside veeloa taotlusele + T2 aeglustus- ja kiirendusrada
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 11 Apr 2025 09:46:21 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/25/21694-2

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Andreas Lill <[email-masked]>
Sent: Thursday, April 10, 2025 3:51 PM
To: Tauri Väli <[email-masked]>; Andro Aavik
<[email-masked]>
Cc: Sven Tigane <[email-masked]>; Kaarel Ilustrumm
<[email-masked]>; Laur Kõiv
<[email-masked]>; Merike Joonsaar
<[email-masked]>; Verston Harju2 <[email-masked]>;
Harju2 <[email-masked]>; [email-masked]; Agnes Saks
<[email-masked]>; Kuldar Sirelbu <[email-masked]>; Taavi
Agasild <[email-masked]>; Kairi Juurik
<[email-masked]>; Margus Viiklepp
<[email-masked]>
Subject: RE: RB RW0500 Soodevahe-Kangru | TRAM tagasiside veeloa
taotlusele + T2 aeglustus- ja kiirendusrada

Tere

Vastan kommentaaridele.

1.	Veeloa muutmise asemel lasin VK eksperdil teha arvutus ka 600m3/h
pumbatava veehulga puhul ja tulemus jääb samaks. Lisasin uue arvutuse koos
kinnitusega kirjale.
2.	See punkt ei ole minu arvates veeloa osa vaid peaks olema TRAMi
poolse kooskõlastuse üks tingimustest. Sõnastusega nõustun, lisage sinna
ka konkreetne kontakt keda me peaksime teavitama.
3.	See punkt ei ole samuti minu arvates veeloa osa vaid peaks olema
TRAMi poolse kooskõlastuse üks tingimustest. Tegelikult on see ju isegi
projektdokumentatsioonis kirjeldatud. Lisain kirjale uuesti ka graafiku.

Palun andke oma tingimuslik kooskõlastus nende kahe punktiga, et saaksime
veeloaga edasi liikuda.

Parimat

Andreas Lill

Kvaliteedijuht

+372 5362 7672

From: Tauri Väli <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 9. aprill 2025 08:53
To: Andro Aavik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Sven Tigane <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kaarel
Ilustrumm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Laur Kõiv
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Verston Harju2
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Harju2 <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
Agnes Saks <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kuldar
Sirelbu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Taavi Agasild <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kairi Juurik
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Margus Viiklepp
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: RB RW0500 Soodevahe-Kangru | TRAM tagasiside veeloa
taotlusele + T2 aeglustus- ja kiirendusrada

Tere!

Edastan kommentaarid.

1.Pumba võimsus. Hetkel esitatud veereziimi kirjelduses ja nn
eksperthinnangus on kajastatud veepumbad maksimum võimsusega 300m³/h ning
selle põhjal on arvestatud ka maksimaalne lisanduv vooluhulk Rae kraavi
83l/s. Veeloa taotluses on hetkel kajastatud „Veepump võimsusega 300 m3/h
- 600 m3/h“. Tuleks ka veeloa taotlust vastavalt korrigeerida ning
kajastada ka seal maksimum võimsus 300m³/h.

2.Ei leidnud informatsiooni olukorrast kui tekib siiski probleeme
riigiteealuste truupidega siis keda teavitada olukorrast? Lisatingimusena
ka asjaolu, et tuleks ära sõnastada nn olukord, kui on tekkinud oht
riigitee maaüksusel paiknevatele kraavidele ja truupidele. Ohu korral
riigitee rajatistele (sh kraavid, truubid, tee konstruktsioon) tuleb
keskkonnakaitseloa omanikul (Verston Eesti OÜ) reageerida koheselt ning
peatada pumpamine ja lisanduvate vooluhulkade juhtimine
kraavidesse/truupidesse ning likvideerida tekkinud kahjustused.

3.Veeloa taotlusesse tuleb siis ka kajastada vastav ajagraafik Kalmari tee
truubi vahetuse ning eesvoolude puhastamise kohta ja vastavad esitatud
materjalid (asendiplaan ning veereziimi kirjeldus).

Väljavõte hetkel veeloa taotlusest, kus pumba võimsus süvendis on
300-600m3/h.

Lugupidamisega

Tauri Väli
Ehituse projektijuht

Teehoiuteenistus
Põhja osakond
Ehituse üksus
+372 5851 5790
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Andro Aavik <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Friday, April 4, 2025 11:00 AM
To: Tauri Väli <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Sven Tigane <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kaarel
Ilustrumm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Laur Kõiv
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Verston Harju2
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Harju2 <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
Agnes Saks <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kuldar
Sirelbu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Taavi Agasild <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kairi Juurik
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: RB RW0500 Soodevahe-Kangru | TRAM tagasiside veeloa
taotlusele + T2 aeglustus- ja kiirendusrada
Importance: High

Tere

Edastan täiendavad dokumendid veeloa taotluse osas.

Ootame kiiret tagasisidet!

Lugupidamisega

Andro Aavik

Projektijuht

+372 5332 5071

www.verston.ee <http://www.verston.ee/>

From: Andro Aavik
Sent: kolmapäev, 26. märts 2025 10:40
To: Tauri Väli <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Sven Tigane <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kaarel
Ilustrumm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Laur Kõiv
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Verston Harju2
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Harju2 <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
Agnes Saks <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kuldar
Sirelbu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: RB RW0500 Soodevahe-Kangru | TRAM tagasiside veeloa
taotlusele + T2 aeglustus- ja kiirendusrada
Importance: High

Tere

Vee-erikasutusluba

„Transpordiametile kuuluvatel kinnistutel ei teostata midagi“- miks siis
üldse on vaja TRAM kooskõlastust?

Maaomaniku nõusolekut on vaja loa taotluse esitamise ajal ning taotleja
peab maaomanikule nõusoleku saamiseks ka kavandatavad tegevused välja
tooma. Palun need tegevused koos tööde järjekorra, eesvoolude puhastamise
ja vooluhulkadega välja tuua, kuna nõusoleku saame anda siis kui oleme
kindlad, et nii truupide, kraavide läbilaskevõime ning muldkeha
niiskusrežiim on tagatud.

Täpsemad tingimused ka TRAM poolt esitatud ka kirjas ettevõttele Verston
Eesti OÜ 14.01.2025 nr 7.1-2/25/21694-2

Kalmari tee truubi vahetuse ning eesvoolude puhastamise ajagraafik lisatud
manusesse.

Transpordiamet on andnud ehitusloa eelnõu kooskõlastamise TTJA’le
30.04.2024 nr 7.1-2/24/26014-4, kus juhin tähelepanu kooskõlastuse
kõrvaltingimustena täidetakse 8. punkti. Nendest meie osa ja
vee-erikasutusloa taotlusega puutub kokku punkt nr 3: „Enne
maaparandusehitiste ja kraavide ehitustööde algust tuleb korrastada
eesvoolud alates riigitee nr 11 km 6,50 asuvast truubist kuni Pirita jõeni
(Rae kraav oma kõikide lisaharudega) sh ehitada uus truup d=1,5 m Kalmari
teele.“

Täna peame aitama läbi pumpamise suunata vett Rae peakraavi. Tegemist on
veega, mis peaks sinna jõudma Rae peakraavi vastavalt kooskõlastatud
põhiprojekti lahendusele ning mille lõplik suunamine on kavandatud
tööprojekti järgse lahendusena sarnaselt nagu põhiprojekt, mis on TRAM’i
poolt kooskõlastatud!

Meie hinnangul ei ole käesolevas etapis asjakohane survestada töövõtjat
esitama täiendavaid hüdrogeoloogilisi arvutusi, arvestades, et olemasolev
lahendus on eelnevalt kooskõlastatud TRAM’i poolt põhiprojekti tasemel.

Lisaks me ei nõustu TRAM’i poolt Keskkonnaametile kirja 17.03.2025 nr
7.1-7/25/3475-2 esitatud mitmete punktidega.

Probleemi lahendamise kiirendamiseks teeksin ettepaneku teostada ASAP
koosolek antud teema lahendamiseks!

Manusesse lisatud dokumendid:

*	TTJA’le kooskõlastatud Ehitusluba
*	Kalmari tee ajagraafik
*	TRAM’i kiri KeA’le vee-erikasutusloa seisma panekuks

Lugupidamisega

Andro Aavik

Projektijuht

+372 5332 5071

www.verston.ee <http://www.verston.ee/>

From: Tauri Väli <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 3. märts 2025 15:25
To: Andro Aavik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Sven Tigane <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kaarel
Ilustrumm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Laur Kõiv
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Andreas Lill
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Ken Rakki
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: RB RW0500 Soodevahe-Kangru | TRAM tagasiside veeloa
taotlusele + T2 aeglustus- ja kiirendusrada

Tere!
Käesolevas e-kirjas kajastan Harju II lõigu kahe erineva teema
Transpordiameti poolseid vastuseid: võimalik mahasõidu rajamine T2 pealt
ja vee erikasutusluba.

Kõigepealt soovin aga täpsustada üle suhtluse RBE, TV ja TRAM vahel. Seda
seoses RBE 05.02.2025 e-kirjaga, kus RBE on Töövõtjale andnud edasi
suunised suhelda edasi ise TRAMga. Käesolevas põhitrassi lepingus on
Tellija esindajaks siiski RBE, olenemata selles, et mitmed teemad võivad
puudutada ka Transpordiametit. Ehk ka sellest tulenevalt kirjavahetused
ning kõik muud sorti suhtlused peavad käima ka läbi RBE poolse
projektijuhi. Tema on esimene, kes annab Teile vastuseid Teie lepingu
raames esitatud küsimustele. Kui vastused puudutavad TRAMi, siis läbi RBE
esitada info Transpordiametile (k.a mind alati koopiasse). See on oluline,
sest vastasel juhul on RBE esindaja kohati infosulus ja kui ainult TRAM ja
Töövõtja koostöös tekib mis iganes põhjusel lisatöö tegemise vajadus vms,
siis see info peab RBE-le kui Tellijale ja Finantseerijale jõudma
koheselt.
Transpordiameti poolt vastatakse Teile sel juhul juba vastavalt korrale,
olenevalt sellest mis teemaga on tegemist. Kas mina, kui selle lõigu TRAM
poolne kontaktisik või juba TRAM erinevate alade spetsialistid.

T2 Tallinn-Tartu pealt aeglustus- ja kiirendusraja rajamine

Töövõtja on kirjutanud e-maili teel 05.02.2025 sooviga saada luba
mahasõidu osas Tartu maanteelt ning täiendanud varasemat infot 18.02.2025.
Info kohaselt peate antud lõigus ainuüksi väljakaevatavat materjali ära
vedama miljon m3 ning juurde tooma karjäärist sadu tuhandeid m3
täitematerjali. Transpordiamet on oma 26.02.2025 vastuskirjas andnud
teada, et soovituslikum lahendus on siiski kaaluda võimalust korraldada
materjalivedu riigitee 11332 ja kohaliku tee 6530521 Rukki tee pikendamise
kaudu. Selle ettepaneku juurde me ka jääme. Seda seetõttu, et mistahes
ajutine lahendus peab vastama vastasel juhul ka tee projekteerimise
normidele ja teistele õigusaktidele. Samuti oleksid niivõrd suure
materjali koguste veo juures märgatavalt vähem häiringuid ka kohalikele
elanikele ja elamumaadele.

Palume Töövõtjal esitada informatsioon koos joonistega, kuhu ja mis
koguses liigub ära veetav materjal ning milliseid teid pidi ja mis koguses
kavatsetakse materjal objektile vedada. Samuti palume tuua välja eeldatav
vedude toimumise aeg ja informatsioon millega tagatakse vajadusel riigitee
2 üleliigne määrdumine, puhastamine jne (eelnev rataste pesu, harjamine
jne). Palun täpsustada ka kõiki võimalusi mida on varasemalt kaalutud
erinevate ligipääsude osas ja miks just T2 peale/mahasõidu rajamine on
Töövõtja seisukohast kõige mõistlikum mitte Rukki tee kasutamine ja
pikenduse ehitus.

Mida täpsemalt Töövõtja poolt informatsioon saabub, seda kiiremini saab ka
Transpordiamet oma otsuse teha. Palume nii eespool esitatud kui ka Merike
Joonsaar 26.02.2025 kirjas esitatud küsimustele vastuseid. Täiendava
lisainfo saamisel saab TRAM juba otsustada kas koheselt konkreetse otsuse
tegemise üle või otsuse täiendava koosoleku kokkukutsumise üle.

Vee-erikasutusluba

„Transpordiametile kuuluvatel kinnistutel ei teostata midagi“- miks siis
üldse on vaja TRAM kooskõlastust?

Maaomaniku nõusolekut on vaja loa taotluse esitamise ajal ning taotleja
peab maaomanikule nõusoleku saamiseks ka kavandatavad tegevused välja
tooma. Palun need tegevused koos tööde järjekorra, eesvoolude puhastamise
ja vooluhulkadega välja tuua, kuna nõusoleku saame anda siis kui oleme
kindlad, et nii truupide, kraavide läbilaskevõime ning muldkeha
niiskusrežiim on tagatud.

Täpsemad tingimused ka TRAM poolt esitatud ka kirjas ettevõttele Verston
Eesti OÜ 14.01.2025 nr 7.1-2/25/21694-2

Täiendavalt tuletan meelde, et ootame eksperthinnangut olemasolevate
rajatiste ja teede läheduses paekivi kaevandamise tehnoloogia valiku osas.
Arvestada, et selle esitamisel võtab teatud aja ka TRAM poolne ülevaatus
ja sellega tutvumine.

Lugupidamisega

Tauri Väli
Ehituse projektijuht

Teehoiuteenistus
Põhja osakond
Ehituse üksus
+372 5851 5790
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Andro Aavik <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Tuesday, February 25, 2025 11:35 AM
To: Tauri Väli <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Andreas Lill <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Ken Rakki <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RB RW0500 Soodevahe-Kangru | TRAM tagasiside veeloa taotlusele +
T2 aeglustus- ja kiirendusrada

Tere, Tauri!

Meil oleks vaja teha Sinuga eraldi koosolek Harju II Soodevahe-Kangru
teemadel:

*	Veeerikasutusluba ja sellega seonduv
*	T2 Tallinn-Tartu pealt aeglustus- ja kiirendusraja rajamine

Kuidas Sul järgmisel nädalal aega on?

Pakuksin välja 03.03 vaba alates kella 13:00st ning võiksime teha
kohtumise Põrguväljal Harju II kontoris.

Lugupidamisega

Andro Aavik

Projektijuht

+372 5332 5071

 <http://www.verston.ee/> www.verston.ee

Kas oleks võimalik püstitada TRAM’i teisipäevasel 18.02 koosolekul
puudutada Harju II põhitrassi vee-erikasutusloa TRAM’iga seotud
kokkupuutute punkte.

Tehniliselt on meil täna TRAM’i kooskõlastus veeerikasutusloale puudu ja
saamata on ka PTA (tänase Maa- ja Ruumiamet) arvamus. Parandasime tabelit,
kus on kokkupuute punktid TRAM’iga, enamus kohtades liigub PP järgselt MPS
kraavide kaudu vesi TRAM’i kinnistute truupide kaudu RW0500 põhitrassilt
minema.

Agnes edastas meie poolt Maa- ja Ruumiametile hüdrogeoloogilise uuringu –
ootame sealt tagasisidet, koos täpsustavate küsimustega.

Mis puudutab nüüd TRAM’i, siis:

TRAM on esitanud ehitusloale 2311271/14359 nõude (mis veeloaga seotud):

*	Enne maaparandusehitiste ja kraavide ehitustööde algust tuleb
korrastada eesvoolud alates riigitee nr 11 km 6,50 asuvast truubist kuni
Pirita jõeni (Rae kraav oma kõikide lisaharudega) sh ehitada uus truup
d=1,5 m Kalmari teele.
*	Rae kraav oma kõikide lisaharudega – korrastame eesvoolud
kopratammidest jms, et tagada vete äravool
*	Kalmari truubi TP tegeleme, tööd saavad teostatud ASAP
märts/aprill ’25 – ei näe põhjust, miks see peaks takistama TRAM’i jaoks
KK andmist?

Manuses ja eelmises kirjas toodud failis vajavad vastust aga veel need
küsimused:

*	Palume esitada täiendavad andmed ning materjalid, kuidas toimub
vee pumpamine ning kuhu ja kuidas juhitakse väljapumbatav vesi. Sealhulgas
palume üheselt kajastada, mida Transpordiametile kuuluvatel kinnistutel
teostatakse. Millises koguses vett pumbatakse ning millises koguses vett
juhitakse edasi kraavidesse. Kas ja kuidas toimub vee immutamine või
puhverdamine. Palume juurde seletuskirja ning vastavaid plaanimaterjale
(asendiplaanid, profiilid), kus on kajastatud voolusuunad, kraavide ning
truupide põhja kõrgused ning truupide läbimõõdud. – Transpordiametile
kuuluvatel kinnistutel ei teostata midagi, juhime vett läbi MPS kraavide
Transpordiametile kuuluvate kinnistutel paiknevate truupide kaudu. Vee
immutamine ja puhverdamine teostatakse vastavalt väljastatud RW0500
Soodevahe-Kangru PP MPS ehitusloale, kas TRAM ei ole tutvunud
kooskõlastatud MPS ehituslubadega? Jääb segaseks TRAM’i soov – kas
soovivad, et edastaksime neile kui kolmandale osapoolele RW0500 põhitrassi
MPS tööprojektid?
*	Vee juhtimisest on mõjutatud ilmselt mitmed riigiteede truubid ja
teeäärsed kraavid, seega tuleb tegevusega tagada truupide, kraavide
läbilaskevõime ja riigitee muldkeha niiskusrežiim. Selleks palume juurde
lisada ka pädeva spetsialisti hinnang, kus on hinnatud lisanduvaid
vooluhulki koos olemasolevate vooluhulkadega, riigiteede kraavide ja
truupide läbilaskevõimet, sh truupide seisukorda ja teostada
läbilaskearvutused. Samuti hinnang, kuidas mõjutab väljapumbatav vesi
piirkonna riigitee maaüksustel paiknevate kraavide ning truupide
toimimist. Hinnangu tulemuste alusel on võimalik määrata, kas ja kui palju
vett on võimalik riigiteede truupide ja kraavide kaudu juhtida. – see ei
ole meie kui töövõtja kohustus ja lisaks on see meie kontrolli alt väljas.
Sisuliselt me teostame PP lahendust, kus peame tööde tehnoloogiast
tulenevalt toetama kaeviku kuivana hoidmisena veepumpamist läbi MPS
kraavide, kuhu vesi on mõeldud PP järgselt ka paiknema.

Lugupidamisega

Andro Aavik

Projektijuht

+372 5332 5071

 <http://www.verston.ee/> www.verston.ee

From: Andro Aavik
Sent: esmaspäev, 20. jaanuar 2025 14:48
To: Harju2 < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Verston Harju2 < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Agnes
Saks < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Kuldar
Sirelbu < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RB RW0500 Soodevahe-Kangru | TRAM tagasiside veeloa taotlusele

Tere

Edastan informatsiooni Transpordiameti vee erikasutusloa taotluse
vastuskirja kohta, mida on plaanis käsitleda kolmapäeval, 22.01 toimuval
töökoosolekul.

Transpordiameti tagasiside toob esile olulisi murekohti, mis suurendavad
ajalist kulu vee erikasutusloa kooskõlastuste saamiseks ja võivad ohustada
lõhkamistööde ajagraafikus püsimist.

Taaskord seisame olukorra ees, kus see toiming oleks pidanud olema
teostatud TTJA poolt KMH protsessi raames.

Lugupidamisega

Andro Aavik

Projektijuht

+372 5332 5071

 <http://www.verston.ee/> www.verston.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.