Subject: Viraksaare VT1677 sidekaabli paigaldus mnt nr 15176 km3,51-3,91_TRAM_17.02.2023
From: "Arvo Veltri" <[email-masked]>
To: "Kenneth Vallik" <[email-masked]>
Date: Fri, 17 Feb 2023 10:13:49 +0200

Tere

Nõustun selgitustega eeldusel et paigaldatav mikrotorustik on min 750N
nagu projektis ette nähtud või tugevam.

Uut kooskõlastus ei hakka vormistama.

Kuid järgnevates projektides palun arvestage selliste nüanssidega ja
lisage juba kohe vajalik informatsioon.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Projekteerimise osakond

Taristu kooskõlastuste üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Kenneth Vallik <[email-masked]>
Sent: Friday, February 17, 2023 9:59 AM
To: Arvo Veltri <[email-masked]>
Subject: RE: Viraksaare VT1677 sidekaabli paigaldus mnt nr 15176
km3,51-3,91_TRAM_16.02.2023

Tere

Tänud kiire ja asjaliku vastuse eest.

Kuna me asendiplaanil ühtegi muudatust ei tee ja sooviks töödega varsti
alustada (hetkel peab koguaeg ilma jälgima, millal hea aken tekib), siis
uuesti kooskõlastamine (ainult seletuskirja tehniliste andmete lisamisega)
tundub ajaliselt kõigile pooltele ebaefektiivne rerssursikasutus.

Kasutame Höhle või Hexatronic Direct Buried mikrotoru punte. Nende
omadused on viimased 15a suhteliselt muutumatuna püsinud.

Ma annan meie oma projekteerijatele sisendi, et tulevikus võiks
seletuskirjas mikrotoru tehnilised näitajad olla ära toodud. Aga palju
tuleb sisse juba valmis sideprojekte, mis tihtipeale elektrikogemusega
inimeste poolt tehtud. Seal on kaitsetoru alati ümber. Mikrotoru aga nagu
ongi kaitsetoru valguskaabli jaoks.

Suures plaanis toru tugevus vähemalt 2000N

Hexatronic:

7/3,5 on 4000N/100mm

https://www.hexatronic.com/hubfs/datasheets/28701-MPB30284
<https://www.hexatronic.com/hubfs/datasheets/28701-MPB30284+_en_Hexatronic
.pdf?1676484134509> +_en_Hexatronic.pdf?1676484134509

14/10 on 2000N/100mm

https://www.hexatronic.com/hubfs/datasheets/28701-MPB30285
<https://www.hexatronic.com/hubfs/datasheets/28701-MPB30285+_en_Hexatronic
.pdf?1676483972000> +_en_Hexatronic.pdf?1676483972000

Höhle:

Lugupidamisega

Kenneth Vallik

Projektijuht

Corle OÜ                      Tel: +372 565 03956

Uustalu 2

Kose, EE75101             <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Harjumaa, Estonia      <http://www.corle.ee> www.corle.ee

From: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: 16. veebruar 2023. a. 6:57
To: Kenneth Vallik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Tiit Harjak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Viraksaare VT1677 sidekaabli paigaldus mnt nr 15176
km3,51-3,91_TRAM_16.02.2023

Kenneth Vallik

Projektijuht

Tere

Kui nn mikrotoru piki teed, haljasalal teemaal vastab tugevusklassile 750N
või tugevam, siis on kündmine kaabliadraga väga hea valik, sest ader tagab
sügavuse 1,0m. Eeldame, et asendiplaanilist muudatust ei tehta.

Teie projektis ei ole kommenteeritud mikrotorustiku tehnilisi omadusi sh
tugevust (survetugevus/rõngasjäikus) st millist mikrotorustiku, millise
tugevusklassiga tohib ja peab kasutama.

Seega sellest ka nõue kaitsetorule kuna nn mikrotorustike on erinevate
omadustega.

Kui soovite nn ehitustehnoloogilist muudatust teha siis palun projekt
uuesti esitada kooskõlastamisele ning palun ärge unustage seda muudatust
ka projektis kirjeldada (seletuskiri, joonised sh mikrotoru tugevusklass,
kasutatav tehnoloogia).

NB kui ELA SA oma torustike, sidekanalisatsiooni pani oli projektides
alati sees ehituse tehnoloogia kirjeldus ning nn torustike tehnilised
omadused sh tugevus (survetugevus/rõngasjäikus) ning neid torustike,
kaevude tehnilisi omadusi, vastavust on ELA SA ka korduvalt kinnitanud.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Projekteerimise osakond

Taristu kooskõlastuste üksus

GSM 516 4006

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Kenneth Vallik < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, February 15, 2023 2:49 PM
To: Arvo Veltri < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Viraksaare sidekaabli paigaldus

Tere

Küsin enne ehitust igaks-juhuks üle.

Vahetevahel nõutakse valguskaabli jaoks rajatava mikrotorule lisaks veel
kaitsetoru. Hetkel kooskõlastatud asendiplaanil on kaitsetoru kinnistel
läbiminekutel.

Viraksaares oleks ideaalne mikrotorustik maha künda. See paigaldusmeetod
on oluliselt vähem pinnast rikkuv ja kiirem. Kaitsetoru lisamisel tuleks
kõik lahtiselt kaevata.

Seega küsimus, et kui rajame trassi nagu asendiplaanil, siis kas
Transpordiametile see sobiks?

Lugupidamisega

Kenneth Vallik

Projektijuht

Corle OÜ                      Tel: +372 565 03956

Uustalu 2

Kose, EE75101             <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Harjumaa, Estonia      <http://www.corle.ee> www.corle.ee