Subject: Kinnistul prahi põletamine
From: <[email-masked]>
To: Päästeamet <[email-masked]>
Date: Wed, 12 Jun 2024 16:36:24 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere!

Kirjutan Teile seoses Kodala vkt 34 elanike suure murega. Probleem on
avaldunud pikemat aega selles, et Kodala vkt 33 elamus elav naabrinaine
põletab alates aprilli kuust oma kinnistul (hoovis) metallist tünnis
prügi. Selline tegevus toimub kas üle päeva või siis lausa igapäevaselt.
Näiteks eile (11.06.2024) toimus prügi põletamine mitu korda päevas
väikeste vahedega.

Sellise tegevuse tagajärjel levib naaberkinnistutele mürgine suits ja
ving, mis tungib elamutesse. Õues, oma hoovis, viibida pole võimalik, sest
mürgine suits ja ving lämmatab ja ümberringi on õhk sinine.

Isegi maikuu kuumade ilmadega toimus prügi põletamine intensiivselt ja
akende ning tuulutusluukide avamine elamus oli võimatu. Terve maja haiseb
pärast põletustegevuse toimumist vingu haisu järele. Hoovis pesu
kuivatamine pole võimalik.

Algul, kevade alguses, suhtusime antud probleemi mõistvalt ja
kannatlikult. Arvasime, et inimesel on talve jooksul aias kogunenud
mingisugune hulk kuivanud taimede oksi, mida ta soovib ära põletada. Kuna
aga tegevus on nüüdseks kestnud järjepidevalt mitu kuud, on kannatus
lõplikult katkenud ja elu on muutunud väljakannatamatuks.

Metalltünnis ei põle prügi korralikult ära, kuna hapnikku juurdepääs on
takistatud ja taimeosad või muu praht ainult tossab seal ning tekitab
ohtralt suitsu ja mürgist vingugaasi (fotod manuses).

Naabrinaine põhjendab oma tegevust vabandusega, et temal on vaja põletada
ja kõik! Riigikeelt ta ei valda ja eesti keelest üldse aru ei saa ning
vastab ülbelt, et tema räägib selles keeles, kuidas heaks arvab ja õigeks
peab!

Eesti Keskkonnateenused AS pakub Rae vallas tasuta aia- ja
haljastusjäätmete kogumist. Ainult prügikotid tuleb endal muretseda. Kas
siis prügikottide maksumus kaalub üles ja on olulisem naabrite tervisest,
heaolust ja normaalsetest elutingimustest ehk avalikust huvist?

Lisaks keskkonna saastamisele on tegemist ka tuleohtliku tegevusega, sest
prahi põletamine toimub lahtise leegiga puithoone vahetus läheduses
(lähemal kui 8m), lausa kõrval, mis loob ka lisaks keskkonna saastamisele
tuleohtliku olukorra. Ka tossab tünn järelevalveta, sest naabrinaine ise
põgeneb mürgise tossu eest varju elamusse ja käib aeg-ajalt hoovis uut
prahti tünni juurde viskamas. Eriti hirm ja oht oli mai kuus, kui olid
pikalt kuivad ja kuumad ilmad ning igasugune lahtise, küttekoldevälise
tule tegemine keelatud.

Kas oskate mulle anda nõu, kelle poole peaksin antud murega pöörduma?

Lugupidamisega

Tiit Talisoo

Kodala vkt 34 omaniku esindaja, elamu valdaja

Mob    5047048

Email   [email-masked] <mailto:[email-masked]>