Subject: FW: Kohila-Nõela võrgupiirkonna parandamine, Kohila vald, Raplamaa
From: "Ruth Koppel" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Tue, 16 Jun 2026 09:30:05 +0300

Hommik!

Pane see mulle lahendamiseks

Ruth

From: Tammekand Liis <[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 16, 2026 9:18 AM
To: Ruth Koppel <[email-masked]>; Margus Magus
<[email-masked]>
Subject: Vs: Kohila-Nõela võrgupiirkonna parandamine, Kohila vald,
Raplamaa

Tere

Saadan manuses muudatustega projekti, jalakäijate ümbersuunamise skeem on
seletuskirjas samuti uuendatud. Lisan juurde ka kõnnitee taastamise
projekti.

Jään ootama tagasisidet!

Lugupidamisega

Liis Tammekand

Projekteerija

Mobiil: +372 569 246 05

E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Aadress: Mõigu 3, Tallinn

 <https://enersense.ee/> www.enersense.ee

Meie privaatsuspoliitika, mis kirjeldab, kuidas me käsitleme klientide ja
partnerite isikuandmeid, on saadaval
<https://enersense.ee/privaatsuseeskirjad-kontaktisikute-jaoks/?_ga=2.1465
39828.1283715657.1711366377-853430236.1704804925&_gl=1*1jpjmqg*_ga*ODUzNDM
wMjM2LjE3MDQ4MDQ5MjU.*_ga_L80KG0RKFR*MTcxMTUzNTg4NC4xMjAuMC4xNzExNTM1ODg0L
jYwLjAuMA..> siin ja muud privaatsuspoliitikad on saadaval
<https://enersense.ee/>  www.enersense.ee

  _____

Saatja: Tiit Harjak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: reede, 29. mai 2026 15:31
Adressaat: Tammekand Liis <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Ruth Koppel
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Margus Magus <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: 'Kurmet Holm' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Denis <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Kohila-Nõela võrgupiirkonna parandamine, Kohila vald, Raplamaa

Tere,
jah, see võiks olla TRAM jaoks aktsepteeritavam lahendus. Aga täpsemalt
saab kahjuks hinnata alles siis kui tervikversioon olemas.
TRAM truupide peale siiski kaableid rajada ei tohiks, st nende alt peaks
tegema puurimised. Lisaks ei tohiks kaabli sügavus jääda kergtee all
väiksemaks kui 1,2 m ning ristuvate/lõikuvate sademeveetorustike alt ei
saa lahtisel meetodil läbi minna.

Vabandan hilise vastuse pärast,

Parimate soovidega

Tiit Harjak

Juhataja

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

5188201

          Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: Tammekand Liis <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, May 21, 2026 11:13 AM
To: Tiit Harjak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Ruth Koppel
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Margus Magus <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Kurmet Holm' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Denis <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Kohila-Nõela võrgupiirkonna parandamine, Kohila vald,
Raplamaa

Tere!

Küsin üle, kas Teil on tagasisidet lahtise meetodi osas? Minu kiri allpool
ettepanekuga.

Lugupidamisega

Liis Tammekand

Projekteerija

Mobiil: +372 569 246 05

E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Aadress: Mõigu 3, Tallinn

 <https://enersense.ee/> www.enersense.ee

Meie privaatsuspoliitika, mis kirjeldab, kuidas me käsitleme klientide ja
partnerite isikuandmeid, on saadaval
<https://enersense.ee/privaatsuseeskirjad-kontaktisikute-jaoks/?_ga=2.1465
39828.1283715657.1711366377-853430236.1704804925&_gl=1*1jpjmqg*_ga*ODUzNDM
wMjM2LjE3MDQ4MDQ5MjU.*_ga_L80KG0RKFR*MTcxMTUzNTg4NC4xMjAuMC4xNzExNTM1ODg0L
jYwLjAuMA..> siin ja muud privaatsuspoliitikad on saadaval
<https://enersense.ee/>  www.enersense.ee

  _____

Saatja: Tammekand Liis <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: esmaspäev, 11. mai 2026 09:06
Adressaat: Tiit Harjak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Ruth Koppel
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Margus Magus <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: 'Kurmet Holm' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Denis <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: Kohila-Nõela võrgupiirkonna parandamine, Kohila vald, Raplamaa

Tere

Aitäh põhjalike kommentaaride ja selgituste eest!

Küsin hoopis teise lahenduse osas - kas on vastuvõetavam kui me räägime
vallaga samuti läbi ja teeme kogu kõnnitee taastamise ja kaabli paigaldus
on mööda kõnniteed lahtisel meetodil. Truupide juurest saame sel juhul
tulla truubi pealt ja vajumise mure jääb ära. Kas see oleks
Transpordiametile sobivam lahendus? Sel juhul muutuks ka kaabli paigalduse
trajektoor, hetkel on planeeritud Kapa vkt 151 all kinnisel meetodil, aga
uue lahendusega kaabel kulgeb mööda kõnniteed.

Jään ootama Teie tagasisidet.

Lugupidamisega

Liis Tammekand

Projekteerija

Mobiil: +372 569 246 05

E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Aadress: Mõigu 3, Tallinn

 <https://enersense.ee/> www.enersense.ee

Meie privaatsuspoliitika, mis kirjeldab, kuidas me käsitleme klientide ja
partnerite isikuandmeid, on saadaval
<https://enersense.ee/privaatsuseeskirjad-kontaktisikute-jaoks/?_ga=2.1465
39828.1283715657.1711366377-853430236.1704804925&_gl=1*1jpjmqg*_ga*ODUzNDM
wMjM2LjE3MDQ4MDQ5MjU.*_ga_L80KG0RKFR*MTcxMTUzNTg4NC4xMjAuMC4xNzExNTM1ODg0L
jYwLjAuMA..> siin ja muud privaatsuspoliitikad on saadaval
<https://enersense.ee/>  www.enersense.ee

  _____

Saatja: Tiit Harjak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: teisipäev, 5. mai 2026 17:56
Adressaat: Denis <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Ruth Koppel
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Koopia: Tammekand Liis <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'margus' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Kurmet Holm'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Kohila-Nõela võrgupiirkonna parandamine, Kohila vald, Raplamaa

[email-masked] <mailto:[email-masked]>  ei
saada teile sageli meilisõnumeid. Lugege teavet selle kohta, miks see on
oluline <https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification>

Tere,

Transpordiameti vaates on antud lahenduse juures probleemseks eelkõige
puurimiskaevikute 3 ja 4 paiknemine SK trassi vahetus läheduses ning
teadmatus kui sügavale võrreldes SK toruga kaevikud on ette nähtud ning
kuivõrd need võivad toru (riigitee juurde kuuluv rajatis) ja selle
hilisemat toimivust ohustada. SK toru alt pinnase eemaldamisel või
äravajumisel ei ole võimalik toru alt tihendada ning pinnase hilisemal
tihenemisel hakkab toru vajuma ja selle toimivus isevoolsena saab
häiritud. TRAM peab riigivaraga heaperemehelikult ringi käima ja seetõttu
peame olema kindlad, et riigivara ei saa kahjustatud.

Seetõttu toon välja esitatud materjalides olevad puudused, mille osas on
projekti vajalik korrigeerida TRAM-ilt kooskõlastuse saamiseks:
1. Kõik uued kaevikud on asendiplaanil tähistatud kui stardikaevikud.
Samas lahtikaeve vajadus (kaeviku nõlvus ja kuju) sõltub reaalselt ka
puurimiste suundadest, mis jäävad projektis täna selgusetuks. Juhul kui
puurimisi ei alustata puurimiskaevikust, siis tuleb ka ajutiselt
läbipuuritav ala joonistel näidata ning vastav katete taastamine ette
näha.

2. Kaevikute sügavus ja gabariidid peaksid vastama tegelikule
situatsioonile ja ruumivajadusele. Juhul kui puurimiskaevikute asukohtades
tuuakse kavandatav elektritrass varem projekteeritud pikiprofiilil
kajastatust kõrgemale, siis tuleks pikiprofiili korrigeerida ja sellel mh
näidata adekvaatsed SK trassi ja ka valgustimasti soklite sügavused kui
nende alt või vahetult kõrvalt (< 1,0 m)  kaablit kavandatakse.

3. Katete taastamise joonistel (kaeviku ristlõike joonistel) on kaitsetoru
paigaldussügavuseks näidatud 1,0 m. Kooskõlastatud projekti seletuskirja p
4. järgi (mis on vastuolude korral määrav) on vähim lubatav sügavus
teemaal 1,2 m. 1,0 m sügavust toru ei ole ok katete taastamise joonistel
kavandada, kuna see ei vasta TRAM nõuetele. Vastaval taastamise ristlõike
joonistel tuleb näidata reaalseid projektseid sügavusi (kooskõlas
pikiprofiiliga) ning ka paralleelsete torustike paiknemine ning vähim
vahekaugus, et oleks selge kas kaeviku eeldatav varisemisnurk ulatub
näiteks SK toru alla või mitte. Kaablite pikiprofiili lahendus (ja sellele
vastavate puurkaevikute sügavused ja mõõtmed) tuleb ette näha selliselt,
et kaeviku põhjast tuletatud varisemisnurk ei ulatuks toru alla.
Varisemisnurk tuleks kajastada kaeviku ristlõike joonisel kui kaevikuga
minnakse SK orust allapoole.

Märgin, et ka sügavust 1,2 m ei ole ilmselt realistlik nt uue puurkaeviku
nr 3 katete taastamise joonisel toodava sügavusena tuua, kuna siis ei ole
teevalgustuse masti alt läbiminek 2,5 m sügavusel võimalik? Sama tuleb üle
vaadata ka kaeviku nr 4 puhul, sest sellest kagu suunas jääva valgustimast
ning SK kaevu nõuetega tuleb arvestada. Juhul kui kahte nõuet – nõutud
sügavust teerajatiste all ja kaeviku piisavat kaugust SK trassist
(arvestades varisemisnurka) ei ole korraga võimalk täita, siis tuleb leida
kaevikule teine asukoht või muuta trassi paiknemist, et nõuded oleks
täidetud.

4. Projektist jääb täna veel selgusetuks, et kas kahe kaabli jaoks kahe
kaitsetoru paigaldamine on mõeldud ühe või kahe eraldi puurimisena. Juhul
kui 2 kaitsetoru puurimine on mõeldud teha koos, siis tuleks täpsemalt
kirjeldada tehnoloogiat, mitme läbikuga ja kuidas töö teostatakse ning
torusid ümbritseva tühimiku tagasitäide tehakse, et teerajatiste alla ei
jääks ehitusjärgselt tühimikke, mis hiljem vajumeid tekitavad.

Parimate soovidega

Tiit Harjak

Juhataja

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

5188201

          Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: Denis <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, April 30, 2026 5:23 PM
To: Tiit Harjak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Tammekand Liis' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'margus' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Kurmet Holm'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Kohila-Nõela võrgupiirkonna parandamine, Kohila vald, Raplamaa

Tere ,

Seoses meie tänase telefonivestlusega palume täpsustada Transpordiameti
poolsed nõuded.

Nagu arutasime, on kinnisel meetodil puurimine paepinnase tingimustes
tehniliselt piiratud ning puurimise pikkus ei ületa tavaliselt 90–100
meetrit. Sellest tulenevalt on vajalik täiendavate stardikaevikute
rajamine.

Palume Teil täpsustada, millised täiendused ja muudatused tuleb teha
ristmevälja joonisele, et Transpordiamet annaks nõusoleku tööde
teostamiseks kinnisel meetodil.

Loodame, et pärast tänast telefonivestlust jõuame antud küsimuses ühisele
seisukohale.

Täname ette koostöö eest!

Denis Vereštšagin

_____________________

mob:     +372 58 85 31 54

e-post:    <mailto:[email-masked]> [email-masked]

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.