Subject: Palume teie arvamust eelnõule
From: "Ehitisregistri menetluskeskkond" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 25 May 2026 15:32:57 +0300

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet menetleb praegu ehitusloa 
taotlust nr 2611271/02714 aadressile Harju maakond, Saku vald, Kurtna küla, 
11152 Kirdalu-Kiisa tee // Kurtna parkla // Kurtna peatus // Viimsi metskond 
42 // Tagadi küla, Andrese // Viimsi metskond 102, Harju maakond, Saku vald, 
Kurtna küla, Kurtna parkla // Kurtna peatus, Harju maakond, Saku vald, 
Kurtna küla, Kurtna parkla // Kurtna peatus, Harju maakond, Saku vald, 
Kurtna küla, Kurtna parkla // Kurtna peatus // Viimsi metskond 42 
(Juurdepääsu- ja hooldustee OR038004 ja mahasõit OR038010, Koosi 
kergliiklustee OR0590, juurdepääsu- ja hooldustee OR039009 ja mahasõit 
OR039013, Reovee kanalisatsioonitoru, Veetrorustik , Sademevee 
kanalisatsioonitoru) ja soovib teie arvamust eelnõule.

Arvamuse avalduse kutse põhjus: Edastame vastavalt ehitusseadustiku § 42 lg 
7 p-le 2 Rail Baltica juurdepääsu- ja hooldustee OR038004 ja mahasõidu 
OR038010 ning reovee kanalisatsioonitoru, veetorustiku ja sademevee 
kanalisatsioonitoru ehitusloa taotluse arvamuse avaldamiseks. TTJA on 
väljastanud 15.05.2024 ehitusloa nr 2412271/03050 Rail Baltica põhitrassi 
rajamiseks (sh juurdepääsu- ja hooldustee OR038004 ja mahasõidu OR038010 
rajamiseks). Võrreldes põhiprojektiga on juurdepääsu- ja hooldustee OR038004 
asukoht nihkunud ning lisandunud on tagasipöördekoht, mistõttu on vajalik 
juurdepääsu- ja hooldusteele OR038004 uue ehitusloa taotlemine. Muudatuse 
üldine info on toodud lisadokumentide all olevates failides „Seletuskirja 
lisa ehitusloa kordustaotlemiseks.docx“ ja „ Harju IV - Kurtna 
jaam_Ehitusloa vs tooprojekt.pdf“. Juhime tähelepanu, et EHR koodi 221451338 
all on mitu rajatist, ent uut ehitusluba taotletakse vaid juurdepääsuteele 
OR038004, mida on kujutatud kehand 1 all.

Palun avage eelnõu e-ehituse keskkonnas 
<https://livekluster.ehr.ee/ui/ehr/v1/operation/27864501>  (menetlus nr: 
539422), määrake omalt poolt arvamuse avalduse eest vastutav kasutaja ja 
kontrollige eelnõu andmeid.

Arvamust eelnõu kohta ootame kuni 04.06.2026 (k.a). Pärast selle tähtaja 
möödumist loeme, et olete eelnõuga päri.

Menetluse kulgu puutuvate küsimuste korral palun pöörduge menetleva asutuse 
(Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet) või menetleja (KAISA KARU) 
poole.