Subject: Ed: Ravimiameti pressiteade: Ravimiregistri viga mõjutas teatud ravimisoodustusi ning hinnaerinevus hüvitatakse
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Mon, 21 Oct 2024 14:50:06 +0200

Saatja: Aivar Pau <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 21. oktoober 2024 15:48
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]>
Teema: Ed: Ravimiameti pressiteade: Ravimiregistri viga mõjutas teatud
ravimisoodustusi ning hinnaerinevus hüvitatakse

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Kui palju vale soodusmääraga ravimeid müüdi, kui suur oli puudutatud
isikute hulk?

Kui suureks kujuneb tagasimakstav summa ja kui palju tuleb inimestel
juurde maksta, kui nad said ravimeid liiga soodsalt?

Aivar Pau

Delfi Forte

From: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, October 21, 2024 12:20:55 PM (UTC+00:00) Monrovia, Reykjavik
To: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Ravimiameti pressiteade: Ravimiregistri viga mõjutas teatud
ravimisoodustusi ning hinnaerinevus hüvitatakse

Ravimiamet

PRESSITEADE

21. oktoober 2024

Ravimiregistri viga mõjutas teatud ravimisoodustusi ning hinnaerinevus
hüvitatakse

Seoses veaga Ravimiregistri süsteemis, müüdi selle aasta juulis apteekides
ravimeid vale soodusmääraga. Keskmine soodusmäära erinevus oli seitse
eurot ning raha tagastatakse kõikidele inimestele, kes ostsid madalama
soodustusega ravimeid.

Ravimiameti peadirektori asetäitja Ott Laius selgitas, et juulis ilmnes
ravimiregistri andmeülekandes tõrge, mille tulemusel esines häireid
ravimite soodustuste rakendamisel apteekides. Vea tingis süsteemiarendus,
mille tulemusel ei liikunud enam ravimite soodustuste info edasi
retseptikeskusesse. See põhjustas ajutisi probleeme, kus patsiendid said
ravimeid kas suurema või väiksema soodustusega kui neile oli ette nähtud.

Vea avastamisel reageerisid TEHIK ja ravimiregistri arenduspartner
kiiresti ning koostöös Tervisekassaga leiti probleemile lahendus.
Kasutajate jaoks lahenes mure suures osas augustis, kuid mõningaid
retseptisoodustusi mõjutasid süsteemi vead septembrini.

Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskuse (TEHIK) tervise valdkonna juht
Tõnis Jaagus selgitas, et TEHIKu ülesandeks on ravimiregistri arenduse
korraldamine ja infotehnoloogiliste lahenduste halduse tagamine. „Koostöös
välise arenduspartneriga on parandatud vead, mis põhjustasid soodusmäärade
uuenemise tõrke. Oleme teinud tihedat koostööd nii Ravimiameti,
Tervisekassa kui ka arenduspartneriga, et tulevikus selliseid olukordi ei
esineks. Tugevdasime testimisprotsesse ning tegime süsteemis vajalikud
muudatused, et süsteem toimiks tulevikus veelgi paremini. Viimane
soodusmäärade uuenemine toimis ka nende tegevuste tulemusena tõrgeteta,“
rääkis ta.

Tervisekassa ravimilahenduste tootejuhi Maris Veermäe sõnul teavitati
intsidendist kohe kõiki osapooli, kaasates nii apteekreid kui ka TEHIKut.
„Tänaseks on Tervisekassa välja selgitanud intsidendi ulatuse ning asume
õige pea teavitama ja tegema tagasimakseid nendele inimestele, kes tasusid
apteegis oma ravimi eest mõne euro rohkem kui muidu. Inimestelt, kes
tasusid apteegis vähem, Tervisekassa raha tagasi ei küsi,“ ütles Veermäe.

Patsientidele, kes olid intsidendist mõjutatud, saadetakse läbi
riigiportaali teavitus SMSi ja emaili teel ning üle makstud summa
tagastatakse tema täiendava ravimihüvitise (TRH) jäägile, mida saab
kasutada järgmisel korral apteegis retseptiravimite ostmisel. Täiendava
ravimihüvitise jääki saab näha riigiportaalis eesti.ee alalehelt "Tervis
ja retseptid".

Pressiteate edastas:

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140