Subject: Päring. Kinnistusraamatuseaduse sätete rakendamine.
From: <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Tue, 17 Jun 2025 14:58:45 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Küsimus on kinnistusraamatuseaduse § 34.1 lõige 1 ja sellest tulenevalt § 
34.1 lõige 5.2 ja § 34 lõige 6 reaalsest rakendamisest.

Paljude maaüksuste puhul on kinnistusraamatu III jakku kantud puudutatud 
isikute kasuks isiklik kasutusõigus, seatud pant isiklikule kasutusõigusele 
jne. Kui läbi viia maakorraldustoiming, nimetatud maaüksustega siis on 
tarvis puudutatud isikute nõusolekuid/kooskõlastusi. Probleem on selles, et 
minu pöördumisel puudutatud isikute poole enamus asutusi lihtsalt ei vasta 
ja kui mitmekordse pöördumisepeale vastavadki siis ei ole vastus kooskõlas 
seadusandlusega. Neid kooskõlastusi on tarvis kande tegemiseks 
kinnistusraamatusse. Kooskõlastuste puudumisel toimingud lihtsalt seisavad.

Kes peaks eelpoolnimetatud seaduse alusel puudutatud isikutelt 
nõusolekud/kooskõlastused välja nõudma, et seadus toimima saaks. Ja kuidas 
toimida, kui puudutatud isikutelt vastust lihtsalt ei tule? Probleem ei ole 
ühekordne vaid korduv.

Lugupidamisega

Arvo Kargu

Tõrva Vallavalitsus

maakorraldusspetsialist

+372 766 8454