Subject: Pöördumine seoses kavandatava Maksu- ja Tolliameti juhendiga
From: "EstVCA" <[email-masked]>
To: "Kaja Kallas", "Riigikantselei", "Tiit Riisalo", "MKM info",Mart Võrklaev, "RAM Info", <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, "EstVCA info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "[email-masked]", <[email-masked]>
Date: Fri, 12 Jan 2024 14:24:54 +0200

Lugupeetud peaminister, majandus- ja infotehnoloogiaminister, 
rahandusminister ning austatud rahandus- ja majanduskomisjon esimehed

Pöördume Teie poole seoses Eesti kapitaliturgu, kapitali kättesaadavust 
ettevõtetele ja majanduse üldist konkurentsivõimet oluliselt kahjustava 
ohuga, mis seondub Maksu- ja Tolliameti (MTA) algatatud, ette valmistatava 
ja lähiajal avaldatava juhendiga laenuvõimendusega omandamistehingute 
maksustamisest (nn debt push-down juhend). Kõnealune juhend liigitab Eesti 
ettevõtetesse tehtavaid investeeringuid, kus kasutatakse laenuvõimendust 
agressiivseks maksuplaneerimiseks ja seab eesmärgiks nende maksustamise, 
tuues kaasa tõenäoliselt hulga olulise mõjuga kohtuvaidlusi.

Negatiivne mõju avaldub koheselt investeerimisfondide tegevusele, kelle 
jaoks Eestisse tehtavate investeeringute atraktiivsus kahaneb 
märkimisväärselt, ning laieneb ka paljudele teistele omandamistehingutele, 
kus kasutatakse finantseerimisasutuste laenuraha, võõrfinantseerimist 
kapitaliturgude kaudu, aga ka kontsernisisest finantseerimist. Laiemalt 
mõjutab see Eesti finantsturu, M&A tehinguvaldkonna ja majanduskeskkonna 
toimimist ja usaldusväärsust ning tekitab olulise mõra Eesti ärikeskkonna 
õiguskindluses, mille tugevust ja püsivust varasemalt (välis)investeeringuid 
tehes kiidetud on.

Ühispöördumisega ettevõtlusorganisatsioonide poolt paluksime kohtumist, et 
MTA kavandatava juhendi kitsaskohti selgitada ning ühiselt lahendus leida.

Lugupidamisega

Eesti Era- ja Riskikapitali Assotsiatsioon
MTÜ FinanceEstonia
Eesti Pangaliit