Subject: VMAT2 inhibiitorid
From: "Sandra Sepp - PERH" <[email-masked]>
To: "Ravimiamet" <[email-masked]>
Date: Tue, 4 Mar 2025 12:36:36 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere.

Palun edastage pöördumine kellelegi, kes ehk oskaks vastata
neuroloogiliste ja psühhiaatriliste ravimite kohta.

Probleem selline:

*

	paljude psühhiaatriliste ravimite kõrvaltoimena võib tekkida
pikaajaline liigutushäire nimega tardiivne düskineesia. Selle raviks
kasutatakse laias maailmas VMAT2 inhibiitoreid. Eestis näib, et on
saadaval ainult tetrabenasiin, mille ainsaks soodustusega näidustuseks on
Huntingtoni tõbi. Muidu maksab ravim >100 euro karp ja ühest karbist ei
pruugi kuuks ajakski jätkuda.
*

	Küsimus selles, et kas kuidagi ja kunagi saaksid ka
psühhiaatrilised patsiendid tardiivse düskineesia näidustusega juurdepääsu
sellele ravimile?
*

	Kas järsku on kunagi oodata ka meile moodsamaid VMAT2
inhibiitoreid nagu valbenasiin ja deuterabenasiin?

Loodan, et keegi leiab aega süveneda,

Kena vastlapäeva ja pikka liugu,

-dr Sandra Sepp
PERH psühhiaater