Subject: RE: Tule 4, Saue rekonstrueerimine -korterite välisuste avanemine
From: "Arvo Kuuse" <[email-masked]>
To: "Aimar Unt" <[email-masked]>
Date: Mon, 20 May 2024 11:50:06 +0200

[EXTERNAL EMAIL] Tähelepanu! e-mail on saabunud ettevõtteväliselt
aadressilt, ole manuste avamisel ettevaatlik!

Tere

Evakuatsioonitrepikojas paiknevad uksed, mis avanevad
evakuatsioonitrepikoja poole ei tohi vähendada evakuatsiooniks ettenähtud
vaba laiust. Ruumide välisuksed avatud asendis kitsendavad liikumisvoolu
teed.

EVS 812-7:2018 jaotis 13.4.7 Evakuatsiooniteele avanevad uksed tuleb
projekteerida ja ehitada nõnda, et tagatud oleks kiire evakuatsioon ega
tekiks tunglemise ohtu.

Manusena lisatud ka väljavõte standardist selgitamaks.

Seega küsimus nr 1 ei ole võimalik tagada.

Lahendus nr 2 on aktsepteeritav, kuigi valgusava mõõdud ei ole tagatud
ning ehituslikult ei ole võimalik seda tagada, siis sellega taastatakse
hoone ehitusaegne olukord ning evakuatsiooni trepikoja nõuded on sellega
tagatud.

Lugupidamisega

Arvo Kuuse

ohutusjärelevalve büroo

inspektor

mob: +372 5366 6387

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

PÄÄSTEAMET

Erika 3 | 10416 Tallinn

 <https://www.rescue.ee> rescue.ee

 <https://ohutusportaal.paasteamet.ee> ohutusportaal.paasteamet.ee

 <https://www.facebook.com/paasteamet>

 <https://www.instagram.com/paasteamet_eesti>

From: Aimar Unt <[email-masked]>
Sent: Monday, May 20, 2024 11:17 AM
To: Arvo Kuuse <[email-masked]>
Subject: Tule 4, Saue rekonstrueerimine -korterite välisuste avanemine

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Rekonstrueerime Tule 4, Saue korterelamut. Projekteeritud on uksed avanema
sissepoole (vt manuses II korrus). Varsemalt on ca 90 protsenti ustest
vahetatud ja avanevad väljapoole. Mõõdistamise käigus tekkis elanikelt
pahameel, kuna seespool on kujundatud vastavalt mööbel ja kui uksed panna
sissepoole siis lähevad uksed ka ca 40mm kitsamaks, kuna ukseava ümbritsev
paneel on nii-öelda trapetsis ja korteri poolt kitsam.

1.	Kas päästeamet kooskõlastab lahenduse, kus kõik uksed
paigaldatakse väljapoole avanema vastavalt manuses olevale joonisele (II
korrus kõik uksed väljapoole)?
2.	Paigaldades uksed sissepoole avanema, ei ole võimalik tagada
valgusava 850mm. Manuses mõõdistustulemuste tabel. Lengi laiusmõõdust
läheb 80mm maha ehk keskmine valgusava tuleks 780. Kas keskmine valgusava
780mm on päästeameti poolt aktsepteeritav.  Kui uksed paigaldada
väljapoole avanema siis keskmine valgusava tuleks ca 820mm.

Tänud!

Lugupidamisega

Aimar Unt

Ehitus- ja ostujuht

Balti Vara Ehitus OÜ

+372 524 8813

 <http://www.baltivara.ee/> www.baltivara.ee