Subject: Vs: "MK-Estonia" ajaleht
From: "Kristi Sarap - RA" <[email-masked]>
To: "Vita Zhukova" <[email-masked]>
Date: Wed, 8 Jul 2026 13:53:08 +0300

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja 
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.
This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and 
privileged information. If you are not the intended recipient, please notify 
the sender immediately by returning the e-mail and permanently deleting what 
you have received. Any dissemination or use of this information by a third 
person without permission is prohibited and may be illegal.
  _____

Saatja: Vita Zhukova <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saadetud: teisipäev, 7. juuli 2026 16:03
Adressaat: Kristi Sarap - RA <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Carmen Katariina Sikk - RA 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: "MK-Estonia" ajaleht

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.
Tere!
Kirjutan artiklit toidulisanditest ning sellest, kas need pakuvad inimese 
tervisele tegelikku kasu või on paljudel juhtudel pigem oskusliku turunduse 
tulemus. Viimastel aastatel on Eestis ja kogu maailmas märgatavalt kasvanud 
huvi erinevate toidulisandite vastu – lisaks vitamiinidele koguvad 
populaarsust näiteks kollageen, lõvilaka seen (Lion's Mane), klorofüll, 
berberiin, ašvaganda, spirulina ning mitmesugused taimeekstraktid. Samal 
ajal tekib üha rohkem küsimusi selle kohta, millel põhinevad nende toodete 
kohta esitatavad lubadused ning kuidas need erinevad ravimitest.
Soovin paluda Ravimiameti kommentaari, kuna just Teie saate selgitada, 
kuidas Eestis eristatakse ravimeid ja toidulisandeid, millised nõuded neile 
kehtivad ning mida peaks tarbija enne ostu teadma.
Palun vastata järgmistele küsimustele:
*	Paljud inimesed usuvad, et kui toodet müüakse apteegis, siis on selle 
toime teaduslikult tõestatud. Kui suur on tegelik erinevus ravimi ja 
toidulisandi registreerimise ning kontrolli vahel?
*	Kui tootja soovib tuua turule uue toidulisandi, siis milliseid tõendeid 
peab ta esitama? Kas enne müügile jõudmist hinnatakse ka toote tõhusust või 
üksnes selle ohutust?
*	Reklaamides kasutatakse sageli väljendeid nagu „toetab immuunsust", „aitab 
liigeseid" või „soodustab organismi puhastumist". Millised tervisealased 
väited on seaduse järgi lubatud ning kus jookseb piir lubatud turunduse ja 
tarbija eksitamise vahel?
*	Kui sageli puutub Ravimiamet kokku juhtumitega, kus toidulisandi tegelik 
koostis ei vasta pakendil märgitule või sisaldab aineid, mida seal olla ei 
tohiks?
*	Milliseid eksiarvamusi kohtab Ravimiamet kõige sagedamini seoses 
toidulisanditega ning mida peaks iga tarbija enne nende ostmist kindlasti 
teadma?
Teie seisukoht on oluline, kuna Ravimiamet on Eestis peamine asutus, kes 
aitab selgitada piiri ravimite ja toidulisandite vahel.
Oleksin tänulik ka muu asjakohase ja olulise info eest selle teema kohta.
Palun lisada vastusele kommenteerija täisnimi, ametikoht ning võimalusel 
foto.
Palun saata vastused hiljemalt reedeks (10.07). Tegemist on lõpliku 
tähtajaga, kuna alates järgmisest nädalast olen puhkusel.
Kui Teil ei ole võimalik kõigile küsimustele vastata, oleksin väga tänulik 
ka lühikese kommentaari eest sellel teemal.
Kui Teil ei ole võimalik kommentaari anda, palun andke sellest samuti 
lühidalt teada.
Ette tänades Teie aja ja abi eest!

Lugupidamisega,
Vita Žukova
"MK-Estonia" ajaleht