Subject: Selgitustaotlus
From: "Piret Leevald - Lastehaigla" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Thu, 12 Jun 2025 14:30:37 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

SA Tallinna Lastehaiglal on psühhiaatriaosakond.

Kaalumisel on osakonda patsientide palatitesse jälgimiskaamera
paigaldamine – et jälgida last reaalajas.

Eesmärk: patsiendi elu ja tervise kaitse (näiteks suitsidiaalsed
patsiendid, alatoitumuses toitumishäirega lapsed). Õiguslik alus: lapse
enda nõusolek ja lapsevanema nõusolek.

Alternatiivne õiguslik alus: vt allpool AKI selgitus – et jälgimine on osa
tervishoiuteenuse osutamisest.

Alternatiivse õigusliku aluse alternatiivne õiguslik alus: seadus + lapse
nõusolek (lapse autonoomiat arvestavalt olen aru saanud, et ilma lapse
nõusolekuta, kel on kaalutlusvõime, siiski tervishoiuteenust osutada).

Selgitus: alternatiiv oleks ukse lahtihoidmine – viimast aga paljud
patsiendid ei soovi, kuna see riivaks nende privaatsust. Arstide
(psühhiaatrite) meelest oleks teatud diagnoosiga patsientidele ka
tervislikum (nad oleksid rahulikumad), kui nende palati uks on kinni. Siit
ka 2 asjaolu: kui laps eelistaks kinnist ust ja nõustuks reaalajas
videovalvega; õde saaks siis kaugemalt last jälgida. NB! Andmeid ei
salvestata. Sekkutakse, kui laps peaks endale ohtlikult käituma (end
vigastama või muul viisil seadma ohtu enda elu ja tervise).

Eesmärk on ära hoida jätkuv enesevigastamine, toidu väljutamine
(oksendamise esilekutsumine) jne.

Palume kinnitust, et AKI enda käsitlus on jätkuvalt asjakohane:

Juhend kaamerate kasutamise kohta.pdf
<https://www.aki.ee/sites/default/files/documents/2024-04/Juhend%20kaamera
te%20kasutamise%20kohta.pdf>

„Kaamerate kasutamine võib olla ka osa tervishoiuteenusest. Kuigi IKÜM ei
näe ette terviseandmete töötlemist lepingu täitmiseks, annab
tervishoiuteenuste korraldamise seaduse § 41 tervishoiuteenuse osutajale
õiguse töödelda patsiendi terviseandmeid. Kuid ikkagi tuleb lähtuda
minimaalsuse ja eesmärgipärasuse nõuetest. Nii võivad
intensiivraviosakonnas olla kaamerad selleks, et õed saaksid distantsilt
kontrollida pidevat jälgimist vajavas seisundis patsiente.“

Lugupidamisega

 <https://www.lastehaigla.ee/>

Piret Leevald
õigus- ja hankeosakonna juhataja | Õigus- ja hankeosakond
SA Tallinna Lastehaigla

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
56624114 | 6977114

Tervise 28, 13419 Tallinn

 <https://www.lastehaigla.ee/>
<https://www.facebook.com/people/Tallinna-Lastehaigla/100069312157297/>
<https://www.instagram.com/sa_tallinna_lastehaigla/>