Subject: FW: Mahasõidu projekti kooskõlastamine: 26061_13892P Metsaküla masti mahasõit
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 9 Jul 2026 11:09:14 +0300

Tere,

Palun registreerida.

Parimat,

Herkki Rõõm

From: Liisa Jänes <[email-masked]>
Sent: Thursday, July 9, 2026 10:58 AM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: RE: Mahasõidu projekti kooskõlastamine: 26061_13892P Metsaküla
masti mahasõit

Tere

Korrigeeritud mahasõidu projekt nr 26061 „Põlluotsametsa kinnistu
juurdepääsu projekteerimine“ lisatud manusesse.

Lugupidamisega

Liisa Jänes

Projekteerija

Tel +372 5345 7609

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 1. juuli 2026 15:21
To: Liisa Jänes <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Mahasõidu projekti kooskõlastamine: 26061_13892P Metsaküla masti
mahasõit

Tere,

Olete esitanud meile kooskõlastamiseks töö nr  26061 „Põlluotsametsa
kinnistu juurdepääsu projekteerimine“

Projekti osas on järgmised märkused:

1.	Asendiplaanil märkida projekteeritud ristumiskoha km asukoht.

2.	Vastavalt nõuetel tuleb lähtuda meie mahasõidu TÜÜP I lahendusest.

Palume lähtuda ristumiskoha projekteerimisel nendest põhimõtetest.

3.	Riigitee kattega kokku viimine näidata nii asendiplaanil kui
eraldi lõikejoonisel (astmeline kokkuviik).

4.	Milline on projekteeritud ristumiskoha pikikalle?

Hetkel on alust arvata, et see ei vasta meie ristumiskoha nõuete p 11
põhimõtetele.

Projekteeritud pikikalle peaks olema vahemikus 1,5-2%.

5.	Ristumiskoht rajatakse sidemasti juurdepääsuks ja selle
teenindamiseks.

Seda mahasõitu ei hakka kasutama reeglina sõidukid, mis on pikemad kui 9
m. Poolhaakega sõidukid toovad ehitusperioodil kohale masti detailid ning
siis

on tegemist ehitusaegse olukorraga ja liikluskorraldusega.

Riigitee nr 4 on rahvusvaheline põhimaantee, mille ööpäevane
liiklussagedus on kuni 5596 sõidukit.

Pöördešablooni näitamine pöördega läbi vastas sõidusuuna ei ole lubatud.
Kui seda tehakse ehitusperioodil ja ajutise liikluskorralduse lahendusega,
on see teine situatsioon.

Projektis tuleb näidata pöörded maksimaalselt 9 m sõidukile, mis hakkab
seda mahasõitu tulevikus kasutama.

Ristumiskoha pöörderaadiust tuleb korrigeerida vastavalt seda kasutatavate
sõidukitele.

6.	Nõuete p 2 ütleb:

Rajatav ristumiskoht on käsitletav üksnes tehnoloogilise juurdepääsuna.
Rajatavalt ristumiskohalt on lubatud juurdepääs ainult ELASA sidemastile.
Põlluotsametsa kinnistu teenindamiseks

juurdepääsu lubatud ei ole. Sidemasti juurdepääsutee koos ristumiskohaga
peab olema füüsiliselt eraldatud ülejäänud kinnistust. Ristumiskoht peab
olema suletav (nt värava, tõkkepuuga).

Projekt seda punkti täna ei täida ja vastavat lahendust ei ole kajastatud.
Ristumiskoha projekt peab kajastama seda lahendust, kuidas on tagatud
nõue, et seda mahasõitu ei hakata kasutama

ülejäänud Põllumetsa kinnistu juurdepääsuks ja teenindamiseks.

7.	Nähtavuskolmnurk – näidatud üksnes osaliselt. Mis mõõtmetega on
see näidatud, pole märgitud. Pole kusagil juttu.

8.	Ehitustööde aegne liikluskorraldus.

Huvitatud isikul tuleb tellida ja esitada ametile vastavalt liiklusseaduse
§ 7¹ lõike 4 alusel kehtestatud Majandus- ja taristuministri 13.07.2018
määrusele nr 43 „Nõuded ajutisele liikluskorraldusele“

ehitusaegne ajutise liikluskorralduse lahendus riigiteel ning ehitamise
ajal tuleb tagada ajutise liikluskorralduse paigaldamine vastavalt ametilt
kooskõlastuse saanud lahendusele. Ajutise liikluskorralduse lahendus

tuleb esitada kooskõlastamiseks e-posti aadressile
<mailto:[email-masked]> [email-masked] .

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Liisa Jänes <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, June 8, 2026 10:48 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Mahasõidu projekti kooskõlastamine: 26061_13892P Metsaküla masti
mahasõit

Tere

Soovime rajada mahasõidu Pärnu maakond, Häädemeeste vald, Metsaküla,
Põlluotsametsa kinnistule,

ELASA mobiilsidemasti teenindamiseks ( valmiv projekt 13892P Pärnu
maakond, Häädemeeste vald, Metsaküla ELASA vabaltseisev mobiilsidemast
72m).

Palun leida manusest mahasõidu projekt ülevaatamiseks ja
kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega

Liisa Jänes

Projekteerija

Tel +372 5345 7609

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee