Subject: Üleriigilise planeeringu sisend
From: "Margus Kirss" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Mon, 6 Jul 2026 11:30:37 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Töötasin läbi Üleriigilise planeeringu eelnõu ning mul on vaid üks
ettepanek eelnõu kohta. Peatükis 3.7.5 punkti 1 kohaselt säilib praegune
sadamate võrk ning uusi sadamaid ei planeerita. Minu hinnangul võiks antud
punkti mõnevõrra laiendada, kus kohalikud omavalitsused saavad siiski
kavandada uusi väikesadamaid üldplaneeringu või detailplaneeringuga.
Väikesadamad võivad olla erineva otstarbega sadamad, mis ei pruugi pakkuda
laialdasi teenuseid, aga on kohaliku kogukonna jaoks siiski vajalikud.
Võib ilmneda, et tekib vajadus merepääste aluste jaoks sadam või kogukonna
jaoks rajatud erasadam. Efektiivse merepääste tagamiseks peab olema
vettelaskmis kohtade tihedus piisav, et tagada abi jõudmine abivajajateni
piisavalt lühikese aja jooksul. Selline vajadus võib kujuneda kiiresti
ning vastuolu üleriigilise planeeringuga võib pidurdada või takistada
vajalike sadamate rajamist. Selle tõttu teen ettepaneku võimaldada uute
väikesadamate rajamist ka olemasolevatest tiheasustusaladest kaugemale.

Lugupidamisega

Margus Kirss

keskkonnaspetsialist
Kuusalu Vallavalitsus

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
606 6391
 <http://www.kuusalu.ee/> www.kuusalu.ee
Mõisa tee 17| Kiiu alevik | 74604 Kuusalu vald | Harju maakond

 <https://www.facebook.com/Kuusalu-vald-161786783965582>