Subject: FW: Vana-Aaviku DP taristu nõupidamine
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Wed, 8 Apr 2026 10:25:01 +0300

From: Loit Munter <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, April 2, 2026 11:36 AM
To: Marek Lind <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Jana Prost <[email-masked]>; Andres Suurna 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Meelis 
Kreevan | Road-Expert OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >; Erki Lember | Road-Expert OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Vana-Aaviku DP taristu nõupidamine

Tere Marek,

Edastame omalt poolt kommentaarid sinisega  Transpordiameti poolt

väljastatud märkustele ja ettepanekutele:

Võttes arvesse oluliste puuduste esinemist projektis ning ehitusseadustiku 
(EhS) § 70 lg 2 ja lg 3, § 72 lg 1 p 5 ja 99 lg 3 ja lähtudes kliimaministri 
17.11.2023 määrusest nr 71 „Tee projekteerimise normid“, jätame ehitusloa 
kooskõlastamata ning esitame alltoodult selgitused ja põhjendused:

Lähtuvalt EhS § 70 lg 2 p 1 on ehitise kaitsevööndis keelatud ohustada 
ehitist ja selle korrakohast kasutamist ning kui kavandatakse tehnovõrkude 
rajamist tee piirides on tee omanikul õigus määrata nõudeid (mõõtudele, 
tehnoloogiale jne) § 99 lg 3.

1.	On koostamisel riigitee nr 2 Tallinn -Tartu-Võru-Luhamaa km 7,3-20,0 
Peetri-Vaida lõigu põhiprojekt (Selektor Projekt OÜ, töö nr P24012), mille 
lahendusega antud projektis arvestada.

Oleme saanud nimetatud Peetri-Vaida lõiku teede osa põhiprojekti 
07.11.2025.a. llmselt tänaseks on lahendust juba täpsustatud, et oleme 
teinud päringu uuedatud projekti saamiseks, aga kahjuks ei ole 
Transpordiametilt saanud tagasisidet.

2. Sidekanalisatsioon ehitada kogu teeprojektiga kattuval alal kinniselt ja 
min sügavusega 2,2 m ning ehitamisel ei ole kõrvalekalded projektist 
lubatud. Lisada projekti koosseisu isikliku kasutusõiguse seadmise plaan.

Lisame projectile juurde IKÕ-de alade servituutide joonised seoses 
sidekanalisatsiooniga.

3. Esitatud materjalidest ei nähtunud, et oleks hinnatud arendustegevusest 
lisanduvaid vooluhulki koos olemasolevate vooluhulkadega, riigitee kraavide 
ja truupide läbilaskevõimet ja teostatud truupide/kraavide 
läbilaskearvutused.

Selleks et saaksime hinnata sademevete juhtimise võimalust riigitee 
alustesse truupidesse, tuleb pädeval spetsialistil hinnata arendustegevusest 
lisanduvaid vooluhulki koos olemasolevate vooluhulkadega, riigitee kraavide 
ja truupide läbilaskevõimet ning truupide seisukorda ja teostada 
kraavide/truupide läbilaskearvutused kuni riikliku eesvooluni. Hinnangu 
tulemuste alusel on alles võimalik määrata, kas ja kui palju sademevett on 
võimalik riigitee alustesse truupidesse juhtida.

Juhime tähelepanu, et vajadusel tuleb arvestada pikemas ulatuses kraavide 
korrastamisega/puhastamisega, truupide vahetustega jne.

Transpordiameti hinnangul on vajalik koostöö ja toimiva sademevee lahenduse 
väljatöötamine Kurna küla Ameerikanurga tehnopargi ja teede 
detailplaneeringuala arendajaga (peaprojekteerija Infragate Eesti AS, töö nr 
TL245C/47-23).

Juhime tähelepanu, et vastavalt veeseaduse § 129-le eelistada lahendusi, mis 
võimaldavad sademeveest vabaneda selle tekkekohas ning sademeveest 
vabanemiseks võiks kasutada looduslähedasi lahendusi, nagu rohealasid, 
viibetiike, vihmaaedasid, imbkraave ja muid lahendusi, mis võimaldavad 
sademeveest vabaneda eelkõige maastikukujundamise kaudu

Kahjuks meile ei ole väljastatud aasta alguses nimetatud Ameerikaurga 
tehnopargi teede ja sademevee lahendusega projekti, mis koostatud Infragate 
Eesti AS, töö nr TL245C/47-23, põhjusega, et EHR-i märkused on lahendamisel 
ja ka peale kuu aega hiljem pole meile projekti väljastatud, aga nõustume, 
et tuleb arvestada selle projektiga.

Transpordiameti poolt tellitud Selektor OÜ teede projektiks peaks olema 
käsitletud sademevee lahendused ja vooluhulgad, me saame anda aluseks oma 
Vana-Aaviku alast tulenevad kogused, kuid meie töö mahus ei saaks olla kogu 
Tartu-Vaida lõigu projekti osas sademevee kontrollarvutused.

4. Lahendada juurdepääs arendusala kavandatavale siseteede võrgule 
(kogujateele) riigitee 2 Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa tee olemasoleva 
ristumiskoha (suundristmiku) km 15,086 Trefi tee (katastritunnus 
65301:001:3289) kaudu. Ehitusload ei ole elluviidavad, kui ühendus Trefi 
teega jääb rajamata. Ühenduse kavandamisel lähtuda Selektor Projekt OÜ tööst 
nr P24012, sh võib projekteeritud ringristmiku ületuse kavandada otsesihis 
ajutise teelõiguna

See vajab arutamist, sest antud juhul tekib kohustus arendakale, kes peaks 
oma kuludega kuni Trefi teeni ise TRAM-i projekti realiseerima, seejuures 
ringristmiku ulatuses oleks ajutine lahendus.

Antud Vana-Aaviku DP alusel meil sellist lähteülesannet ei olnud ja ka 
puudisid sellekohased tehnilised tingimused. Tuleb täpsustada, mis jääb 
Ameerikanurga tee osaga, kas seda saab seniks kasutada ligipääsuteena ?

5. Käsitleda seletuskirjas arendusalade kogujateede võrgu terviklahendust, 
sh sidumine Ameerikanurga arendusala kavandatavate teedega Lõuna tn, Lääne 
tn (Infragate Eesti AS, tööd nr TL245A/47-23, TL 245B/47-23).

Täiendame seletuskirja vastavalt, kui saame nimetatud kooskõlastatud 
Ameerikanurga arendusala teede-tehnovõrkude projekti aluseks.

6. Antud kergliiklustee ristumine riigiteega ei vasta koostamisel oleva 
riigitee nr 2 Tallinn -Tartu-Võru-Luhamaa km 7,3-20,0 Peetri-Vaida lõigu 
põhiprojekti lahendusele kuid olenevalt riigitee ja arendusala projektide 
elluviimise ajalisest järjestusest sõltub antud kergliiklustee lõigu 
väljaehitamise vajadus. Kui bussipeatuse asukoht muutub siis puudub vajadus 
antud kergliiklustee lõigu väljaehitamiseks.

Selle lahendus sõltub mõlema osapoole ajalistest plaanidest. Tehniliselt on 
see võimalik, aga ettepanek oleks jätta need bussipeatused kui 
perspektiivsed peatused, kuna nende asukoht ei ole paigas

7. Kergliiklustee rajamiseks riigitee alusele maaüksusele (2 
Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa tee, 65301:001:0593) tuleb koostada isikliku 
kasutusõiguse seadmise plaanid.

               Arvestame IKÕ-de plaanidega seoses kergliiklustee rajamisega.

Palume pakkuda välja järgmisel nädalal sobiv aeg koosolekuks E.06.04-R.10.4.

Ma saadaks kutsed osapooltele TEAM-si keskkonnast.

Lugupidamisega,

Loit Munter

Veevarustuse- ja kanalisatsiooniüksuse juht

Skepast&Puhkim OÜ

Tel: + 372 53416 599

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Laki põik 2, 12919 Tallinn, Eesti | +372 664 5808 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked] | skpk.ee

From: Marek Lind <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, 26 March 2026 20:22
To: Loit Munter <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Jana Prost <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Vana-Aaviku DP taristu nõupidamine

Tere, Loit.

Saadan oma järgmise nädala kalendri:

Selleks, et saaksin hinnata, kas kalendrisse mahub veel üks koosolek, palun 
saatke päevakord jutupunktidena. Paraku ei piisa sellest, et soovite arutada 
seitset punkti meie kirjast. Palun teemalaiendusi a la „punkt 1: Pakume 
välja järgmise tehnilise lahenduse …“ või „Leiame, et põhjendatud on lähtuda 
normide tabeli … teisest väärtusest“ vms. Kevad on käes ja kõigil kiire. 
Meil on vaja optimeerida koosolekule kuluvat aega ja osalejate arvu: 
võimalik, et saame mõned küsimused klaarida ära ilma koosoleku päevakorda 
lisamata.

Lugupidamisega

Marek Lind

Kooskõlastuste üksuse juhataja

Tel +372 54501752

From: Loit Munter <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, March 25, 2026 9:40 AM
To: Marek Lind <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Jana Prost <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Vana-Aaviku DP taristu nõupidamine

Tere Marek,

Arusaadav, ma mõistan, et palju muid koosolekuid ja tuleks koosoleku aeg 
nädal enne kokku leppida.

Sellega seoses, palun andke teada, kas järgmine nädal oleks Teile mõni sobib 
päev ja aeg, millal saaks koosolekul osaleda alates T.31.03-N.02.04 ?

Me sooviks koos tellijaga arutada Teiega saadud märkuseid, mis esitatud 
kirjaga manuses, kõik 7 punkti.

Palun täpsustage, kes Transpordiametist peaksid veel osalema ?

Praegu lisasin kirja Teile ja Jana Prostile, kellega on varasemalt kontakt 
olnud.

Lugupidamisega,

Loit Munter

Veevarustuse- ja kanalisatsiooniüksuse juht

Skepast&Puhkim OÜ

Tel: + 372 53416 599

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Laki põik 2, 12919 Tallinn, Eesti | +372 664 5808 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked] | skpk.ee

From: Marek Lind < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Tuesday, 24 March 2026 13:57
To: Loit Munter < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Jana Prost < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Vana-Aaviku DP taristu nõupidamine

Tere, Loit.

Mul on täna 7 ja homme 5 koosolekut kalendris ja juurde ei mahu. Paraku 
sedavõrd lühikese tähtajaga ei ole meil võimalik reageerida kutsele. Palun 
saatke koosoleku jutupunktid ette, et saaksime otsustada, kas koosolek on 
küsimuste lahendamiseks parim moodus ning kes Transpordiametist peaksid 
sellel osalema.

Lugupidamisega

Marek Lind

Kooskõlastuste üksuse juhataja

Tel +372 54501752

From: Loit Munter < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, March 19, 2026 9:52 AM
To: Jana Prost < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Marek Lind < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Andres Suurna < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>;  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]; Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Svetlana Kivistik < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Vana-Aaviku DP taristu nõupidamine

Tere,

Seoses Vana-Aaviku DP taristu ehitusloa taotlemisega, oleme saanud 
Transpordiameti poolt kirja “Vana-Aaviku kinnistu ja lähiala DP ehitusloa 
eelnõu kooskõlastamata jätmine, menetlus nr 524500, lisatud manusesse.

Soovime teha koosoleku koos Tellija ja Transpordiameti esindajaga, et neid 
märkuseid arutada.

Kas Teile sobib järgmisel nädalal näiteks T.24.03 kella 14.00-15.00 või 
K.25.03 kella 9.00-12.00 koosolekuks ?

Palun andke teada, milline päev ja aeg sobib, ma saadan TEAM-st koosoleku 
kutsed.

Lugupidamisega,

Loit Munter

Veevarustuse- ja kanalisatsiooniüksuse juht

Skepast&Puhkim OÜ

Tel: + 372 53416 599

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Laki põik 2, 12919 Tallinn, Eesti | +372 664 5808 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked] | skpk.ee

From: Jana Prost < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Tuesday, 22 July 2025 16:48
To: Loit Munter < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Tehniliste tingimuste taotlemine Vana-Aaviku DP taristule

Tere,

Tänan täiendavate selgituste eest.

Võttes aluseks riigitee eskiisprojekti „Riigitee 2 
Tallinn‒Tartu‒Võru‒Luhamaa km 7,3-20,0 asuva Peetri‒Vaida lõigu ümberehituse 
projekti“, siis:

*	vasakpoolne ristumiskoht riigitee km 13,933 Ameerika tee L4 
(katastritunnus 65301:001:3024) on kavandatud likvideerida;

*	parempoolne ristumiskoht riigitee km 15,093 Trefi tee (katastritunnus 
65301:001:3289) realiseerub eeldatavalt 2030+

Me ei pea täna sobilikuks tingimuste/nõuete väljastamiseks. 
Planeeringualale oleme väljastanud 11.10.2024 kirjaga nr 7.2-2/24/15693-2 
alles seisukohad selle koostamiseks. S.t et nii planeeringu kui ka riigitee 
projekti lahendused ei ole lõplikud ja võivad ajas muutuda. Seega ei saa me 
nii varajases staadiumis minna ka koostöö lepingusse.

Kui planeeringuga kavandatud arenduse jaoks on vajalik midagi oluliselt 
ümberprojekteerida, tuleb arendajal palgata teedeinsener. Insener eskiisib 
vajaliku lahenduse läbi, mispeale anname meie oma seisukohad esitatud 
lahendusele. Märgime, et kavandatav lahendus peab sel juhul olema 
liiklusohutust leevendav ning selle kasu peab avalduma varem.

Lisaks jääb meile arusaamatauks Teie kirjades toodu, kus te ütlete et 
riigitee projekteerimine võtab aega, kuid samas arendaja ei plaani midagi 
ise aktiivselt ette võtta.

Lugupidamisega

Jana Prost

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 57 924 753

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Loit Munter < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, July 17, 2025 11:03 AM
To: Jana Prost < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Tehniliste tingimuste taotlemine Vana-Aaviku DP taristule

Tere,

Tänan kirja eest !

Jah, praegu on puhkuste periood ja ka tellija on juuli lõpuni puhkusel.

Aga ma edastan kirja neile edasi.

Ma saan aru, et seda punases ringis näidatud ringristmiku projekteerib juba 
Selektor OÜ ja seetõttu meile selle kohta tingimusi ei oleks vaja, pigem 
huvitab meid see vasakpoolne

Punase noolega näidatud tee osa, kuid see lõppeb ka juba olemasoleva 
Ameerikanurga L4 teega, mis on Tartu mnt.st juba rajatud ja millega peame 
kokku viima.

Kokkuvõttes, palume täpsustada tingimused, millega peame arvestama s.h. 
Seletor OÜ poolt projekteeritud Tartu-Vaida teelõiguga, kas meil on enam 
kokkupuudet Vana-Aaviku DP osas, kui juba Transpordiametile riigiteega 
seotud osas teede projekt on koostamisel.

Lugupidamisega,

Loit Munter

Veevarustuse- ja kanalisatsiooniüksuse juht

Skepast&Puhkim OÜ

Tel: + 372 53416 599

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Laki põik 2, 12919 Tallinn, Eesti | +372 664 5808 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked] | skpk.ee

From: Jana Prost < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Thursday, July 17, 2025 9:18 AM
To: Loit Munter < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Tehniliste tingimuste taotlemine Vana-Aaviku DP taristule

Tere.

Kõigepealt vabandame, et olete pidanud nii pikalt ootama. Hetkel on puhkuste 
periood ning majasiselt keeruline infot saada.

Olen tutvunud Teie kirjaga ning enne kui saame teemaga edasi liikuda soovin 
üle täpsustada, kas olen õigesti aru saanud.

Kas tehnilisi tingimusi soovite saada joonisel tähistatud suundristmiku 
projekteerimiseks? Mis eesmärgile projekt tellitakse, kas arendajal on plaan 
projekti ellu viia?

Lugupidamisega

Jana Prost

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 57 924 753

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Loit Munter < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, June 11, 2025 2:07 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Tehniliste tingimuste taotlemine Vana-Aaviku DP taristule

Tere,

Seoses Rae vallas, Vana-Aaviku detailplaneeringu teede ja tehnovõrkude 
projekteerimisega,

Palume väljastada Transpordiameti poolt tehnilised tingimused.

Oleme kursis, et eraldi Tartu mnt. äärset Vaida-Tartu mnt. lõiku 
projekteerib Selektor OÜ, kui kahjuks

on nad algusfaasis ja ei ole veel plaane jagada, seetõttu lisasin

manusesse detailplaneeringu joonised ja seletuskiri, mis tänaseks sellisel 
kujul enam töösse ei lähe.

Arendaja info kohaselt hakkab Vana-Aaviku planeeringu ala teenindama 
kõrvaltee, skeemil punasega:

Küsimuste tekkimisel palume ühendust võtta.

Lugupidamisega,

 Loit Munter

Veevarustuse-ja kanalisatsiooniüksuse juht
Skepast&Puhkim OÜ

Mob +372 53-416-599
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Skype:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.facebook.com/KoosLoomeTulevikku> 
<https://www.linkedin.com/company/skepast&puhkim-o%C3%BC/>