Subject: Teabepäring
From: "Martin Noorsalu" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 11 Jun 2025 22:30:44 +0300

Austatud Transpordiamet!

Palume esitada alljärgnev teave seoses riikliku lennunduse – nii mehitatud 
kui mehitamata – ohutuse tagamise, õigusraamistiku rakendamise ning 
järelevalvega. Päringu eesmärk on selgitada riikliku lennutegevuse 
regulatiivseid aluseid ning järelevalvemehhanisme.

  _____

I. Riikliku lennunduse ohutus ja järelevalve

1.Kuidas 
on tagatud riikliku lennunduse ohutus, sealhulgas:

*
riiklikult opereeritavate mehitatud õhusõidukite (nt Politsei- ja 
Piirivalveameti lennusalk, meditsiinilennud),

*
ja riiklikult opereeritavate mehitamata õhusõidukite puhul?

2.Milline 
asutus või millised asutused teostavad järelevalvet riikliku lennutegevuse 
üle? Palume täpsustada järelevalve ulatus, sagedus ja vastutavad üksused.

3.Millised 
sertifikaadid, lennuettevõtja tegevusload ja lennukõlblikkuse tunnistused on 
väljastatud Politsei- ja Piirivalveameti (PPA) lennusalgale? Palume viidata 
konkreetsetele EL õigusaktidele ja Eesti õigusnormidele, mille alusel need 
on väljastatud.

  _____

II. Lennundusseaduse rakendamine – mehitamata ja mehitatud riiklikud 
õhusõidukid

4.Kuidas 
on rakendatud Lennundusseaduse § 32 lõige 4¹, mille kohaselt:

„Riikliku mehitamata õhusõiduki käitamisnõuded kehtestab valdkonna eest 
vastutav minister määrusega, kui see õhusõiduk ei ole kaitselennunduse 
õhusõiduk.“
[RT I, 29.06.2022, 1 – jõust. 09.07.2022]

Palume viiteid kehtestatud määrustele või selgitust, kui need on 
kehtestamisel või puuduvad.

5.Kuidas 
on rakendatud mehitatud riiklike õhusõidukite puhul Lennundusseaduse § 66¹ 
lõike 2 alusel kehtestatud erisused:

„Politsei- ja Piirivalveameti valduses oleva riikliku õhusõiduki 
lennutegevusega seotud tehniliste nõuete käesoleva paragrahvi lõikes 1 
viidatud põhimõtete ja menetluste erisused ning erilendude loetelu kehtestab 
valdkonna eest vastutav minister määrusega.“
[RT I, 20.03.2024, 1 – jõust. 21.03.2024]

Palume esitada viited vastavatele määrustele, millega need erisused ja 
erilendude loetelu on kehtestatud.

  _____

III. Täiendav info

6.Kui 
nimetatud määrused või haldusaktid ei ole kehtestatud või osaliselt 
rakendatud, siis palume selgitada, milline regulatsioon antud juhul kehtib 
ning millises etapis vastavad õigusaktid on. Kuidas on tagatud lennuohutus 
kolmandatele osapooltele kui vastavaid määrusi pole kehtestatud?

  _____

Palume käsitleda käesolevat päringut avaliku teabe seaduse alusel ja 
edastada vastus seaduses sätestatud tähtaja jooksul. Kui kogu teave ei kuulu 
Teie haldusalasse, palume see suunata pädevale asutusele või teavitada meid 
sobivast kontaktist.

Lugupidamisega!

Martin Noorsalu
MTÜ Eesti Kiirabikopter

Juhatuse liige

56615512

[email-masked] <mailto:[email-masked]>