Subject: Laukna Lasteaed Linnupesa pöördumine
From: "Laukna Lasteaed" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Tue, 16 Jun 2026 14:07:30 +0300

Tere.

Pöördume teie poole murega seoses Tallinn-Pärnu maantee ehitustöödega.
Ehitusobjektile kruusa vedavad rasked veokid kasutavad Märjamaa-Koluvere
teed, mis on tekitanud tõsist muret nii kohalike Laukna küla elanike kui
ka meie lasteaia töötajate ja lastevanemate seas.

Laukna külas, kus veokid liiguvad, kehtib kiirusepiirang 70 km/h. Lasteaia
teeots asub selle lõigu alguses. Kahjuks ei järgi paljud veokijuhid
kehtivaid liiklusreegleid ning sõidavad sageli lubatust suurema kiirusega.
On olnud mitmeid ohtlikke olukordi, mis ohustavad lapsi, lapsevanemaid kui
ka teisi liiklejaid.

Olukorra teeb veelgi ohtlikumaks lastaeda viiva Laukna koolitee otsas
peateele väljasõidul asuv kuusehekk ja laiuv kurv, mis piiravad nähtavust
ning raskendavad ohutut teele pööramist ja sealt väljumist.

Palume olukorrale tähelepanu pöörata ning kaaluda võimalikke meetmeid
liiklusohutuse parandamiseks antud teelõigul. Ühe võimaliku lahendusena
näeme ajutise kiirusepiirangu kehtestamist 50 km/h tööpäevadel lasteaia
lahtiolekuaegadel (kell 7.30-18.00), mil piirkonnas liigub kõige rohkem
lapsi ja lapsevanemaid. Usume, et selline meede aitaks oluliselt vähendada
liiklusohtlikke olukordi ning tagada turvalisema keskkonna kõigile
liiklejatele.

Lugupidamisega,

Katrin Einling

direktor

Laukna Lasteaed Linnupesa

53440799

[email-masked] <mailto:[email-masked]>