Subject: Fwd: RE: Hooviala ja töökoja kinnistu mahasõit 20150 Valutu-Kumma teelt
From: Toomas Toimetaja | OÜ TOTOM <[email-masked]>
To: "Maanteeameti klienditugi" <[email-masked]>
Cc: "Alex Raadik" <[email-masked]>
Date: Mon, 14 Oct 2024 16:35:04 +0300

Tere!
Esitame parandatud/täiendatud projekti.
1. Projekteeritud uus lahendus kinnistu platside ja hoone katuse sademevee 
juhtimiseks/immutusalaks. Informatiivselt lisatud sademevee voolamise suuna 
nooled.
2. Lisatud pöördekoridor väiksema veoauto kohta (riigiteelt parempööre).

Toomas Toimetaja
OÜ TOTOM
5231792

---------- Edastatud sõnum ----------
Saatja: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Kuupäev: esmaspäev, 14. oktoober 2024 at 14:14
Pealkiri: RE: Hooviala ja töökoja kinnistu mahasõit 20150 Valutu-Kumma teelt
Adressaat: Toomas Toimetaja | OÜ TOTOM <[email-masked]>

Tere,

1.	Esitatud projektis on jätkuvalt sademevee juhtimine lahendatud selliselt, 
et tootmismaa kinnistult suunatakse sademevesi riigitee äärde.

Hoone küljel on vihmaveetorud ja sealt tulev vesi suundub selle lahendusega 
kõik riigitee suunas + hetkel ei ole võimalik tuvastada, kuidas ja

kuhu suundub asfaltväljakult tulev sademevesi.

Selliselt ei saa seda siin lahendada.

2.	Pöörderaadiuseid on projektis korrigeeritud, kuid pöördekoridoriga on 
näidatud üksnes parempööre riigiteele.

Riigiteelt mahasõidu parempööret pöördekoridoriga näidatud ei ole.  See 
raadius on muudetud nüüd R8-ks.  Palun kanda peale pöördekoridor ja 
kontrollida pöörderaadiuse sobivust.

Korrigeeritud projektlahendus palume esitada meile uuesti kooskõlastamiseks 
e-posti aadressile [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Toomas Toimetaja | OÜ TOTOM  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Sent: Friday, October 11, 2024 9:35 AM
To: Maanteeameti klienditugi <[email-masked]>
Cc: Herkki Rõõm <[email-masked]>; Alex Raadik 
<[email-masked]>
Subject: Re: Hooviala ja töökoja kinnistu mahasõit 20150 Valutu-Kumma teelt

Tere!
Esitame parandatud/täiendatud projekti kooskõlastamiseks - v02.

Toomas Toimetaja
OÜ TOTOM
5231792

Kuupäeval kolmapäev, 09. oktoober 2024 at 14:46, kirjutas Herkki Rõõm 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >:

Tere,

Olete esitanud kooskõlastamiseks töö nr T2426 „ Hooviala ja töökoja kinnistu 
mahasõit 20150 Valutu-Kumma teelt“.

Projekti osas on järgmised küsimused ja märkused:

1.	Projekteeritud lahenduse järgi suunatakse sademevesi riigitee äärde sinna 
kavandatud nõvasse.  Sealt vesi edasi ei lähe, see hakkab

mõjutama riigitee  teemullet.

Nõva on näidatud juba kinnistu seest? Riigitee ääres ei ole kusagile vett 
panna ega edasi suunata ning projekteeritud lahenduse järgi

suunatakse riigitee äärde tootmismaa kinnistu sisene sademevesi.

Selline sademevee lahendus ei ole lubatud.

2.	Mis põhjusel on teisele poole ristumiskohta projekteeritud nõva?

Projekteeritud ristumiskoha vertikaali järgi sinna sademevett ei satu?

3.	Projekteeritud vertikaal tuleb üle vaadata, siis on küsitavust.

4.	Projekteeritud ristumiskoht on pöörderaadiustega R15. Kas sellised 
raadiused on põhjendatud?

Pöördekoridore ei ole näidatud.

Kui raadiuseid saab vähendada, siis tuleb seda teha, pöörded tehakse siin 
väikesel kiirusel ja korraga kohakuti kahte suurt sõidukit suur tõenäosusega 
ei satu.

Palume kanda joonisel kindlasti pöördekoridorid.

5.	Siin on kinnistult väljasõit, kas märk 221 peab siin olema?

6.	Miks tehnovõrgud ei ole tähistatud nõuetekohaselt?

Selliste tingmärkidega tehnovõrkude märkamine ja asukoha nägemine on 
raskendatud.

7.	Käesolev ristumiskoha projektiga ei lahendata kinnistu teisel pool oleva 
mahasõidu, parkla ja piirdeaia küsimusi.

Me ei ole selle tarvis nõudeid väljastanud

Kui seda soovitakse sulgeda , siis tuleb selle tarvis esitada meile 
eraldiseisev projektlahendus.

Korrigeeritud projektlahendus palume esitada meile uuesti kooskõlastamiseks 
e-posti aadressile  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee 
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiamet.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMzYWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.