Subject: Pähklimäe kinnistu äralõige, Tõrma külas
From: "Hansa Antiik info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 8 Jun 2026 09:47:21 +0300

Tere.
Rakvere vallas, Tõrma külas asuva Pähklimäe kinnistu eeldatavate piiride 
muutmise asjus teatan järgmist.
Üheselt saan aru sellest, et äralõige vähendaks selle kitsa ja 
väljavenitatud kinnistu väärtust tuntavalt. See kitsendaks tuntavalt 
kinnistu kasutusvõimalusi , tulevikus. Kinnistu on kaasomandis.  Piiride 
muutmine puudutaks kinnistu seda osa, mida kasutan notariaalse kokkuleppe 
alusel mina. Uute piiride mahamärkimine saab olema väga keeruline. Oleks 
huvitav teada, milline oleks nägemus, selles osas?
Asendiskeemil näen ma praegu planeeritava äralõike kontuure, aga milline on 
selle   äralõike konkreetne laius ehk ehitamiseks vajalik maa-ala, 
Transpordiameti nägemuses?
Materjalides räägitakse jalgratta- ja jalgteest. Ei ole isegi üheselt 
arusaadav, kas tegu on ühe või erinevate teedega. Tee või teede laiuseks on 
planeeritud  kolm meetrit. Praeguse, ringliikluse ja Pähklimäe kinnistu 
eluhoone vahelise kergliiklustee laius on 2,5 meetrit. Miks planeeritav tee 
nüüd järsku laiemaks muutub? Tee kasutamise intensiivsus võrreldes 
olemasoleva lõiguga, ei tohiks ju tõusta.
Soovin veel teada, kas planeeritava tee ehituse korral säiliks ka sissesõit 
kinnistule, praeguse eluhoone ja Haudejaama tee vahel. Praegu näen 
asendiskeemil selle tee kontuure, mis ei tähenda veel midagi.
Hoopis arusaamatu on väide, et äralõike suurus võib hiljem, ehituse käigus, 
kokkulepitust,  suureneda, seega näiteks 100-200 m2, aga võib ka väheneda, 
näiteks  1-2 m2!!??

-- 

Tervitades,

Raivo Laasmägi
+372 52 82 330

[email-masked] <mailto:[email-masked]>
Hansa Antiik OÜ