Subject: leppetrahv versus täiendava töö tegemine leppetrahvi summa mahus
From: "Leelo Sahk-Jansen" <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>
Date: Thu, 18 Sep 2025 13:58:56 +0300

Tere

Küsimus ehituslepingu kohta.

Leping näeb ette, et tellijal on õigus nõuda töövõtjalt leppetrahvi kui
töövõtja ei täida lepingut nõuetekohaselt. Töövõtja täitis kõik
lepingulised kohustused  1 kuu hiljem. Hankija on hinnanud rikkumise
olulisust ja kaalunud kõiki asjaolusid ning  ei loe rikkumist oluliseks ja
ei kavatse seetõttu teha märget RH,  juhindudes RHS § 83  lg  71

Samas hankija soovib siiski mingis väikses mahus leppetrahvi kohaldada.

1.	VÕS lubab leppetrahvi  asemel teha ka töö või tegevuse § 158 lg 2
. Samas hankelepingu puhul peavad kõik tingimused olema lepingus kokku
lepitud. Antud juhul ei ole hankelepingus ettenähtud , et lepingu
rikkumise korral võib töövõtja leppetrahvi tasumise asemel teostada ka
mõne lisatöö. Kui lepingus sellist võimalust ette nähtud ei ole kas pooled
võivad kokku leppida, et leppetrahvi tasumise asemel (rahaline makse
tellijale) teeb töövõtja täiendava tasuta lisatöö?
2.	Kas antud juhul (kui teostatakse lisatöö ja leppetrahvi summat ei
tasuta) oleks tegemist lepingu muutmisega RHS 123 mõttes ?
3.	Juhul , kui lepingus oleks ette nähtud, et lepingu rikkumise
korral võib hankija nõuda ka raha asemel lisa töö tegemist, kas sel juhul
oleks selle töö tegemine lubatud ja seda ei käsitleta lepingu muutmisena?
Seda võimalust  kasutaks hankija muidugi ainult juhul, kui hankija ei pea
rikkumist oluliseks ja ei soovi teha märget RHR.
4.	Kas hankelepingutes võib üldse sätestada, et lepingu rikkumise
korral võib hankija nõuda ka täiendava töö tegemist?

Leelo Sahk-Jansen

Tartu Linnavalitsus | Majandamisteenistuse peaspetsialist | 7 361 115 | 53
447 120 |  <https://tartu.ee/> tartu.ee