Subject: Põhja pst 2a, Tartu ehitise tuleohutusnõuetele vastavuse kontrollimiseks
From: KÜ Põhja 2 <[email-masked]>
To: PÄA Lõuna <[email-masked]>
Date: Sun, 21 Jun 2026 01:44:54 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Päästeametile

Avaldaja: Korteriühistu Põhja pst 2
Registrikood: 80030021
Aadress: Põhja pst 2, Tartu
Esindaja: juhatuse esimees Svetlana Krupko
Telefon: +372 55545406
E-post: ___________

AVALDUS

Põhja pst 2a, Tartu ehitise tuleohutusnõuetele vastavuse kontrollimiseks

Korteriühistu Põhja pst 2 palub Päästeametil teostada riiklikku järelevalvet 
aadressil Põhja pst 2a, Tartu asuva endise katlamaja (praegu ehitisregistris 
büroohoonena kajastatud ehitise) üle ning hinnata selle vastavust 
kehtivatele tuleohutusnõuetele.

1. Tulemüüri puudumine

Põhja pst 2a ehitis paikneb vahetult vastu viiekorruselist 55 korteriga 
elamut aadressil Põhja pst 2 ning on sellega ehituslikult seotud.

Korteriühistule teadaolevalt puudub hoonete vahel nõuetekohane tulemüür või 
muu tule levikut takistav ehituslik lahendus.

Põhja pst 2a ehitis:

*
ei ole kasutuses olnud üle kahekümne aasta;

*
on amortiseerunud ja osaliselt lagunenud;

*
ei ole köetav;

*
selles puudub pidev kasutus ja järelevalve;

*
sellel on purunenud aknad ja kahjustatud konstruktsioonid.

Tulekahju puhkemise korral võib tuli ja suits levida väga kiiresti elamusse 
Põhja pst 2, seades ohtu elanike elu ja tervise.

2. Läbiviigud ja elektripaigaldised

Ühises seinas on tehnoloogilised läbiviigud ja avad, mille kaudu on 
varasemalt kulgenud tehnosüsteemid.

Lisaks läbivad meie maja keldrit Elektrilevi elektrijuhtmed, mis on 
ajalooliselt seotud Põhja pst 2a ehitisega.

Selliste avade ja elektripaigaldiste olemasolu võib tulekahju korral:

*
soodustada tule levikut;

*
võimaldada suitsu levikut ühest hoonest teise;

*
suurendada elanike elule ja tervisele tekkivat ohtu;

*
põhjustada täiendavaid ohte elektrivarustusele.

Palume hinnata nimetatud lahenduste vastavust kehtivatele 
tuleohutusnõuetele.

3. Ehitise ohtlik seisukord

Põhja pst 2a ehitisel esinevad järgmised ohtlikud asjaolud:

*
kahjustatud katuseelemendid;

*
avariilised ja rippuvad vihmaveesüsteemi osad;

*
purunenud aknaavad;

*
kõrvaliste isikute vaba juurdepääs hoonesse;

*
võimalus ladustada hoones põlevmaterjale.

Nimetatud asjaolud suurendavad tulekahju tekkimise ja leviku riski ning 
kujutavad endast ohtu kõrvalasuva korterelamu elanikele.

Palume Päästeametil:

1.Teostada 
riiklik järelevalvemenetlus aadressil Põhja pst 2a asuva ehitise suhtes.

2.Kontrollida 
ehitise vastavust:

*
tuleohutuse seadusele;

*
siseministri 28.04.2017 määrusele nr 17 „Ehitisele esitatavad 
tuleohutusnõuded“;

*
muudele Eesti Vabariigis kehtivatele tuleohutust reguleerivatele 
õigusaktidele.

3.Hinnata:

*
kas ehitis vastab tuleohutusnõuetele;

*
kas hoonete vahel on nõutav tulemüür või muu tule levikut takistav lahendus;

*
kas olemasolevad läbiviigud ja elektripaigaldised vastavad 
tuleohutusnõuetele;

*
kas ehitise seisukord kujutab endast ohtu inimeste elule, tervisele ja 
varale.

4.Rikkumiste 
tuvastamise korral rakendada seadusest tulenevaid meetmeid ning teha 
omanikule vajalikud ettekirjutused ohu kõrvaldamiseks.

Palume teavitada Korteriühistut kirjalikult kontrolli tulemustest ja tehtud 
otsustest.

Lugupidamisega

Svetlana Krupko
Juhatuse esimees
Korteriühistu Põhja pst 2
Registrikood 80030021

Lisad:

1.Fotod 
Põhja pst 2a ehitise seisukorrast.

2.Fotod 
ühise seina läbiviikudest.

3.Fotod 
elektrijuhtmetest ja tehnosüsteemidest.

4.Muud 
olukorda tõendavad fotomaterjalid.

 <https://drive.google.com/file/d/17o3UQQ1S9dpx1wFWervo6x2Fe9YiyNvn/view?usp=drivesdk>
 <https://drive.google.com/file/d/17o3UQQ1S9dpx1wFWervo6x2Fe9YiyNvn/view?usp=drivesdk> 
1000008263.jpg

 <https://drive.google.com/file/d/1tmMt3gZjKxtmBGr78btU6P4PiGKVrwwY/view?usp=drivesdk>
 <https://drive.google.com/file/d/1tmMt3gZjKxtmBGr78btU6P4PiGKVrwwY/view?usp=drivesdk> 
1000007924.jpg

 <https://drive.google.com/file/d/1m1kq-zQ6KKUfC0KDxi0HUTs337CoasgL/view?usp=drivesdk>
 <https://drive.google.com/file/d/1m1kq-zQ6KKUfC0KDxi0HUTs337CoasgL/view?usp=drivesdk> 
1000008538.jpg

 <https://drive.google.com/file/d/1mN8BasZXS0LLI5p8h9eQPtW9BUdu08M2/view?usp=drivesdk>
 <https://drive.google.com/file/d/1mN8BasZXS0LLI5p8h9eQPtW9BUdu08M2/view?usp=drivesdk> 
1000007922.jpg

Lugupidamisega, Svetlana Krupko,
Tartu linn Põhja pst 2 KÜ juhatuse esinaine
+37255545406