Subject: FW: Pankrotihaldurite ja kohtutäiturite VTK
From: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Fri, 24 Jul 2026 10:00:00 +0300

From: Liina-Riste Pappel - RAM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 23, 2026 4:46 PM
To: Maarja Roht - JUSTDIGI <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Aleksandr Logussov - JUSTDIGI 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Rainer Osanik - RAM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Subject: Pankrotihaldurite ja kohtutäiturite VTK

Tere!

Saime Deltas kooskõlastamiseks järgneva VTK: "Väljatöötamiskavatsus 
16.06.2026 pankrotihalduri kutseala jätkusuutlikkuse ja professionaalse 
kompetentsi säilitamiseks ja järelkasvu tagamiseks ning kohtutäituri 
ametiala jätkusuutlikkuse ja professionaalse kompetentsi säilitamiseks".

Esitan rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise tiimi (rahandusteabe 
poliitika osakond, RAM) arvamuse:

"Toetame lahendusi, mis tagavad kohtutäiturite ja pankrotihaldurite paremad 
oskused ja teadmised menetluste läbiviimiseks. Samuti toetame tasude 
tõstmist ja efektiivsemat tasustamist, et tagada pankrotihalduri ja 
kohtutäituri motiveeritus ning erapooletus menetluse jooksul. Ühtlasi 
toetame ajutise halduri ülesande andmist riigile, juhul kui see tõhustab 
pettuste ja muude kuritegude tuvastamist, mille panevad toime äriühingute 
juhatuse liikmed.

Peame haridus- ja kvalifikatsiooninõuete juures veel oluliseks:

1) Kohtutäiturid ja pankrotihaldurid on EL määruse 2024/1624 (AMLR) järgi 
kohustatud isikud, kui nad teevad AMLR art 3 p-s 3.b nimetatud toiminguid. 
Selleks peavad nad olema teadlikud AMLR, RahaPTS ja RSanSi nõuetest ning 
oskama neid täita.

2) Kohustatud isikute töötajad, kes osalevad AMLR art 3 p-s 3.b nimetatud 
toimingute tegemisel, peavad osalema rahapesu ja terrorismi rahastamise 
tõkestamise alastel koolitustel (AMLR art 12).

Õppeprogrammidele, koolitustele ja eksamitele nõuete kehtestamisel võiks 
ülaltoodut arvestada. Õppekavad ja koolitused võiksid sisaldada rahapesu ja 
terrorismi rahastamise tõkestamise valdkonda kohtutäituritele ja 
pankrotihalduritele vajalikul määral ning kutseeksamitel võiks ka edaspidi 
vastavaid teadmisi kontrollida.

2025. a riiklikus riskihinnangus ( 
<https://www.fin.ee/sites/default/files/documents/2025-10/NRA%202025%20RP%20raport_01.10.pdf> 
NRA 2025 RP raport_01.10.pdf p 5.7) leiti, et kohtutäiturid ja 
pankrotihaldurid esitavad Rahapesu Andmebüroole väga vähe teateid, mis 
viitab nende vähesele teadlikkusele ning neile suunatud rahapesu ja 
terrorismi rahastamise tõkestamise koolitusi on vähe. Seetõttu on vajalik 
nende täiendav ja põhjalikum koolitamine."

Tervitustega

	Liina-Riste Pappel
nõunik | Rahandusteabe poliitika osakond
56368346| [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Rahandusministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn | 
<https://www.fin.ee> www.fin.ee

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud 
teavet.
This e-mail may contain information which is classified for official use.