Subject: Hagudi küla ettepanekud "Eesti 2050"
From: hagudi küla <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>, "Anna Semjonova - MKM" <[email-masked]>
Date: Fri, 10 Apr 2026 23:35:12 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Üleriigilise planeeringu „Eesti 2050“ koostajad,

Esitame täiendava sisendina ÜRP2050 avaliku väljapaneku raames Hagudi küla 
näitel koostatud ettepanekud, mis käsitlevad olukordi, kus samal alal 
kattuvad mitmed olulised ruumilised väärtused ja arendushuvid.

Rapla valla külade ühine ettepanek on varasemalt edastatud. Käesolev 
dokument ei dubleeri seda, vaid täpsustab väärtuspõhise ruumiplaneerimise 
rakendamist ühe konkreetse ja praktikas esineva konfliktimustri kaudu.

Hagudi piirkonnas kattuvad:

*
rohevõrgustiku alad

*
väärtuslikud ja miljööväärtuslikud maastikud

*
olemasolev hajaasustus

*
kaitsmata või nõrgalt kaitstud põhjavesi

*
ning arendussurve (taristu ja kaevandamine)

Sellistes olukordades ei ole praeguses ÜRP2050 eelnõus piisavalt selgeid 
põhimõtteid, mille alusel otsustada:

*
millal tuleb arendus välistada või ümber suunata

*
millal on alternatiivsete asukohtade kaalumine kohustuslik

*
millal on leevendusmeetmed sisuliselt piisavad

*
ning millal ei ole mõju tegelikult kompenseeritav

Esitame lisatud dokumendis ettepanekud nende põhimõtete täpsustamiseks 
ÜRP2050 tekstis.

Lugupidamisega

Piret Laur
Hagudi küla külavanem