Subject: FW: Eesti infoturbestandard
From: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Fri, 26 Jun 2026 14:46:33 +0300

From: Karl Stern - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, June 10, 2026 1:37 PM
To: riiklikkyber - JUSTDIGI <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Haidi Kanamäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Eesti infoturbestandard

Tere

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium edastab Eesti Standardimis- ja
Akrediteerimiskeskuse tähelepanekul kommentaari seoses EIS-s
kommenteerimisel oleva eelnõuga „Eesti infoturbestandard“ (EIS-i toimik
JDM/26-608)

Kommentaar puudutab eelnõu seletuskirja.

Seletuskirja § 5 lõike 1 selgituses (lk 8) on välja toodud, et
organisatsiooni väärtustena tuleks kindlasti arvesse võtta ka õigusaktide,
eeskirjade, standardite ja lepingute nõuete täitmist.

Mainitud sõnastusest tuleneb üldine standardite järgimise kohustus. Kuna
standardite järgimine on üldjuhul vabatahtlik, siis teeme ettepaneku
sõnastada standardite nõuete täitmise osa soovituslikuna, nt ühe võimaliku
sõnastusena:

e) õigusaktide, eeskirjade, lepingute ja standardite järgimisel
standardite nõuete täitmine

Lugupidamisega

	Karl Stern
kaubanduskaitse ja tehniliste kaubandustõkete nõunik
Ettevõtluskeskkonna ja tööstuse osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 625 6405  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <https://www.mkm.ee> www.mkm.ee | Suur-Ameerika 1, Tallinn