Subject: Selgitustaotlus
From: "Kai Villemson" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Wed, 25 Sep 2024 12:50:23 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kas tööandja võib nõuda töötajatelt karistusregistri väljavõtte esitamist,
kui tööandja on kohustatud tulenevalt Euroopa Komisjoni rakendusmääruse
(EL) 2015/2447, 24. november 2015, millega nähakse ette Tolliseadustiku
teatavate sätete üksikasjalikud rakenduseeskirjad artiklile 28 lõike 1
punktist e) tagama tundlikel ametikohtadel töötavate töötajate sobivuse
ning Euroopa Komisjoni AEO suunised
(taxation-customs.ec.europa.eu/system/files/2017-03/aeo_guidelines_en.pdf)
määratlevad praktilisi juhiseid, kuidas ettevõtted peaksid oma
sisekontrolli süsteemi rakendama ja töötajate tausta uurima, sealhulgas
töötajate karistusregistri kontrollimine? Kandidaatide puhul saab seda
nõusoleku alusel teha, kuid kas saab asuda seisukohale, et tööandjal on
juba tööle võetud töötaja puhul õigus nõuda karistusregistri väljavõtet,
kuivõrd see on seadusjärgse kohustuse täitmiseks vajalik ning puuduvad
vähemintensiivsed võimalused töötaja sobivuse tuvastamiseks?

Ette tänades

Kai Villemson

Kai Villemson
vandeadvokaat | attorney-at-law

Advokaadibüroo RASK | RASK Attorneys-at-Law
(+372) 618 0820
www.rask.ee| <https://www.linkedin.com/company/rask-attorneys-at-law>
LinkedIn

 <http://www.rask.ee/>
Kirjas olev info on konfidentsiaalne ja mõeldud kasutamiseks üksnes
adressaadile. Kui kiri on jõudnud teieni ekslikult, siis kustutage see ja
teavitage saatjat.

This message is confidential and intended only for the addressee. If you
have received this message by mistake, inform the sender and delete the
message.