Subject: FW: Ligipääsuõiguste lõpetamine TTJA infosüsteemis
From: Deniss Malõšev - TTJA <[email-masked]>
To: "Info - TTJA" <[email-masked]>
Date: Mon, 25 May 2026 12:39:30 +0300

Lembi tere

Palun registreeri Deltas kiri ja avalduse (manuses) ja pane Reino-le
täitmiseks.

Ette tänades!

Deniss

From: Piret Pärna <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Wednesday, May 20, 2026 2:55 PM
To: Meelis Kärt - TTJA <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: River Tomera <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: Re: Ligipääsuõiguste lõpetamine TTJA infosüsteemis

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Palun eemaldada minu ligipääsuõigused TTJA Elektripaigaldiste ja
tootmisseadmete registrist (JVIS infosüsteemist) ja  lisada JVIS
infosüsteemi kasutajaks Helen Alev ( kasutaja registreerimise leht
manuses).

Parimate soovidega

Piret Pärna

Taastuvenergia tootejuht | Renewable Energy Product Manager

+372 715 1327

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Elering AS

Kadaka tee 42, 12915 Tallinn

 <https://www.elering.ee> www.elering.ee

 <https://www.facebook.com/Elering-2157652587608490> Facebook

 <https://www.linkedin.com/company/eleringofficial/> LinkedIn

 <https://www.instagram.com/elering_ee/> Instagram

See e-kiri võib sisaldada konfidentsiaalset teavet, mis on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks. Kui saite selle e-kirja eksituse tõttu, palun
teavitage saatjat ja kustutage teade kohe ja lõplikult oma süsteemist.

This e-mail may contain confidential information. If you are not the
intended recipient or have received this e-mail in error please notify the
sender immediately and destroy this e-mail.

From: Piret Pärna
Sent: Friday, December 10, 2021 1:26 PM
To: Meelis Kärt <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Ligipääsuõiguste lõpetamine TTJA infosüsteemis

Tere!

Tänan!

Parimate soovidega

Piret Pärna

Taastuvenergia tootejuht | Renewable Energy Product Manager

+372 715 1327

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Elering AS

Kadaka tee 42, 12915 Tallinn

 <https://www.elering.ee/> www.elering.ee

 <https://twitter.com/EleringAS> Twitter

 <https://www.linkedin.com/company/eleringofficial/> LinkedIn

 <https://www.facebook.com/Elering-2157652587608490> Facebook

See e-kiri võib sisaldada konfidentsiaalset teavet, mis on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks. Kui saite selle e-kirja eksituse tõttu, palun
teavitage saatjat ja kustutage teade kohe ja lõplikult oma süsteemist.

This e-mail may contain confidential information. If you are not the
intended recipient or have received this e-mail in error please notify the
sender immediately and destroy this e-mail.

From: Meelis Kärt < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, December 10, 2021 1:17 PM
To: Piret Pärna < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: River Tomera < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Ligipääsuõiguste lõpetamine TTJA infosüsteemis

Tere

Liis Kilk ligipääsu õigused andmekogule JVIS on lõpetatud.

Lugupidamisega

Meelis Kärt

elektriohutuse ekspert

6672161|  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
<http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

Endla tn 10a, 10122 Tallinn

From: Piret Pärna < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, December 10, 2021 1:02 PM
To: Meelis Kärt < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: River Tomera < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Ligipääsuõiguste lõpetamine TTJA infosüsteemis

Tere!

Palume eemaldada TTJA Elektripaigaldiste ja tootmisseadmete registrist
Liis Kilk ligipääs, võimalusel jätta veel minule ligipääs.

Tänades

Piret Pärna

Taastuvenergia tootejuht | Renewable Energy Product Manager

+372 715 1327

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Elering AS

Kadaka tee 42, 12915 Tallinn

 <https://www.elering.ee/> www.elering.ee

 <https://twitter.com/EleringAS> Twitter

 <https://www.linkedin.com/company/eleringofficial/> LinkedIn

 <https://www.facebook.com/Elering-2157652587608490> Facebook

See e-kiri võib sisaldada konfidentsiaalset teavet, mis on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks. Kui saite selle e-kirja eksituse tõttu, palun
teavitage saatjat ja kustutage teade kohe ja lõplikult oma süsteemist.

This e-mail may contain confidential information. If you are not the
intended recipient or have received this e-mail in error please notify the
sender immediately and destroy this e-mail.

From: Meelis Kärt < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, May 3, 2021 8:37 AM
To: Piret Pärna < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: River Tomera < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Ligipääsuõiguste lõpetamine TTJA infosüsteemis

Tere

Tänan teate eest. Nimetatud isikute ligipääsud Tarbijakaitse ja Tehnilise
Järelevalve Ameti järelevalve infosüsteemile on lõpetatud. Ligipääsud jäid
alles Piret Pärna´le  ja Liis Kilk´ile.

Lugupidamisega

Meelis Kärt

elektriohutuse ekspert

6672161|  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
<http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

Endla tn 10a, 10122 Tallinn

From: Piret Pärna
Sent: Monday, February 15, 2021 9:44 AM
To: 'Meelis Kärt' < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: River Tomera < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Elektripaigaldise auditi küsimused

Tere!

Aitäh info eest!

Palume veel ligipääsu TTJA infosüsteemi neljale Eleringi töötajale. Kuna
meile esitatud avalduste arv on suur, siis  TTJA infosüsteemi lisatud
auditite kontrollimiseks oleks meil ajutiselt vaja lisa ligipääse.

Lisan täidetud ja allkirjastatud registreerimise lehed manusesse.

Parimate soovidega

Jalus

Piret Pärna

Andme- ja kliendihalduse spetsialist | Data and Customer Management
Specialist

+372 715 1327

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Elering AS

Kadaka tee 42, 12915 Tallinn

 <https://www.elering.ee> www.elering.ee

 <https://twitter.com/EleringAS> Twitter

 <https://www.linkedin.com/company/eleringofficial/> LinkedIn

 <https://www.youtube.com/channel/UC0gfeXXCnqhf4J3MVj6LeDQ/videos> Youtube

See e-kiri võib sisaldada konfidentsiaalset teavet, mis on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks. Kui saite selle e-kirja eksituse tõttu, palun
teavitage saatjat ja kustutage teade kohe ja lõplikult oma süsteemist.

This e-mail may contain confidential information. If you are not the
intended recipient or have received this e-mail in error please notify the
sender immediately and destroy this e-mail.

From: Meelis Kärt < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, February 11, 2021 9:49 AM
To: Piret Pärna < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Elektripaigaldise auditi küsimused

Tere

Vastavalt seadme ohutuse seaduse § 12 lõikele 6 on andmekogusse kantud
andmetel on informatiivne tähendus. Auditi järeldusotsustel on õiguslik
tähendus.

Auditi tegija kannab andmekogusse talle antud andmete põhjal
elektripaigaldise omaniku andmed. Juhul kui pärast on elektripaigaldise
omanik vahetunud, siis andmete muutumine automaatselt tehnilise
järelevalve infosüsteemi ei kandu. Need muudetakse vaid siis, kui uus
elektripaigaldise omanik sellest meid teavitab. Seega võib esineda
olukordi, kus andmekogusse kantud elektripaigaldise omanik ja taotluse
esitaja on erinevad isikud.

Andmed elektripaigaldise ehitaja kohta saab auditi tegija talle esitatud
andmete alusel ja üheks selliseks andmete aluseks on ehitaja
elektripaigaldise nõuetekohasuse deklaratsioon koos visuaalkontrolli
protokolliga. Asjaolusid teadmata on keeruline kommenteerida, mis põhjal
on auditi tegija poolt auditi protokolli märgitud üleandmise-vastuvõtmise
aktis märgitud ettevõttest erinev elektritööde ettevõtja. Võimalik, et
elektripaigaldise ehitusse on olnud kaasatud mitu elektritööde ettevõtjat
ja auditi tegija on andmekogusse kandnud peamise tööde teostajana
deklaratsiooni koostanud ettevõtte, kuid üleandmis-vastuvõtmisakti on
koostanud teine ettevõte. Andmekogu küll võimaldab lisada mitu elektritöid
teostanud ettevõtet, kuid protokolli kandub neist vaid esimesena
andmekogusse kantud ettevõte. Kui tekib kahtlusi auditi protokolli kantud
elektritööde tegija andmete õigsuses, siis võib sellest meid teavitada
ning me selgitame välja tegeliku olukorra (kas siis andmekogusse on kantud
mitu ettevõtet või on auditi tegija eksinud).

Lugupidamisega

Meelis Kärt

Tehnikaosakonna nõunik

6672161|  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
<http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

Endla tn 10a, 10142 Tallinn

From: Piret Pärna < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, February 10, 2021 2:29 PM
To: Meelis Kärt < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: River Tomera < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Elektripaigaldise auditi küsimused

Tere!

Paluksime abi auditite lugemisel.

Meil on tekkinud olukorrad, kus toetuse taotleja ja auditis märgitud
omanik on erinevad isikud.

Auditis on märgitud omanik, kes see omanik on?  Kas auditis märgitud
omanik peab olema elektripaigaldise omanik või võib see olla ka keegi
teine?

Samuti on juhud, kus meile saadetud päikeseelektrijaama elektripaigaldise
ja sellega seotud tööde üleandmise -vastuvõtmise aktis on märgitud üks
ettevõte, kuid auditis on märgitud ehitajana teine ettevõte.

Kes märgitakse auditisse ehitajana?

Parimate soovidega

Jalus

Piret Pärna

Andme- ja kliendihalduse spetsialist | Data and Customer Management
Specialist

+372 715 1327

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Elering AS

Kadaka tee 42, 12915 Tallinn

 <https://www.elering.ee> www.elering.ee

 <https://twitter.com/EleringAS> Twitter

 <https://www.linkedin.com/company/eleringofficial/> LinkedIn

 <https://www.youtube.com/channel/UC0gfeXXCnqhf4J3MVj6LeDQ/videos> Youtube

See e-kiri võib sisaldada konfidentsiaalset teavet, mis on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks. Kui saite selle e-kirja eksituse tõttu, palun
teavitage saatjat ja kustutage teade kohe ja lõplikult oma süsteemist.

This e-mail may contain confidential information. If you are not the
intended recipient or have received this e-mail in error please notify the
sender immediately and destroy this e-mail.

From: Meelis Kärt < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, September 17, 2020 11:23 AM
To: Piret Pärna < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: River Tomera < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Elektripaigaldise auditi küsimused

Tere

Kuna infosüsteem sisaldab mõningaid ligipääsupiirangutega andmeid, siis
päris vaba ligipääs sellele ei ole. Ligipääs võrguettevõtjale tehnilise
järelevalve infosüsteemi on loodud tulenevalt „Elektrisüsteemi toimimise
võrgueeskirja“ § 27 lõikes 2 sätestatust. Ehk ligipääsu saab taotleda vaid
võrguettevõtja töötaja, kellel on vajadus kontrollida elektripaigaldise
auditi teostatust võrguühenduse pingestamiseks. Kui Taastuvenergia
talituse töötajatel nimetatud kontrolli vajadus on, siis saab neile
ligipääsu infosüsteemile teha. Manuses on infosüsteemi registreerimise
leht, mis tuleb taotleval isikul ära täita ja digiallkirjastatult mulle
saata.

Biometaani tootjaid infosüsteemis eraldi kirjas ei ole.

Lugupidamisega

Meelis Kärt

Tehnikaosakonna nõunik

6672161|  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
<http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

Endla tn 10a, 10142 Tallinn

From: Piret Pärna < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, September 17, 2020 10:58 AM
To: Meelis Kärt < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: River Tomera < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Elektripaigaldise auditi küsimused

Tere!

Tänasel koosolekul rääkiste River Tomeraga, et Te saate anda ka Eleringi
Taastuvenergia talituse töötajatele ligipääsuõigused TTJA
elektripaigaltiste ja tootmisseadmete registrile.

Mis andmeid me selleks Teile saatma peaksime ( töötaja nime ja isikukoodi
või veel midagi?)?

Kas selles registris on kirjas ka biometaani tootjad?

Parimate soovidega

Jalus

Piret Pärna

Andme- ja kliendihalduse spetsialist | Data and Customer Management
Specialist

+372 715 1327

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Elering AS

Kadaka tee 42, 12915 Tallinn

 <https://www.elering.ee> www.elering.ee

 <https://twitter.com/EleringAS> Twitter

 <https://www.linkedin.com/company/eleringofficial/> LinkedIn

 <https://www.youtube.com/channel/UC0gfeXXCnqhf4J3MVj6LeDQ/videos> Youtube

See e-kiri võib sisaldada konfidentsiaalset teavet, mis on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks. Kui saite selle e-kirja eksituse tõttu, palun
teavitage saatjat ja kustutage teade kohe ja lõplikult oma süsteemist.

This e-mail may contain confidential information. If you are not the
intended recipient or have received this e-mail in error please notify the
sender immediately and destroy this e-mail.