Subject: Täpsustav küsimus Konkurentsiametilt
From: "Enn Robert Kinnas - KA" <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>
Date: Thu, 9 Oct 2025 11:42:43 +0300

Tere!

Kirjutan Konkurentsiametist ning seoses Konkurentsiameti 
kütuseturuanalüüsiga on tekkinud mõningad küsimused, millele loodetavasti 
oskate vastata. Euroopa Komisjon esitab Euroopa liikmesriikide kütuseandmeid 
oma lehel "Weekly Oil Bulletin" 
(https://energy.ec.europa.eu/data-and-analysis/weekly-oil-bulletin_en).

Sellel leheküljel on esitatud ka Eesti maksuga ja ilma maksuta nädala 
keskmised kütusehinnad, mida raporteerib lehe andmetel Rahandusministeerium. 
Leheküljel on toodud ka metoodika Eesti kütusehindade aritmeetilise keskmise 
hinna kohta. "The prices are communicated to the Ministry by the main 4 
traders/oil companies, which have a combined market share of approximately 
85% for the Euro super 95 and diesel markets."

Sellest tulenevalt sooviksime täpsustavalt teada, mida konkreetselt Eesti 
hinnad täpsemalt tähendavad. Meie jaoks on oluline teada, kas tegemist on 
jaetarbija (erakliendi) kütusetanklate postihindadega, millest ei ole maha 
arvestatud näiteks püsikliendiprogrammidest tulenevaid soodustusi. 
Metoodikas on toodud ka välja, et andmed on tarbijahinnad esmaspäevase 
seisuga. Kas see tähendab, et aritmeetiline keskmine on võetud vaid nelja 
kütusemüüja esmaspäevastest postihindadest?

Tervitades

Enn Robert Kinnas
tiimijuht
andme- ja majandusanalüüsi valdkond

[email-masked]
+372 6672468

Konkurentsiamet
Tatari 39, 10134 Tallinn
www.konkurentsiamet.ee <https://www.konkurentsiamet.ee>