Subject: Pöördumine podoloogidelt
From: <[email-masked]>
To: "Karmen Joller - SOM" <[email-masked]>, "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Fri, 12 Sep 2025 08:13:57 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lp Sotsiaalminister Karmen Joller!

Pöördun Teie poole isiklikult Tartu Tervishoiu Kõrgkooli podoloogia 
õppejõuna kuna näib, et olete arstina ja praeguse sotsiaalministrina hetkel 
kõige pädevam meid meie murega edasi aitama. Mure puudutab Eestis täiesti 
uue ja värske valdkonna – podoloogia tulevikku. Palun Teie abi ja nõu, mida 
teha järgmisena.

Alustan kohe kõige lihtsamast, aga samal ajal ka karmimast näitest – 
sissekasvanud varbaküüs. Arstina Te teate väga hästi, mis vaevused inimesel 
sellega kaasnevad ja samuti tervishoiutöötajate pädevusi sellega 
hakkamasaamiseks. Julgen väita, et seda ei õpetata ühelegi 
tervishoiuvaldkonna spetsialistile. Podoloogile aga küll! Podoloogid oma 
teadmistega saaksid võtta ära suure tervishoiukoormuse selles vallas. 
Vaatamata sellele, et Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis on lõpetanud juba teine 
lend podolooge, ei julge ükski tervishoiuasutus neid ametlikult tööle võtta 
kuna puuduvad vastavad seadused ja haiglate juhtkonnal puudub selleks alus 
ja tihtipeale ka soov.

Pöördusime juba eelmisel aastal Sotsiaalministeeriumi poole ja saime ka 
vastuse (17.12.2024 nr 1.5-1.1/2690-2), aga näib, et päriselt ei saada meie 
murest aru.

Allpool on meie seltsi eelmine kiri, et saaksite kiire info, aga lisan siia 
veel ühe suure aspekti mis puudutab podoloogi teenuse maksustamist, milles 
saime sel aastal suure tagasilöögi.

Lootsime, et sel aastal kehtima hakanud tulumaksuseaduse muudatuses võetakse 
arvesse ka podolooge: “TuMS § 48 lg 55: "Erisoodustusena ei maksustata 
järgmisi töötaja tervise edendamiseks tehtavaid kulutusi 400 euro ulatuses 
töötaja kohta aastas kui seda ostuab kutsetunnistusega või sellega 
võrdsustatud spetsialist.” Sellest ajendatult tundus põhjendatud, et ka 
Podoloog, tase 5 kutsetunnistusega inimeste tegevus kuulub selle alla. 
Tänaseks oleme saanud Maksuametilt vastuse, et seadusemuudatuse uuel 
lugemisel jäi maksusoodustus kahjuks kehtima ainult kutsetunnistusega 
massööridele. Kuigi masööri teenus on oluline, on podoloog kohe kindlasti 
vähemalt samaväärne spetsialist.

Palume nõu ja abi edasiste tegevuste planeerimisel!

Lugupidamisega

Erika Gering

EPJSS juhatuse liige

Tartu Tervishoiu Kõrgkooli õppejõud

jalaraviõde MA