Subject: FW: Andmepäring: lähisuhtevägivalla statistika ja eksperthinnangud
From: Piret Järvesaar <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Tue, 12 May 2026 13:26:11 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Edastan Kadri Arrak-Koppeli päringu.

Lugupidamisega

Piret Järvesaar

Sekretär

Riigikohus

From: Kadri Arrak-Koppel <[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 12, 2026 12:48 PM
To: Info <[email-masked]>
Subject: Andmepäring: lähisuhtevägivalla statistika ja eksperthinnangud

Lugupeetud Riigikohtu esindaja

Esitan andmepäringu seoses Riigikogu Kantselei tellitud uuringuga 
„Lähisuhtevägivalla koormus ja majanduslik kulu Eestis“. Tänan, kui edastate 
selle õigele adressaadile.

1) Statistika
* Kui palju oli aastal 2025 Eesti kohtutes LSV juhtumeid kokku?
* Palume ka täiendavat statistikat (jaotus kuriteoliikide, menetlusliikide 
ja kohtulahendite kaupa, korduvkuritegude määr).
* Ideaalis, kui võimalik, võiksid juures olla ka täpsemad andmed ohvri 
(sugu, vanus, seos kuriteo toimepanijaga) ja/või toimepanija kohta.
* Kui palju oli aastal 2025 kohtutes tööl lastekaitsespetsialiste? Mis oli 
nende keskmine töötasu?

2) Eksperthinnangud
* Hinnanguliselt, kas viimase 10 aasta jooksul on menetlusprotsess 
ja -praktika muutunud kiiremaks, aeglasemaks või jäänud samaks? Kui 
muutunud, siis mil määral?
* Milline on keskmine kohtujuristi ajaline panus ühe LSV toimiku 
ettevalmistamisel - kas tundides või osakaal kohtuniku panusest (st 
kogupanusest)?
* Kui suurel määral hõlmab lastekaitsespetsialisti töö kohtutes LSV 
juhtumeid? Kas rohkem kui 85%?
* Ligikaudu mitu tundi keskmiselt on ühes LSV juhtumis (eraldi liht- ja 
üldmenetluse puhul) kaasatud kohtuarst-ekspert?
* Millist otsest tugipersonali võiksime arvutustes veel kajastada? Millisel 
määral?

Parimate soovidega ja ette tänades

Kadri Arrak-Koppel

Uuringute projektijuht

 <tel:+37257852158> +372 57 852 158

 <https://www.google.lt/maps/place/Riia+24a,+50410+Tartu,+Estonia/data=!4m2!3m1!1s0x46eb371f6194b7f5:0x456d6e881950d802?ved=2ahUKEwj7sNTl287gAhWiwAIHHdghDcEQ8gEwAHoECAEQAQ> 
Riia st. 24a, Tartu

 <https://civitta.com/> civitta.com

#StandWithUkraine 🇺🇦