Subject: Aardla Selveri jaotuskilbid
From: "Triin Niinep" <[email-masked]>
To: PÄA Lõuna <[email-masked]>
Date: Wed, 15 Apr 2026 17:35:16 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere!

Aardla Selveri tuleohutusülevaatuse käigus toodi välja, et hoone
trepikojas asuv jaotuskilp JK1.3 peaks paiknema eraldi tuletõkketsoonis.
Täiendava kontrolli käigus selgus, et ka müügisaalis tualettide juures
asuva jaotuskilbi JK1.2 peakaitsme suurus ületab 100 A. Sellest tulenevalt
teostasime voolutugevuse mõõtmised jaotuskilpides JK1.2 ja JK1.3.
Mõõtmistulemuste põhjal ei ületa kummagi jaotuskilbi tegelik
voolutarbimine 100 A – maksimaalsed mõõdetud väärtused jäävad ligikaudu 60
A juurde.

Antud objektil ei ole kahjuks võimalik tualettide juures asuva jaotuskilbi
JK1.2 ümber rajada eraldi tuletõkketsooni selliselt, et säiliks nõutav
evakuatsiooniruum tualettide ja kilbiruumi vahel.

Alternatiivse lahendusena pakume paigaldada Selveri peakilpi mõlema
jaotuskilbi peakaitseks 100 A sulavkaitsmed, mis piiraksid voolutugevuse
tõusu üle nimetatud taseme.

Palume Päästeameti hinnangut, kas pakutud lahendus, kus jaotuskilbid on
piiratud peakilbist 100 A kaitsmetega, on tuleohutuse seisukohalt
aktsepteeritav ning kas sellisel juhul oleks võimalik loobuda
jaotuskilpide ümber eraldi tuletõkketsoonide rajamisest.

Tänan!

Parimate soovidega

Triin Niinep

kinnisvarahaldur

Tel: +372 5594 4910

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Stell Eesti AS

A.H. Tammsaare tee 47

11316 Tallinn

stell.ee