Subject: Küsimus loa taotlemise vajaduse kohta LÕVU 2026 uuringu läbiviimisel
From: "Annette Schultz" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Tue, 16 Jun 2026 16:35:28 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Pöördun Teie poole seoses Sotsiaalministeeriumi tellimusel läbiviidava 
uuringuga „Lapse õiguste ja vanemluse uuring 2026“ ning soovime täpsustada, 
kas kirjeldatud uuringu puhul on vajalik Andmekaitse Inspektsioonilt loa 
taotlemine.

Uuringu eesmärk on kaardistada laste ja täiskasvanute teadmisi, hoiakuid ja 
kogemusi seoses lapse õiguste, vanemluse, lapse osaluse, turvatunde, heaolu 
ning peresuhetega. Uuringus on kavandatud läbi viia laste ja täiskasvanute 
küsitlused ning kvalitatiivsed fookusgrupid.

Laste küsitlus toimub koolide kaudu ning täiskasvanute küsitlus Norstati 
paneeli kaudu. Lisaks on kavandatud 1–2 fookusgruppi erivajadusega lastega, 
laste vanematega ning tugispetsialistidega. Fookusgruppidesse ja küsitlusse 
kaasatavad erivajadusega lapsed leitakse koostöös EPIKuga ja/või avalikult 
kättesaadava info põhjal koolide kaudu, kus toimub erivajadusega laste õpe. 
Fookusgruppides osalemine toimub vabatahtlikkuse alusel ning osalejatele ja 
vajadusel nende vanematele või eestkostjatele antakse enne osalemist teave 
uuringu eesmärgi, osalemise tingimuste, andmete kasutamise ja osalemisest 
loobumise võimaluse kohta.

Meie senise metoodilise lähenemise kohaselt ei kasutata valimi 
moodustamiseks ega vastajatega ühenduse võtmiseks isiku teadmata 
registriandmeid. Samuti ei ole kavandatud EHISe või teiste registriandmete 
sidumist küsitlusandmetega. Küsitlus- ja fookusgruppide andmeid 
analüüsitakse üldistatult ning uuringu tulemusi ei esitata üksikisikut 
tuvastaval kujul.

Uuringus käsitletakse ka tundlikuma sisuga teemasid, näiteks lapse 
turvatunne, võimalik kokkupuude füüsilise või vaimse vägivallaga, abi 
otsimine, vaimne heaolu ning lapse või lapsevanema hinnang lapse võimalikule 
pikaajalisele terviseprobleemile, puudele, erivajadusele või muule 
toetusvajadusele. Erivajaduse puhul ei küsita lapselt diagnoosi ega 
ametlikku registritunnust, vaid kasutatakse subjektiivset ja lapsele 
arusaadavat enesemääratluslikku küsimust.

Palume Teie hinnangut, kas sellise uuringukorralduse puhul on vajalik AKI 
loa taotlemine või piisab sellest, kui uuringus tagatakse nõuetekohane 
teavitamine, vabatahtlik osalemine, andmete minimeerimine, 
anonüümsus/pseudonüümsus ning üldistatud kujul tulemuste esitamine.

Heade soovidega

Annette Schultz

+372 58 143 112
Project Manager/Team Lead

Valukoja 8/2, Tallinn, Estonia

civitta.com <https://civitta.com/>
  <https://signature.civitta.com/assets/civitta-logo-signature-bg.png?v=1>

In short, meant just for you. Don’t send around.
The information contained in this email (including attachments) is intended 
only for the party to whom it is addressed. It may contain confidential 
information. If you are not the intended addressee, you may not copy or 
otherwise use, and disclose this information to any other party. If you have 
received this transmission in error, please notify the sender by e-mail and 
delete all copies of the material immediately.