Subject: FW: Põlva tee 3 , Väimela, Võru vald. Kaubandushoone juurdepääs
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Wed, 8 Oct 2025 10:02:34 +0300

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, October 8, 2025 9:01 AM
To: Kristi Kuuse <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Karmo Tõra' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Põlva tee 3 , Väimela, Võru vald. Kaubandushoone

Tere,

Meeldetuletus Põlva tee 3 projekti osas.

Sooviksime kiiremat tagasisidet.

Tervitades

Olavi Ründva

ROK-Projekt OÜ

5169706

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, September 29, 2025 2:58 PM
To: 'Kristi Kuuse' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Karmo Tõra' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Põlva tee 3 , Väimela, Võru vald. Kaubandushoone

Tere,

Esitame läbivaatamiseks korrigeeritud asendiplaani eskiisi.

Lahendus ühe (olemasoleva) mahasõiduga.

Vajalik olemasoleva mahasõidu laiendamine 1,5m võrra

Manuses asendiplaani joonis ( pdf, dwg) ja liikluskoormuse hindamine.

Väljavõte joonisest

Kiiret tagasisidet ootama jäädes

Lugupidamisega

Olavi Ründva

ROK-Projekt OÜ

5169706

From: Kristi Kuuse <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, June 27, 2025 1:16 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: 'Karmo Tõra' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Põlva tee 3 , Väimela, Võru vald. Kaubandushoone-tankla

Lp Olavi Ründva

Suur tänu pöördumast. Töömahtude suure hulga tõttu võttis vastuse andmine
oodatust rohkem aega. Vabandan ebamugavuse pärast! Lisaks, kahjuks mul ei
ole Teile rõõmustavat vastust.

Olete pöördunud Transpordiameti poole infopäringuga
kooskõlastuse/tagasiside saamiseks Võru maakonnas Võru vallas Väimela
alevikus Põlva tee 3 kinnistule (katastritunnus 91701:001:2759) uue
kaubandushoone ja tankla kavandamiseks. Kinnistu asub riigitee nr 64
Võru-Põlva km 5,8-5,88 kaitsevööndis. Asendiskeemi kohaselt on riigiteele
kavandatud 2 ristumiskohta (olemasolev kohaliku Hõbekuuse tee ühendus ning
uus ristmik).

Annan järgnevalt üsna laiapõhjalise kirjelduse, vajadusel saame kõike
täpsustada.

Infopäringuna anname selgitusi vastavalt piirkonnas kehtivate
planeeringute põhimõtetele ja  kliimaministri 17.11.2023 määrusele nr 71
<https://www.riigiteataja.ee/akt/122112023009>  „Tee projekteerimise
normid“. Käesolev infopäringu vastuskiri ei ole haldusakt s.t. et mõlemale
kirja osapoolele ei teki õigusi ega kohustusi. See tähendab, et menetluse
käigus asjaolude muutumisel (liikluskeskkonna muutmine, õigusaktide
muutmine) võivad meie seisukohad muutuda.

Uue ristumiskoha rajamine või ümber ehitamine riigiteel toimub vastavalt
kliimaministri 17.11.2023  <https://www.riigiteataja.ee/akt/122112023009>
määrusele nr 71 „Tee projekteerimise normid“ (edaspidi normid) . Ristmike
omavahelise kauguse määramisel tuleb lähtuda põhimõttest, et kaugust
arvestatakse ühe ristmiku lõpp-punktist järgmise ristmiku alguspunktini.
Võttes arvesse liiklussagedust (1739 autot ööpäevas aasta keskmiselt) ja
tee funktsiooni (tugimaantee) tuleb arvestada mõlemal teeküljel asuvaid
ristumiskohti.

Täiendav ristumiskoht on normidega vastuolus. Vajalik ohutu vahemaa peab
olema minimaalselt 250 meetrit. Ka isegi väiksema pöördeliiklussageduse
korral ei ole vahemaa 150 m tagatud. Leevendav asjaolu on see, et kinnistu
asub alevikus ja 50 km/h piiranguvööndis. Siiski, mõlemad ristumiskohad
asuvad bussipeatuse kiiluosal. Bussitaskusse ja selle kaldelementidele ei
ole uue ristmiku rajamine lubatud.

Avatud bussitasku minimaalsed mõõtmed on järgmised:

Bussitasku täpse lahenduse ja suuruse osas teeb otsuse tee omanik
vastavalt olemasolevale olukorral. Olemasolev kohaliku tee ristumiskoht
teenindab liiklussagedust alla 20 auto ööpäevas. Kui kavandatakse uut
äriotstarbelist hoonet (pood+ tanklat), siis on vajalik arvestada
Hõbekuuse tee ristmiku ümberehituse ja nihutamisega bussitasku kiiluosast
väljapoole.

Tugimaantee funktsioon ei ole paraku kõigile kinnistutele mitme
juurdepääsu võimaldamine. Iga uue ristumiskohaga lisandub uus
konfliktipunkt, mis tõstab ohutaset riigiteel liiklejate jaoks.
Alternatiivina tasub kaaluda juurdepääsu kavandamist Põlva tee 7 kaudu.
Seda toetab ka asjaõigusseadus. Asjaõigusseaduse § 156 lg 1 kohaselt on
omanikul, kelle kinnisasjale puudub vajalik juurdepääs avalikult
kasutatavalt teelt või kinnisasja eraldi seisvalt osalt, õigus nõuda
juurdepääsu üle võõra kinnisasja. Juurdepääsu asukoht, kasutamise tähtaeg
ja tasu määratakse kokkuleppel. Kui kokkulepet ei saavutata, määrab
juurdepääsu ja selle kasutamise tasu kohus. Juurdepääsu määramisel tuleb
arvestada koormatava kinnisasja omaniku huve.

Ristumiskoha ümberehituseks ruumivajaduse paika panemiseks soovitame
detailplaneeringu algatamist. Selleks palun pöörduda kohaliku omavalitsuse
(KOV) poole, kes on oma haldusterritooriumil ehitustegevuse koordineerija.
KOV kaasab meid planeerimis ja/või projekteerimistingimuste menetlusse,
mille käigus saame anda nõuded ristmiku ümberehitamiseks ja nõusoleku
teekaitsevööndis toimetamiseks.

Lugupidamisega

Kristi Kuuse

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 58 603 278

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, June 6, 2025 1:16 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: 'Karmo Tõra' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Põlva tee 3 , Väimela, Võru vald. Kaubandushoone-tankla

Tere,

Kavandame Võru vallas Väimela alevikus Põlva tee3 ja Põlva tee 5
kinnistutele olemasolevate hoonete asemele uut kaubandushoonet koos
tanklaga.

Manuses kavandatu asendiplaani eskiis ( PDF ja DWG formaadis)

Soovime kooskõlastust (tagasisidet) kavandatavale lahendusele.

Väljavõte asendiplaanist.

Lugupidamisega

Olavi Ründva

ROK-Projekt OÜ

5169706