Subject: Kutse õppereisile Portugali: kuidas avalik sektor saab võimestada sotsiaalset innovatsiooni
From: Sandra Paulus - KÜSK <[email-masked]>
To: "Annika Leevand - JUSTDIGI" <[email-masked]>, "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Fri, 17 Jul 2026 15:25:22 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere, hea Annika Leevand ja Justiits- ja Digiministeerium

SA Kodanikuühiskonna Sihtkapital kutsub Teid esitama kandidaati õppereisile 
Portugali, et tutvuda Euroopa ühe tugevama sotsiaalse innovatsiooni 
ökosüsteemiga ning õppida, kuidas avalik sektor toetab ühiskondlikele 
probleemidele lahenduste loomist ideest ja katsetamisest kuni skaleerimise 
ja pikaajalise mõjuni.

Õppereis on suunatud asutuste ja organisatsioonide esindajatele, kellel on 
võimalus kujundada poliitikaid, programme või rahastusmeetmeid, mis 
võimaldavad toetada ühiskondlikele probleemidele lahenduste leidmist läbi 
sotsiaalset mõju loova innovatsiooni, sh sotsiaalse ettevõtluse.

Ettepanekuna kutsume kandideerima Annika Leevandi, kelle roll võiks meie 
esmasel hinnangul õppereisi teemaga hästi haakuda. On aga oodatud, et saate 
oma organisatsioonis ise valida kandidaadi,  kelle osalemisest oleks suurim 
kasu Teie organisatsioonile või laiemalt sellele, kuidas toetame Eestis 
ühiskondlikele probleemidele mõjusate lahenduste leidmist.

Kandideeri siin: 
<https://forms.cloud.microsoft/Pages/ResponsePage.aspx?id=jwWa146ULUK6jqQxRMS8vSqlZYfCaXBEgtvcJId0XdpUQUkzRUYxT0ZQRzBSWE1BVkQ1REVHTTlYSiQlQCN0PWcu> 
Kandideerimine - sotsiaalse innovatsiooni õppereis Portugali – Fill out form

Kuupäevad ja vastuvõttev organisatsioon

Õppereisi eeldatavad kuupäevad on 16.-19. november 2026. a. Täpsemad 
detailid ja esialgsed päevakavad on manuses.

Meid võtab vastu 
<https://inovacaosocial.portugal2020.pt/en/about-us/portugal-inovacao-social/> 
Portugal Social Innovation – Portugali valitsuse initsiatiivil loodud 
organisatsioon, mis:

*	Edendab sotsiaalset innovatsiooni ja -ettevõtlust;
*	Loob ja haldab rahastusmeetmeid, sh Euroopa Sotsiaalfondi vahendeid;
*	Võimestab sotsiaalse innovatsiooni ja -ettevõtluse ökosüsteemi osapooli.

Õppereis hõlmab heade praktikate kohapealset külastust ning kohtumisi 
erinevate sotsiaalset innovatsiooni toetavate organisatsioonidega.

Õppereisist võtavad osa ka Slovakkia Sotsiaalse Innovatsiooni 
Kompetentsikeskuse esindajad Töö-, sotsiaal- ja perekonnaministeeriumist 
(Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny).

Miks osaleda?

*	Saad teadmiseid, milliselt on kujundatud sotsiaalsele mõjule suunatud 
toetusmeetmed algatuste eri arenguetappides;
*	Tutvud sotsiaalset innovatsiooni toetava poliitikaraamistikuga;
*	Kohtud Portugali ja Slovakkia juhtivate praktikute, poliitikakujundajate 
ja ökosüsteemi arendajatega;
*	Võrgustud inimestega, kes aitavad kiirendada sotsiaalse innovatsiooni 
arengut ja mõju nii Eestis kui rahvusvaheliselt.

Kandideerimine

Kandideerimise tähtaeg on 21. augustil 2026. a.

Ühest asutusest saab kandideerida ka mitu inimest. Osalema valitakse kokku 
ligikaudu 10 inimest esitatud motivatsioonikirja alusel. Teavitame kõiki 
kandideerijaid võimalusest osaleda septembrikuu alguses.

Korralduslik teave

Õppereisil on kaetud: lennupiletid koos registreeritud pagasiga sihtkohta 
ja –tagasi (Tallinn-Lissabon-Tallinn), majutus koos hommikusöögiga, 
kohapealne transport tegevustes osalemiste ulatuses, vähemalt üks ühine 
lõuna- või õhtusöök.

Küsimuste korral pöörduge:

*	Kuni 10. augustini Evelyn Valtin,  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked], +372 513 3656
*	Alates 10. augustist Sandra Paulus,  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked], +372 523 2883

Õppereisi korraldab SA Kodanikuühiskonna Sihtkapital Šveitsi-Eesti 
Koostööprogrammi “Sotsiaalse kaasatuse toetamine” tegevuste 
“Kodanikuühiskonna tugevdamine sotsiaalse innovatsiooni edendamise teel” 
raames. Tegevusi kaasrahastab Šveitsi riik majanduslike ja sotsiaalsete 
erinevuste vähendamiseks Euroopa Liidus.