Subject: Selgitustaotlus: külastajate reaalajas videopildi avaldamine laste mängukeskuse kodulehel
From: "Lohesaba" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Wed, 8 Jul 2026 20:44:42 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Andmekaitse Inspektsioon

Pöördume Teie poole selgitustaotlusega seoses isikuandmete kaitse
üldmääruse (IKÜM) kohaldamisega alljärgnevas olukorras.

Oleme laste mängu- ja seikluskeskus Lohesaba Tallinnas. Meie ruumidesse on
turvalisuse eesmärgil paigaldatud jälgimisseadmestik (videovalve) ning
sissepääsu juures on vastav teavitus.

Kaalume võimalust kuvada oma avalikul kodulehel reaalajas videopilti keskuse
mängualast kahel eesmärgil:
1) et külastajad näeksid enne kohaletulekut, kui palju inimesi on parasjagu
   keskuses (keskuse hõivatus);
2) et lapsevanemad saaksid mängimise ajal oma last jälgida.

Palume Teie selgitust järgmistes küsimustes:

1. Kas selline reaalajas videopildi avalik edastamine internetis, kus on
   nähtavad keskuse külastajad (sealhulgas lapsed), on isikuandmete kaitse
   seisukohast lubatud? Kui jah, siis millisel õiguslikul alusel (näiteks
   nõusolek või õigustatud huvi)?

2. Kui aluseks peaks olema külastajate nõusolek, kuidas on seda võimalik
   praktikas korraldada pidevalt vahetuva külastajate hulga puhul, kus
   lapsed on iga päev erinevad?

3. Kas hinnangut muudab see, kui videopilti töödeldakse nii, et isikud ei
   ole tuvastatavad (näiteks nägude hägustamine või ainult üldplaan)?

4. Kuidas mõjutab hinnangut asjaolu, et tegemist on lastega, keda IKÜM
   eriliselt kaitseb?

5. Alternatiivina kaalume kuvada kodulehel üksnes koondnäitajat keskuse
   hõivatuse kohta (näiteks "hetkel keskuses ligikaudu N inimest" või skaala
   "vaba / keskmine / rahvarohke"), ilma ühegi isiku kujutiseta. Kas selline
   umbisikuline koondarv on käsitatav isikuandmetena ja kas selle
   avaldamisele on piiranguid?

Täname Teid ette selgituse eest.

Lugupidamisega
Mihail Kukšinov
MJD Expert OÜ / Lohesaba Seikluslinnak,
+37256868962