Subject: Eelnev küsimus kohtule.
From: "Your Psychologist" <[email-masked]>
To: "Kohtute Infoteenistus - KOHTUD" <[email-masked]>
Date: Fri, 17 Oct 2025 07:52:05 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere.

Pöördun Teie poole Eesti Siseministeeriumi soovitusel. Asja sisu: Varem 
pöördusin Tallinna perekonnaseisuameti poole küsimusega – kirjavahetus 
perekonnaseisuameti ja Siseministeeriumiga on toodud allpool minu käesolevas 
kirjas. Palun selgitage mulle samm-sammult tegevuskäik dokumentide paketi 
õigeks ettevalmistamiseks ja esitamiseks kohtule minu huvi pakkuvas 
küsimuses – minu ema sünnifakti tuvastamise küsimuses.

Ette tänades! Lugupidamisega!

---------- Forwarded message ---------
От: SIM rtomenetlus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: пт, 10 окт. 2025 г. в 12:01
Subject: RE: FW: Konsultatsiooniküsimus
To: Your Psychologist <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Tere!

Teil on õigus pöörduda kohtusse. Sel juhul soovitan pöördumises kohtule 
selgitada asjaolu, mille jaoks Teil ema sünnifakti taastamist Eestis on 
vaja.

Lugupidamisega

Ulna Kull
peaspetsialist
Siseministeerium

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 5307 7202
 <https://www.siseministeerium.ee/> 
<http://www.facebook.com/siseministeerium> 
<https://open.spotify.com/show/1LO39xEFNzMh1Hd5ExumMi?si=9c67417b19184c53>

From: Your Psychologist <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, October 9, 2025 8:00 AM
To: SIM rtomenetlus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: FW: Konsultatsiooniküsimus

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere hommikust.

Tänan teid kirja eest!

Minu puhul, kui mul on olemas järgmised dokumendid (ema vana sünnitunnistus, 
tema surmatunnistus ja Kasahstanist saadud ametlik vastus selle kohta, et 
sünniakti registrikanne ei ole säilinud), kas ma võin pöörduda Eesti kohtu 
poole?  Võib-olla võiksin pöörduda Eesti kohtusse oma ema sünni fakti 
tuvastamiseks?

Ette tänan vastuse eest!

ср, 8 окт. 2025 г. в 08:14, SIM rtomenetlus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >:

Tere!

Tallinna Perekonnaseisuamet edastas Teie kirja meile vastamiseks, kuid 
paraku ei ole meil võimalik anda Teile teistsugust vastust.

Perekonnaseisuakti taastamist Eesti seadusandlus ette ei näe. Varasemalt, 
NSVL-i ajal oli tõesti võimalik perekonnaseisuakti taastada ka elukohajärgse 
liiduvabariigi perekonnaseisuasutuses, kuid sedagi tehti vaid isiku enda 
perekonnaseisusündmuse kohta ning isiku enda avalduse alusel.

Teie emal puudus igasugune seos Eesti riigiga ning meil ei ole tema kohta 
mingeid andmeid, et Eesti saaks kuidagi aidata.

Ehk on abiks, kui pöördute Kasahstani asutuse poole mitte sünnitunnistuse 
saamiseks vaid Teie ema sünnifakti taastamiseks.

Lugupidamisega

Ulna Kull
peaspetsialist
Siseministeerium

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 5307 7202
 <https://www.siseministeerium.ee/> 
<http://www.facebook.com/siseministeerium> 
<https://open.spotify.com/show/1LO39xEFNzMh1Hd5ExumMi?si=9c67417b19184c53>

From: Perekonnaseisuamet üldmeil < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Friday, October 3, 2025 10:14 AM
To: SIM rtomenetlus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Your Psychologist < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: FW: Konsultatsiooniküsimus

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere,

Edastame vastamiseks isiku pöördumise.

Lugupidamisega

Tallinna Perekonnaseisuamet

From: Your Psychologist < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Friday, October 3, 2025 8:00 AM
To: Perekonnaseisuamet üldmeil < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Re: Konsultatsiooniküsimus

Tere hommikust!

Asja olemus: mul on vaja taastada (tunnistada) minu ema sünni fakt (sündinud 
Kasahhi NSV-s 1948. aastal), kuna praegusel ajal, kui ma esitasin päringu 
Kasahstani ametiasutustele, sain ametliku vastuse, et sünni registreerimise 
kandeid ei ole säilinud. Samas soovitati pöörduda sünniregistri asutuse 
poole elukoha järgi kande taastamiseks.

Minu ema sündis Nõukogude Liidus, Kasahhi NSV-s 1948. aastal, suri 2018. 
aastal Venemaal ja oli surma hetkel Venemaa kodanik. Mul on tema vana (1948. 
aasta) kasahhi sünnitunnistus ja Vene Föderatsiooni surmatunnistus 2018. 
aastast.

Sünni fakti tunnistamise dokument on mulle vajalik Bulgaaria esindamiseks 
minu bulgaarluse tuvastamiseks, kuna minu emapoolne esivanem oli etniline 
bulgaarlane.  Samuti teatan, et mind ei seo midagi ei Venemaaga ega 
Kasahstaniga. Ma elan alaliselt Eestis koos perega – minu naine on sündinud 
Eestis ja raske puudeastmega ning ma hoolitsen tema eest pidevalt.

Palun andke mulle teada minu tegevuskava Eestis. Tänan teid ette!