Subject: Ed: 11260 Jõelähtme-Kemba tee km 19,34 kõrvalmaantee
From: "Andro Lai" <[email-masked]>
To: "Jana Prost" <[email-masked]>
Cc: "Maanteeameti klienditugi" <[email-masked]>,Andres Põdra <[email-masked]>
Date: Tue, 18 Aug 2026 13:41:17 +0300

Tere Jana,

T-Model OÜ projekteerib hetkel Harju maakonnas Kuusalu vallas Kiiu
alevikus asuvat Kiiu jäätmejaamale juurdepääsuteed kõrvalmaanteelt. Palun
sobivusel kooskõlastust riigitee nr 11260 Jõelähtme-Kemba tee km 19,34
kõrvalmaanteelt mahasõidule- ristmikule. Manusena digidoc ja dwg fail.

Huvitatud isik Kuusalu Vallavalitsus.

Allpool kopeerisin ka teie märkuse, mille põhjal vastan.

EHRis ruumiandmete faili korrigeerin, kui teie kooskõlastus käes ja uuesti
menetlusse laen.

Terv,
Andro Lai
T-Model OÜ
Projektijuht
56088076

  _____

Saatja: Andro Lai <[email-masked]>
Saadetud: teisipäev, 18. august 2026 11:44
Adressaat: Ott Torn <[email-masked]>
Koopia: Hendrik Kippar <[email-masked]>; [email-masked]
<[email-masked]>
Teema: Ed: 11260 Jõelähtme-Kemba tee km 19,34 kõrvalmaantee

Tere,

Tuli TRAM-i märkus.

Võttes arvesse ehitusseadustiku § 70 lg 2 ja lg 3 ja § 99 lg 3 ja lähtudes
kliimaministri 17.11.2023 määrusest nr 71 „Tee projekteerimise normid“,
jätame ehitusloa kooskõlastamata järgmistel põhjustel.

1.	Kuusalu Vallavalitsus on 15.06.2026 kirjaga nr 7-4/1987 taotlenud
meilt nõudeid Kuusalu vallas Kiiu alevikus Kiiu-Valkla reoveepuhasti
kinnistu (katastritunnus 35301:001:1490) juurdepääsutee ja riigitee nr
11260 Jõelähtme-Kemba tee km 19,34 olemasoleva ristumiskoha
rekonstrueerimiseks. Oleme väljastanud nõuded kõnealuse ristumiskoha
ühendamiseks riigiteega 25.06.2026 kirjaga 7.2-2/26/7858-4.

Ristumiskoha ehitamiseks tuleb koostada nõuetekohane tee ehitusprojekt
põhiprojekti staadiumis vastavalt majandus- ja taristuministri 09.01.2020
määrusele nr 2 „Tee ehitusprojektile esitatavad nõuded“.
Juhime tähelepanu, et riigitee alusele maale ulatuv ristumiskoht kuulub
riigitee koosseisu, mille osas omaniku ülesandeid täidab Transpordiamet,
st ristumiskoha rajamine on Transpordiameti haldusmenetlus. Ehitusloa
aluseks oleva juurdepääsutee (EHR kood 221514427) projekteerimine on
vahetult seotud (nt kõrguslikult) riigitee ristumiskoha projekteerimisega.
Ristumiskoha ehitamine on otseselt vajalik ehitusloa elluviimiseks, sh ka
ehitamise ajal transpordi ohutuks juurdepääsuks riigiteelt ehitusalale.
Selgitame, et riigitee ristumiskoht kuulub riigitee koosseisu ning
kohalikul omavalitsusel puudub pädevus väljastada ehitusluba riigitee
ristumiskoha ehitamiseks.
Vastavalt menetluspraktikale sõlmime huvitatud isikuga (kinnistu omanik
või tema volitatud esindaja) ristumiskoha ehitamise lepingu kooskõlastatud
ristumiskoha põhiprojekti alusel enne kinnistule kavandatava
juurdepääsutee (EHR kood 221514427) ehitusloa eelnõu kooskõlastamist. Nii
saame ehitusloa kooskõlastada veendumusega, et juurdepääsu lahendus on
nõuetekohane ja elluviidav ning huvitatud isik on teadlik oma kohustustest
riigitee ümber ehitamisel.
Palume enne ehitusloa korduvaks kooskõlastamiseks esitamist koostada
ristumiskoha ehitamise projekt vastavalt Transpordiameti 25.06.2026
kirjaga 7.2-2/26/7858-4 määratud nõuetele ning esitada see meile
kooskõlastamiseks e-posti aadressil  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]. Projekti sobivuse korral täpsustame huvitatud
isikuga ristumiskoha lepingu sõlmimise asjaolusid.

2.

	Palume samuti korrigeerida ehitusregistris ehitise asukohas
näidatud ruumikuju ning eemaldada kavandatava juurdepääsu osa, mis ulatub
riigitee alusele maale.

Terv,
Andro Lai
T-Model OÜ
56088076

  _____