Subject: FW: Riisipere alevik Metsa tn 17 kinnistu liitumine kanalisatsiooniga
From: "Annika Matson" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 4 Jun 2026 15:20:47 +0300

Tere

Palun registreerida mulle menetlemiseks ja luua seos Deltas kirjaga nr
7.1-2/26/1323-5.

Ette tänades,

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Marko Raid I Aquare OÜ <[email-masked]>
Sent: Wednesday, June 3, 2026 11:10 AM
To: Annika Matson <[email-masked]>
Subject: RE: Riisipere alevik Metsa tn 17 kinnistu liitumine
kanalisatsiooniga

Tere

Saadan korrigeeritud projektid kooskõlastuse saamiseks.

Marko Raid

Projektijuht

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, 20 May 2026 10:41
To: Marko Raid I Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Riisipere alevik Metsa tn 17 kinnistu liitumine
kanalisatsiooniga

Tere

Omanike e-posti aadresse pole eraldi Transpordiametile vaja saata. Enne
ehitustöödega alustamist tuleb omanikel esitada Transpordiametile
<https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=https%3A%2F%2Fwww.trans
pordiamet.ee%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fdocuments%2F2025-02%2FOT_040_J1_V
3_r1_Taotlus_Riigivara%2520kasutamiseks%2520andmine%2520ja%2520reaalservit
uudi%2520seadmine.docx&wdOrigin=BROWSELINK> riigivara kasutamiseks andmise
ja reaalservituudi taotlus.

Tulenevalt eeltoodust palun vormistada isikliku kasutusõiguse plaan ümber
reaalservituudi seadmise plaaniks vastavalt
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-06/Reaal
servituudi%20seadmise%20plaan%20%28n%C3%A4idis%29_0.pdf> Transpordiameti
näidislahendusele.

Ehitusteatise saatsin EHRis tagasi lahendamiseks.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Marko Raid I Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, May 19, 2026 11:31 AM
To: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Riisipere alevik Metsa tn 17 kinnistu liitumine
kanalisatsiooniga

Tere

Vastan Teie täpsustavatele küsimustele.

1.	Riigimaa kasutus rajatud torustikule sõlmitakse kinnistuomanike
kasuks. Kinnistuomanikke on kokku kuus isikut. Palun täpsustada, kas
omanike e-posti aadressid on Teile Ehitisregistrist nähtavad või tuleb
need eraldi edastada.
2.	Sõlme VS11-1 ja kaevu OK-1 juures on projektis näidatud eeldatav
maksimaalne kaevetööde ulatus, kuna olemasolevate sõlmede ja kaevude
tegelik seisukord, täpne asukoht ning ühenduste teostamise võimalus
selguvad lõplikult ehitustööde käigus. Eesmärk ei ole teostada riigitee
poolset lahtikaevamist suuremas mahus kui tehniliselt vajalik. Kui
ühendustööd on võimalik teostada väiksema kaeveulatusega ja ilma
sõlme/kaevu maanteepoolset külge täielikult avamata, lähtutakse
ehitustöödel väiksemast vajalikust kaeveulatusest.

Projektlahenduse osas sobib, et esitame lahenduse esmalt EHR-i väliseks
kooskõlastamiseks ning lisame seejärel Transpordiameti poolt
kooskõlastatud lahenduse ehitusteatisele. Palume menetluses oleva
ehitusteatise märkuste lahendamiseks tagasi saata.

Teie tähelepanekutega arvestame järgmiselt:

*	katete taastamise joonisele lisame riigitee asfaltkatte ja
haljasala vahelise 0,5 m laiuse kruuskattega tugipeenra;
*	korrigeerime veevarustuse ja kanalisatsiooni asendiplaani
tingmärkide loendis kaevikute kontuuri tähistust vastavalt joonisel
kasutatud katkendjoonele;
*	seletuskirja lisame, et rajatava tehnovõrgu omanikeks on
kinnistuomanikud.

Marko Raid

Projektijuht

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, 19 May 2026 11:17
To: Marko Raid I Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Riisipere alevik Metsa tn 17 kinnistu liitumine
kanalisatsiooniga

Tere

Tänan selgituse eest.

Palun täpsustada

1.	kelle kasuks sõlmitakse rajatud torustikule riigimaa kasutus.
2.	mis põhjusel on vajalik teostada sõlme VS11-1 ja kaevu OK-1
täielik lahtikaevamine ehk rajada kaevik ka sõlmest ja kaevust teisele
poole ehk maanteepoolsesse külge.

Mul on ka mõned tähelepanekud projektlahendusele. Kas sobib, kui
projektlahendus saab esmalt EHRi välise kooskõlastuse ning seejärel saate
juba Transpordiameti poolt kooskõlastatud lahenduse ehitusteatisele
lisada? Hetkel menetluses ehitusteatise pean siiski korra tagasi saatma,
et saaksite korrigeeritud lahenduse sellele lisada.

Edastan tähelepanekud:

*	Haljasala ja riigitee asfaltkatte vahel on ka 0,5 m laiune
kruuskattega tugipeenar. Palun näha katete taastamise joonisel ette ka
kruuskattega tugipeenar.

*	Veevarustuse ja kanalisatsiooni asendiplaani tingmärkides on
kaevikute kontuurid kujutatud pidevjoonega, kuigi joonisel on
katkendjooned. Palun korrigeerida tingmärkide loendit.
*	Palun märkida seletuskirjas, kes on rajatava tehnovõrgu omanik.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Marko Raid I Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 15, 2026 10:31 AM
To: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Riisipere alevik Metsa tn 17 kinnistu liitumine
kanalisatsiooniga

Tere

Projekti seletuskirjas on märgitud: „Liitumispunktiks on kanalisatsiooni
kontrolltoru De200/160 mm.“

Kanalisatsiooni kontrolltoru (tähistatud OK-1) puhul on tegemist kaevuga,
mitte toru otsaga pinnases. Vee-ettevõtted soovivad üldjuhul, et torustik
projekteeritakse kuni liitumiskaevu tsentrini, kuna praktikas võib
liitumiskaevust edasiviiv toru puududa ehk geodeetilisel alusplaanil
kajastatud info olla ebatäpne.

Marko Raid

Projektijuht

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, 14 May 2026 15:40
To: Marko Raid | Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Riisipere alevik Metsa tn 17 kinnistu liitumine kanalisatsiooniga

Tere

Kirjutan Teile seoses Riisipere alevik, Metsa tn 17 veetorustiku ja
kanalisatsiooni ehitusteatisega nr 2411201/27674, menetlus nr 459205.

Soovin täpsustada varasemalt Transpordiameti poolt esitatud märkust:

2.Projekti seletuskirja ja asendiplaani viite kohaselt on
reoveekanalisatsiooni liitumiseks kanalisatsiooni kontrolltoru De200/160
mm, kuid asendiplaaniline lahendus näitab uue kanalisatsioonitorustiku
rajamist olemasolevast kanalisatsiooni kaevust OK-1. Palun viia
asendiplaaniline lahendus ja kirjeldus vastavusse.

Projekti geodeetilise alusplaani (ja MaRu kitsenduste kaardi) kohaselt on
olemasolevast kanalisatsioonikaevust OK-1 on viidud toru Metsa tn 17
kinnistu piirile (geodeetilisel alusplaanil toru nr 2). Projekti
seletuskirja kohaselt on samuti märgitud liitumiseks toru, mitte kaev.
Saan aru, et liitumine peaks toimuma toruga, kuid projektis on uus toru
projekteeritud kaevu OK-1, mitte olemasoleva toruni.

Palun selgitada, kuidas toimub liituja torustiku ühendamine
ühiskanalisatsiooniga. Kui ehitatakse uus toru kaevu OK-1, kas olemasolev
toru likvideeritakse või jäetakse pinnasesse?

Ette tänades,

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee