Subject: FW: 23032 Tapa ettevõtlusala - kooskõlastamise taotlus Transpordiamet
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 26 Aug 2024 09:50:33 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Indrek Oden | Roadplan <[email-masked]>
Sent: Monday, August 26, 2024 9:40 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: 23032 Tapa ettevõtlusala - kooskõlastamise taotlus Transpordiamet

Tere

Esitame Transpordiametile kooskõlastamiseks projekti “Tapa linna
ettevõtlusala teed ja tehnovõrgud“.

Projekt on alla laetav siit:

<https://estroadplan.sharepoint.com/:f:/s/23032Tapaettevtlusala/EnIw6MqFjy
1GoFykChk_gWUBe2D-mKmiC6kagK4USjTBXw?e=YOFg43>  2024-08-26 KK-seks

Palun projekt Transpordiameti poolt kooskõlastada.

Kõike paremat!

Indrek Oden
Projektijuht

+372 503 7979 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]  |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, August 23, 2024 2:39 PM
To: Indrek Oden | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: FW: 23032 Tapa ettevõtlusala - kooskõlastamise taotlus
Transpordiamet

Tere.

Suur tänu täiendatud liiklusuuringu eest.

Palun kas saadaksite põhiprojekti “Tapa linna ettevõtlusala teed ja
tehnovõrgud” uuesti, et saaksime projekti dokumendihaldussüsteemis ära
registreerida ja kooskõlastada.

Teede osa seletuskirja tuleks vastavalt täiendada, st viidata koostatud
liiklusuuringule.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Indrek Oden | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, August 16, 2024 9:14 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; info transpordiamet
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Marko Teiva <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: 23032 Tapa ettevõtlusala - kooskõlastamise taotlus Transpordiamet

Tere Merike!

Kirjale lisatud täiendatud liiklusuuring.

Palun projekt Transpordiameti poolt kooskõlastada.

Kõike paremat!

Indrek Oden
Projektijuht

+372 503 7979 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]  |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, August 9, 2024 8:40 AM
To: Indrek Oden | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: FW: 23032 Tapa ettevõtlusala - kooskõlastamise taotlus
Transpordiamet

Tere.

Tänan täienduste eest.

Paar  tähelepanekut:

1.	Riigitee 5 ja Loode tn ristmiku osas vajab täpsustamist, kas
uuringu koostamisel on arvesse võetud, et Loode tn 8 kinnistule
planeeritakse  Grossi pood koos 43 parkimiskohaga?

Kauplus hakkab oluliselt liiklussagedust mõjutama, sellega peaks arvestama
ja teemat uuringus käsitlema.

Tapa linnas asuva Loode tn 8 maaüksuse ja lähiala detailplaneering - Tapa
Vallavalitsus
<https://www.tapa.ee/tapa-linnas-asuva-loode-tn-8-maauksuse-ja-lahiala-det
ailplaneering>

2.	Uuringu punktis 1 tuleks töö eesmärgina välja tuua mõlema ristmiku
- nii riigitee 5 ja Lõuna tn ristmiku kui riigitee 5 ja Loode tn ristmiku
-läbilaskvuse analüüsimine. Joonisel 1.1 kujutada mõlemad ristmikud.

Peatset tagasisidet ootama jäädes.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Indrek Oden | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 30, 2024 3:28 PM
To: info transpordiamet <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Merike Joonsaar
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Marko Teiva <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: 23032 Tapa ettevõtlusala - kooskõlastamise taotlus Transpordiamet

Tere Merike!

Kirjale lisatud täiendatud liiklusuuring.

Vastused märkustele:

1.	Täiendatud on uuringu punkti 4.
2.	Planeeringu alale ei ole projekteeritud kaubanduspindasid. Pos 1
kuni 16 on planeeritud ehitusõigus äri- ja tootmishoonete ehitamiseks.
Krundile Pos 17 on planeeritud ehitusõigus spordihoone ehitamiseks, kuid
hetkel on selle rajamise aeg ebaselge.
3.	Täiendatud on uuringu punkti 4.

Palun põhiprojekt “Tapa linna ettevõtlusala teed ja tehnovõrgud”
Transpordiameti poolt kooskõlastada.

Kõike paremat!

Indrek Oden
Projektijuht

+372 503 7979 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]  |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 15, 2024 1:12 PM
To: Indrek Oden | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: FW: 23032 Tapa ettevõtlusala - kooskõlastamise taotlus
Transpordiamet

Tere.

Tänan liiklusuuringu eest.

Palun uuringus mõningad teemad veidi pikemalt lahti kirjutada.

1.	Palun täpsustada algandmeid. Kuidas on arvestatud arendusala
(detailplaneeringus Pos 1-16) parklatega, millele küll viidatakse, kuid
mille parkimiskohtadega arvestamise põhimõtteid ei ole välja toodud, vt
järgnev väljavõte „Eeldades, et tööpäeviti on 90% parkimiskohtadest
kasutusel, siis ehitiste valmimisel lisandub teelõigule aastas keskmiselt
190 sõidukit (tipptunnil 20 sõidukit)“ ja kuidas on arvulise väärtuseni
jõutud.
2.	Detailplaneeringuga kavandati äri- ja tootmishooned. Algandmetest
ei selgu, kuidas on ärihoonetega nn kaubanduspindadega arvestatud, st kas
siit tuleb järeldada, et kaubanduspindadega ei ole arvestatud. Palun
täpsustada, mida põhjendame alljärgnevalt.

Liiklusuuringu tulemusena on lisanduv liiklussagedus lihtristmiku ja
osalise kanaliseerimise piiripealne (joonis 6.1, tähistus kollane mumm.)
Kuna kokkuvõttes on üldistavalt toodud, et  „Olukord muutub, kui
planeeringualale kavandatakse ka kaubanduspindu – sel juhul kasvab
eeldatavalt just õhtuse tipptunni vasakpöörde vajadus ning tekib vajadus
möödumislaiendi või vasakpöörderaja väljaehitamiseks“, siis

millise suurusjärgu kaubanduspinna rajamine (parkimiskohtadest lisanduv
liiklus) eeldab ristmiku rekonstrueerimist.

3.	Arendusalale toimub juurdepääs ka Loode tn kaudu (lõikub
riigiteega 5), kuid selle kohta analüüs puudub. Palun täpsustada.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Indrek Oden | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 13, 2024 9:50 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; info transpordiamet
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: 23032 Tapa ettevõtlusala - kooskõlastamise taotlus Transpordiamet

Tere Merike!

Kirjale lisatud riigitee nr 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru ning Lõuna tänava
ristmiku liiklusuuring.

Palun põhiprojekt “Tapa linna ettevõtlusala teed ja tehnovõrgud”
Transpordiameti poolt kooskõlastada.

Kõike paremat!

Indrek Oden
Projektijuht

+372 503 7979 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]  |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 29, 2024 10:14 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Indrek Oden | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: FW: 23032 Tapa ettevõtlusala - kooskõlastamise taotlus
Transpordiamet

Tere.

Ameti seisukoht on, et on vajalik koostada liiklusuuring hindamaks riigi
põhimaantee 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru ning Loode ja Lõuna tänava ristmike
ümberehitamise vajadust.

Riigitee liiklussagedus 3090 a/ööp on küllaltki suur ning
arendustegevusega lisanduv liiklussagedus võib kaasa tuua ristmikel
vasakpöörderaja vajaduse.

Eesmärgiks on tagada riigiteel liiklusohutus, st näha ette Lõuna ja Loode
tänavate perspektiivsele liiklussagedusele vastav ristmike lahendus (tee
projekteerimise normid joonis 11).

Tervitades

Meike Joonsaar

From: Marko Teiva <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 27, 2024 11:54 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: 23032 Tapa ettevõtlusala - kooskõlastamise taotlus
Transpordiamet

Tere

Tänase teadmise juures (tagasiside hoonestjatelt) lisandub DP 100% välja
arendamise korral ööpäevas kuni 25 veoautot ja ca 100 tööle asuvate
töötajate sõiduautot.

Kas antud mahud on nii kriitilised, et KOV peaks tellima täiendava
liiklusuuringu?

Täiendava vasakpöörde rajamise nõu muudab kogu tegevuse fintsisiliselt
mõtetuks, sest valla ei ole selle välja ehitamiseks raha.

Kogu DP ala arendamine on võimalik PEEK toetusmeetme rahastuse korral, mis
toetab arendustegevust kuni 50% ulatuses ja maksimaalselt 750 000 eur.

Rahastustaotluse esitamise nõudeks on kehtiva detailplaneerigu olemasolu.

Jään ootama tagasisidet.

Lugupidamisega

TAPA

VALLAVALITSUS

Marko Teiva

arendusspetsialist

5866 7515

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pikk 15, 45106 Tapa

322 9650,  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
<http://www.tapa.ee/> www.tapa.ee

From: Indrek Oden | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 27. mai 2024 10:46
To: Marko Teiva <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; tanel <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Margus Mikson | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: 23032 Tapa ettevõtlusala - kooskõlastamise taotlus Transpordiamet

Tere Marko!

Edastan Transpordiameti seisukoha ja märkused projektile.

Antud juhul oleks vajalik tellida liiklusuuring.

Liiklusuuring on meie jaoks täiendav töö, millega hanke ajal me arvestada
ei saanud.

Kuidas edasi liigume?

Kas tellime eraldi liiklusuuringu?

Kõike paremat!

Indrek Oden
Projektijuht

+372 503 7979 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]  |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 24, 2024 10:17 AM
To: Indrek Oden | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: 23032 Tapa ettevõtlusala - kooskõlastamise taotlus

Tere.

Tänan projekti eest.

Ettevõtlusala teede ja tehnovõrkude projektlahenduse kohta sisulisi
tähelepanekuid ei ole.

Küll aga jääb selgusetuks, millist mõju avaldab ettevõtlusala poolt
genereeritav perspektiivne liiklussagedus riigitee 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru
tee ja Lõuna tn ning riigitee ja Loode tn ristmikele.

Projektis käsitletaval alal on vastu võetud  „Tapa linnas asuvate Paide
mnt 79, Paide mnt 81, Paide mnt 83 ja Paide mnt 85 detailplaneering“.
Paraku ei ole detailplaneeringus  (ega ka käesolevas teeprojektis)
käsitletud arendustegevuse mõju riigitee ristmikele, st liiklussageduse
kasvu/perspektiivset liiklussagedust, ei selgu arendusalale kavandatavate
parkimiskohtade arv jms.

Transpordiameti hinnangul toob ettevõtlusala rajamine kaasa
liiklussageduse kasvu riigitee 5  Pärnu-Rakvere-Sõmeru tn ja Lõuna tn ning
riigitee ja Loode tee ristmikel, mistõttu oleks detailplaneeringu
menetluse käigus olnud asjakohane teha Transpordiametiga koostööd (aluseks
„Planeeringute koostamisel koostöö tegemise kord ja planeeringute
kooskõlastamise alused“ §3 punkt 14), et selgitada välja lisanduva
liiklussageduse mõju riigitee ristmikele, sh hinnata ristmike võimalikku
ümberehitamise vajadust (vasakpöörderada).

Eeltoodust tulenevalt ei saa Transpordiamet hetkeseisuga projekti
kooskõlastada.

Projekti mahus vajab (koostöös kohaliku omavalituse kui detailplaneeringu
menetluse korraldajaga) täiendavat lahendamist:

*	Milline on kohalike Loode ja Lõuna tänavate liiklussagedus
*	Milline on ettevõtlusala poolt genereeritav lisanduv
liiklussagedus Loode ja Lõuna tänavatel
*	Kui palju riigitee ristmikel pöördeliiklus eeldatavalt suureneb
*	hinnata ristmike ümberehitamise vajadust (sh vasakpöörderada),
ilmselt on vajalik ka eelnev liiklusuuring

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Indrek Oden Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Wednesday, April 24, 2024 11:08 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: 23032 Tapa ettevõtlusala - kooskõlastamise taotlus

Tere

Koostame Tapa Vallavalitsuse tellimusel põhiprojekti “Tapa linna
ettevõtlusala teed ja tehnovõrgud”.

Projekt koosneb järgnevatest osadest:

Nr          Projekti osa
Koostaja                            Töö number

1             Üldosa
Roadplan OÜ                    23032

2             Teedeehituslik osa
Roadplan OÜ                    23032

3             Elektri- ja sidevarustuse välisvõrgu ning välisvalgustuse
osa   MitiProjekt OÜ                 00324

4             Veevarustuse ja kanalisatsiooni välisvõrgu osa
Altren Projekt OÜ           24018

5             Soojusvarustuse välisvõrgu osa
Soojatooja OÜ                 24032

6             Maastikuarhitektuuri osa
AB Artes Terrae OÜ        24046KP3

Põhiprojekt on alla laetav siit:

<https://estroadplan.sharepoint.com/:f:/s/23032Tapaettevtlusala/Ek2unDJ43p
1JtI4eHns4e-kBSL9lzpiaTNJIf88a2lGjLg?e=oUac8F>  2024-04-24 KK-seks

Palun projekt Transpordiameti poolt kooskõlastada.

Kõike paremat!

Indrek Oden
Projektijuht

+372 503 7979 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]  |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn