Subject: FW: Maarde Õnge tee ümberehituse projekt
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Sat, 20 Jun 2026 07:38:26 +0300

Tere,

Palun mulle, korduv.

Tervitades

Merike

From: [email-masked]
<[email-masked]>
Sent: Friday, June 19, 2026 6:32 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: RE: Maarde Õnge tee ümberehituse projekt

Tere

1.	See nõlv oli selliselt kujundatud juba ehitustööde järgselt ning
pole seotud uhtumisega (vt Google street view väljavõte allpool aastast
2023, vahetult pärast ehitustööde lõppu). Seetõttu pole ka uhtumise
vastaseid meetmeid ette nähtud. Lõikejoonis on lisatud manusesse.

2.	Manuses olevale vertikaalplaneeringu joonisele on kantud kraavi
põhja kõrgus (see on vastavalt hüdroloogilisele uuringule kogu kraavi
pikkuses kõrgusega 32.78 m abs ning kraavi nõlvused (riigitee poolsel
küljel mitte järsem kui 1:2).
3.	Kokkuviimine korrigeeritud.

Lugupidamisega

Andri Veskimets

OÜ Keskkonnaprojekt

Teede projekteerimine

Tel. +372 5135091

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 22, 2026 9:53 AM
To: [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Subject: FW: Maarde Õnge tee ümberehituse projekt

Tere.

Tänan joonise eest.

Mõned tähelepanekud projekti täiendamiseks:

1. Arvestades  truupidest väljuva vooluhulgaga, mis hakkab kraavi
vastasnõlva uhtuma (kuhu praegu on tekkinud kraavi laiem paun) on
tõenäoliselt vaja ette näha uhtumise vastased meetmed. Palun koostada
kraavi ristlõige truubi asukohas.

2. Lisada kraavi põhja kõrgused ja tuua välja riigitee poolsesse külge
projekteeritud nõlva kalle.

3. Projekteeritud nõlva ja olemasoleva nõlva vahel on aste, vaja kokku
viia.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 18, 2026 5:49 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Maarde Õnge tee ümberehituse projekt

Tere

Tegeleme Maardus Õnge tee L1 kinnistul sõiduteede ümber projekteerimisega.
Meile on väljastatud Maardu Linnavalitsuse korraldusega nr 14
projekteerimistingimused ning oma (tüüp)tingimused on esitanud ka
Transpordiamet. Saadan projekti vertikaalplaneeringu joonise arvamuse
avaldamiseks manuses. Juhin tähelepanu, et projektiga ei nähta ette
sõiduteede ümberehitusi riigimaal ega riigitee mahasõitudel. Küll aga on
ette nähtud osaliselt riigiteega külgneva kraavi
rekonstrueerimine/korrastamine. Selle käigus ei nähta ette täiendavaid
tegevusi riigitee aluste truupide ega nende päistega, kuid nähakse ette
olemasoleva kraavi laiemaks kaevamine vastavalt OÜ Inseneribüroo Steiger
poolt koostatud hüdraulilisele dimensioneerimisele, tagamaks projektala
eesvoolu toimimine. Riigitee toimivuse seisukohalt midagi ei muutu –
kraavi nõlvade ulatus jääb selline, nagu see olemasolevas olukorras on.
Kuna tegevus aga riigimaale ulatub, siis küsin Transpordiameti poolset
seisukohta kavandatud ehitustöödele.

Lugupidamisega

Andri Veskimets

OÜ Keskkonnaprojekt

Teede projekteerimine

Tel. +372 5135091