Subject: Planeerimisseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (strateegiliste investeeringute ekspressrada) eelnõu (906 SE) menetlemine Riigikogus
From: Mari Tänav <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "EPKK" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Konkurentsiamet Info - KA" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Info - TTJA" <[email-masked]>,Õiguskantsleri Kantselei - OKK <[email-masked]>
Date: Wed, 20 May 2026 09:31:35 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Austatud koostööpartner

Vabariigi Valitsuse algatatud planeerimisseaduse muutmise ja sellega 
seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (strateegiliste investeeringute 
ekspressrada) eelnõu (906 
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/1f8d5e3f-bf9a-4615-86a1-b86f1779aba0/planeerimisseaduse-muutmise-ja-sellega-seonduvalt-teiste-seaduste-muutmise-seadus-strateegiliste-investeeringute-ekspressrada/> 
SE) võeti Riigikogu menetlusse 7. mail 2026 ja eelnõu juhtivkomisjoniks on 
majanduskomisjon.

Seaduse eelnõu keskne eesmärk on luua strateegiliselt oluliste 
investeeringute elluviimiseks eraldi kiirendatud menetluskord, mis suurendab 
Eesti investeerimiskeskkonna konkurentsivõimet, toetab välisinvesteeringute 
kaasamist, kaitsetööstuse arendamist, kliimaeesmärke ja energiajulgeolekut 
ning võimaldab prioriteetsetele projektidele tõhusamat ja kiiremat 
haldusmenetlust.

Eelnõu esimene lugemine Riigikogus on kavandatud 20. maile 2026. aastal.

Kogu eelnõu menetlusega seonduv teave, samuti teave komisjonile eelnõuga 
seoses laekunud arvamuste ja ettepanekute ning vastutava Riigikogu liikme ja 
ametniku ning kaasatud isikute kohta on leitav 
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/1f8d5e3f-bf9a-4615-86a1-b86f1779aba0/planeerimisseaduse-muutmise-ja-sellega-seonduvalt-teiste-seaduste-muutmise-seadus-strateegiliste-investeeringute-ekspressrada/> 
eelnõu kaardilt parlamendi veebilehel.

Teavitatud huvirühmad:

BLRT Grupp AS, Eesti Elektritööstuse Liit, Eesti Kaubandus-Tööstuskoda, 
Eesti Keskkonnaühenduste Koda, Eesti Linnade ja Valdade Liit, Eesti 
Planeerijate Ühing, Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda, Eesti Tuuleenergia 
Assotsiatsioon, Eesti Tööandjate Keskliit, Ettevõtluse ja Innovatsiooni 
Sihtasutus, European Energy, Eurowind Energy OÜ, Evecon OÜ, Fibenol OÜ, KC 
Energy OÜ, Keskkonnaamet, Konkurentsiamet, Maa- ja Ruumiamet, 
Mittetulundusühing Eesti Keskkonnamõju Hindajate Ühing, Mittetulundusühing 
Eesti Taastuvenergia Koda, Sihtasutus Ida-Viru Investeeringute Agentuur, 
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet, Õiguskantsleri Kantselei

Lugupidamisega

Mari Tänav

Riigikogu majanduskomisjoni nõunik

T: +372 631 6438

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Riigikogu, Lossi plats 1a, 15165 Tallinn

 <http://www.riigikogu.ee/> www.riigikogu.ee